Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjäp! Fråga angående DLC & ban

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Hjäp! Fråga angående DLC & ban

    Hej, allihop!

    Har browsat genom forumet för att försöka få svar på ett par frågor men då jag inte fått klarhet i dessa så tänkte jag kolla om någon vänlig själ kunde hjälpa mig. Jag ber om ursäkt om frågorna redan har tagits upp i div andra trådar men jag kunde som sagt inte hitta någon sådan.

    Jag har ett IXtreme LT+ flashat Xbox360 som jag aldrig vart online med (och har inga intentioner att spela några spel online på heller) men nu skulle vilja ladda ned lite DLC från Live till. Jag har tidigare spelat många backups offline och ett par har säkerligen inte vart korrekt stealth-patchade.

    Nu vidare till frågan:

    Är det möjligt för mig att koppla upp mig mot Live bara för att ladda ned DLCn till spelen och sedan spela offline utan att bli bannad (Mass Effect 2 & Alan Wake, för att vara specifik)? Och om jag blir bannad, vad blir konsekvenserna? Har inga direkta problem med att bli bannad om det bara innebär att jag inte kommer kunna spela spel online, vilket jag ändå inte gör, men kommer jag fortsätta ha tillgång till mina saves, profiler och eventuella DLC? Läste en hel del om korupta hårdiskar och liknande utan att riktigt hänga med i hur man råkar ut för sådant.

    Hoppas någon kan ge mig lite klarhet i frågan/frågorna.

    Tack på förhand!

    Mvh
    /RedFive

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan hämta hem och sådär utan o bli bannad ja, du blir bannad när du går online nästa gång istället...

    Ban är typ du kommer inte åt Xbox Live, och i värsta fall blir dina profiler låsta till konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tja, Swissy och tack för snabbt svar!

    Angående din kommentar; Är det givet att jag blir bannad andra gången jag kopplar upp mig eller är det en chansning jag tar varje gång? Och är det isånnfall likadant med hurvida profilerna blir låsta till konsolen, osv? Det finns inget sätt att avgöra hur stor sannolikheten till att bli bannad är? Vill så jävla gärna få tag på ovannämnda DLCs men känner mig osäker på om det är värt att offra hela konsolen & innehåll...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redfive Visa Inlägg
    Tja, Swissy och tack för snabbt svar!

    Angående din kommentar; Är det givet att jag blir bannad andra gången jag kopplar upp mig eller är det en chansning jag tar varje gång? Och är det isånnfall likadant med hurvida profilerna blir låsta till konsolen, osv? Det finns inget sätt att avgöra hur stor sannolikheten till att bli bannad är? Vill så jävla gärna få tag på ovannämnda DLCs men känner mig osäker på om det är värt att offra hela konsolen & innehåll...
    Det är inte säkert att du blir bannad, men... risken finns där och jag är inte säker på huruvida dina profiler blir låsta fortfarande elelr ej, var ett tag sedan man hörde om ngn som blev bannad som inte hade JTAG:at sin konsoll (vid JTAG:ning händer absolut ingenting annat än att man inte kan ansluta till Xbox Live )

    Hur stor sannolikhet att du blir bannad är väldigt väldigt svårt att säga, men det e väl typ 50-50 på o bli bannad om man kört spel som man inte kollat med ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Ett tips är att checka med XVal_v2.0 och se om din konsol är flaggad eller ej. Om ja så blir du säkert bannad nån gång efter första inloggningen. Om den inte är flaggad då är det lungt men man vet ju aldrig med Live dessutom vet man inte hur tillförlitlig XVal_v2.0 är heller. Ett steg säkrare iallfall.

Liknande diskussioner

  1. Fråga angående Live
    By CoffeeEater in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 15:10
  2. Fråga angående PSX omlödning
    By DemeeX in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 12:28
  3. Snabb fråga angående 2.01...
    By neville in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 17:50
  4. Fråga angående CD media
    By Zyber in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 16:35
  5. Fråga angående NEO 2.2!
    By link82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 21:49

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •