Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Fifa11 + Nhl 11 + SSV 2 + Online pass hjälp !

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15

    Fifa11 + Nhl 11 + SSV 2 + Online pass hjälp !

    Tjena som rubriken lyder så undrar jag mest om jag bränner ut FiFA.11.PAL.XBOX360-LoCAL med grönt på allt i ABGX 1.0.5 plus SSV 2 självklart samt så finns det väl inga AP 25 för detta spel antar jag ?

    Då undrar jag är det någon speciell Security check med EA online pass för spelet om jag betalar 800 ms points ca 90 kr är det lika " säkert som det kan bli " som att spela tex Street fighter halo eller vad som helst på xbox live med min ixtreme LT + då ?

    Antagligen väldigt dum fråga men jag fattar inte hur det här med online pass funkar, Genererar dom nya nycklar till den som vill spela online oavsett om man har backup Spel eller original Fifa 11 eller känner online pass igen att skivan aldrig har hört till någon Key eller att Key till den Backup som en gång var en original skiva har redan förbrukat Ea Online pass nyckeln.


    Det blev lite struligt här men hoppas jag får svar så jag kan köpa online pass för dyra 90 kr ikväll o lira lite fifa 11 online isåfall =)


    /Tack på förhand

    /Boz

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja då blir det så säkert som du kan göra det. AP25 kan du i dagsläget inte lägga in innan du bränner. Skulle AP25 aktiveras genom en senare uppdatering får du bränna om spelet och först patcha om spelet om ABGX. Du behöver inte fundera på att inkludera AP25 nu direkt då du inte kan göra det.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Spelar du själv eller någon annan här något EA spel som kräver Online pass med utbränd SSV 2 kopia med köpt Online pass licens för 800 ms points på xbox live vore bra om någon annan gjorde det bara så man känner sig säkrare också

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja det funkar. Den dagen det inte funkar lär du märka det. Den dagen blir du nämligen utslängd från Xbox Live helt och hållet. Om du nu sedan använder din version av NHL 11 och FIFA 11 till att spela online eller inte spelar noll roll. Eftersom du ändå redan är uppkopplad mot Xbox Live oavsett om du lirar online eller inte.

    Nu har jag svarat två gånger, hoppas det räcker...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    När du skaffar 800 ms points och köper online pass koden så sparas en fil i fifa11 mappen i hårddisken. När du har gjort det så frågar aldrig spelet igen om koden. Filen är inte bunden till nån skiva å sånt. Är skivan repig så är det bara bräna en ny. Att spela FIFA 11 är det mycket säker sålänge det är grönt i ABGX och sålänge du är inte flaggad. Koden/filen är kanske mer bunden till ditt konsol än till skivan som du menar.
    Last edited by feifam; 2011-03-01 at 00:17.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Koden lär förstås inte vara bunden till konsolen utan till hans profil.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Hela familjen går att spela så inte hans profil utan alla profiler i konsolen. Detta för att koden är sparad i fifa 11 katalogen därför känner den av att online pass koden finns.

    Att jag skrev att koden är bunden till konsolen det är för att hårddisken sitter i konsolen därför är den mer eller mindre bunden till den konsolen.
    Last edited by feifam; 2011-03-01 at 00:26.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    I stand corrected.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok tack för alla svar, drygt dock man måste betala 90 kr för alla spel tom Need for speed hot pursuit då EA köpt dom criterion 90 kr igen för o spela det online , fortsätter det såhär så har alla speltillverkare till slut detta online pass och då finns det ingen anledning att banna folk för dom tjänar sjukt mycket pengar på att folk måste köpa dom här sviniga passen

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok tack för alla svar, drygt dock man måste betala 90 kr för alla spel tom Need for speed hot pursuit då EA köpt dom criterion 90 kr igen för o spela det online , fortsätter det såhär så har alla speltillverkare till slut detta online pass och då finns det ingen anledning att banna folk för dom tjänar sjukt mycket pengar på att folk måste köpa dom här sviniga passen
    Köper du spelet nytt får du med ett onlinepass... så du betalar inget för online pass om du köper spelet nytt (oöppnat)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    mm bara 300-500 krs påslag för spelen också va trevligt

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    mm bara 300-500 krs påslag för spelen också va trevligt
    vadå 300-500krs påslag?? menar du att spelutvecklarna börjar ta 1000-1200Kr för spelen numera? asså "vanliga" versioner av spelen (inte typ Collectors edition etc.)?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    haha nej snacka om att missuppfatta jag menar om jag betalar för original så får jag lägga till 300-500 kr för ett original spel istället för 90 kr endast online passet för att få tillgång till passet som följer med original spelet som då blir extremt dyrt och EA spelen är fortfarande tom dyra trots dom snart är 6 månader gamla o dom kommer nya varje år så dom sjunker sällan under 300 kr knappt förrän sista månaden värsta ockret för samma spel varje år, för dom vet att alla köper dom ändå dock Fifa nästan enda halvvettiga spelet dom gör i en hög av alla skitspel EA gör med deras online pass till allt.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Varför ska du köpa något online pass till spel som du tycker är skräp? Du ska alltså köpa ett pass till ett spel som du inte spelar. Men visst lägga ca. 90 kr på ett spel som du anser är skräp är ju bättre än att tydligen känna detta extremt starka behov att annars behöva köpa "skitspelet" för 300-500 kr.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    haha nej snacka om att missuppfatta jag menar om jag betalar för original så får jag lägga till 300-500 kr för ett original spel istället för 90 kr endast online passet för att få tillgång till passet som följer med original spelet som då blir extremt dyrt och EA spelen är fortfarande tom dyra trots dom snart är 6 månader gamla o dom kommer nya varje år så dom sjunker sällan under 300 kr knappt förrän sista månaden värsta ockret för samma spel varje år, för dom vet att alla köper dom ändå dock Fifa nästan enda halvvettiga spelet dom gör i en hög av alla skitspel EA gör med deras online pass till allt.
    Du skrev som ett arsle, klart man misstolkar dig då?? men visst, jag håller med om att Fifa/NHL liren är dynga, samma skit år efter år efter år, inte mycket nytt mellan varje spel... man ändrar ngra knapp kombinationer, lite namn och kanske om man har tur har dom snyggat till grafiken lite grann... woooooooooow!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. FIFA 11 online pass.
    By feifam in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 22:33
  2. Fifa11 xbox/ps3
    By Illee in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 20:02
  3. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  4. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  5. Otogi 2 pass på rar! HJÄLP!
    By -Calle in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 20:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •