Hej, allihop!
Har browsat genom forumet för att försöka få svar på ett par frågor men då jag inte fått klarhet i dessa så tänkte jag kolla om någon vänlig själ kunde hjälpa mig. Jag ber om ursäkt om frågorna redan har tagits upp i div andra trådar men jag kunde som sagt inte hitta någon sådan.
Jag har ett IXtreme LT+ flashat Xbox360 som jag aldrig vart online med (och har inga intentioner att spela några spel online på heller) men nu skulle vilja ladda ned lite DLC från Live till. Jag har tidigare spelat många backups offline och ett par har säkerligen inte vart korrekt stealth-patchade.
Nu vidare till frågan:
Är det möjligt för mig att koppla upp mig mot Live bara för att ladda ned DLCn till spelen och sedan spela offline utan att bli bannad (Mass Effect 2 & Alan Wake, för att vara specifik)? Och om jag blir bannad, vad blir konsekvenserna? Har inga direkta problem med att bli bannad om det bara innebär att jag inte kommer kunna spela spel online, vilket jag ändå inte gör, men kommer jag fortsätta ha tillgång till mina saves, profiler och eventuella DLC? Läste en hel del om korupta hårdiskar och liknande utan att riktigt hänga med i hur man råkar ut för sådant.
Hoppas någon kan ge mig lite klarhet i frågan/frågorna.
Tack på förhand!
Mvh
/RedFive
Bookmarks