Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta språk på spel med mera!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Byta språk på spel med mera!

    Hej!

    har lite nya frågor nu angående spel!

    1. hur byter man språk på spelen, tex dead space (va franska på den) men på the piratebay stod det multi languge, alltså också engelska, men man kan endast välja tyska och franska inne i spelet.
    2. lagt in gta iv, kopierat det rakt av med cd från ps3 och lagt in det, har försökt starta det men det strulade sig så flyttade ebooten till game mappen sen fungerade och laddade upp till sparningen men spelet startar inte efter det man ser bara loading och uppdragets namn flera gånger om.
    3. laddade ner prince of persia och skickade över den via ftp och la in den i min GAMEZ map försökte starta spelet gick inte så gick in på den så kallade game mappen där all speldata sparas. men kom inte upp någon bles**** map för spelet, vet någon hur man gör en sådan map själv?


    tror det var allt, kommer med en edit om det skulle vara något, grejen är har förstått det mesta hur man lägger in spel och startar dom, har gjort på några spel med det är det jag skrivit längre upp som knasar sig

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Beror på hur speltillverkarna valt att göra, oftast får man väl en fråga i början om vad du vill ha för språk, annars brukar standard vara engelska sen får man välja i menyerna...

    Multi Language betyder inte automatiskt att engelska finns med... men det är ganska vanligt att det är med... läs NFO så får du info om vad det e för språk som följer med (oftast)

    2. och din fråga är?

    3. Speldatan kommer inte innehålla något sådant... så what's the point? kör du spelet med eller utan skiva?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    #2 : att jag lagt in gta och den har laddat in speldatan i början men sen så startar inte spelet, den laddar hela menyn bara.. hur ska jag göra?

    #3 på prince och persia , när jag startar upp mutiman och väljer spelet sen går ur multiman för starta spelet så kommer den upp på cden. startar den men sen blir det helt svart, alltså inte ens speldatan installeras på spelet. det som är grejen, har testat köra via externa och intern

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    #2 : att jag lagt in gta och den har laddat in speldatan i början men sen så startar inte spelet, den laddar hela menyn bara.. hur ska jag göra?

    #3 på prince och persia , när jag startar upp mutiman och väljer spelet sen går ur multiman för starta spelet så kommer den upp på cden. startar den men sen blir det helt svart, alltså inte ens speldatan installeras på spelet. det som är grejen, har testat köra via externa och intern
    Provat med att köra permissions fix? kollat att du har rätt Eboot.bin? (original om du kör 3.55 CFW)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. [DSi] Byta språk? (Japanska -> Engelska)
    By Azrael in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 12:13
  2. Byta språk med WGLP
    By j123456 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 20:06
  3. Ändra språk i spel..
    By roche in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 08:41
  4. Språk i spel?
    By gilgo in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 10:26
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •