Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: En guide på hur man spelar de nya spelen på en jailbreakat ps3

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    En guide på hur man spelar de nya spelen på en jailbreakat ps3

    Tja,
    Jag har kollat genom många olika hemsidor på hur man skulle kunna spela t.ex. CoD Black ops, NFS Hot pursuit och GT5 som kräver minst FW3.5 när man har en jailbreakat ps3 med 3.41. Jag fattar inget av vad de skriver för att det är dåligt förklarat.
    Finns det ingen som kan vara schysst och fixa en steg för steg guide på hur man gör det och vilka program och filer man behöver.

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Steg 1. Ladda hem en patchad eboot.bin

    Steg 2. Skriv över eboot.bin filen

    Steg 3. Ändra i param.sfo så det står att den kräver 3.41 och inget annat

    Det är mycket lättare/bättre att uppdatera konsollen till 3.55 CFW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack,
    Min första fråga är, om jag uppdaterar konsolen till 3.55CFW kommer jag inte behöva göra de fyra stegen som du nämnde, Med andra ord jag ska bara tanka ner spelet och föra över den till ps3 och spela direkt utan att jag behöver ändra/göra nåt även om spelet kräver högre än 3.41 FW.
    Min andra fråga är, kommer jag och förstöra PS3/Jailbreak om jag uppdatera till 3.55CFW?

    Tack för svaret

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja, sålänge som torrenten inte är modifierad ifrån början, alltså du ska inte ha releaser som är speciellt till för 3.41 användare, är det senare fallet för dig får du leta upp en original eboot.bin innan spelet kommer fungera

    2. Inte alls, du kommer inte kunna använda din 3.41 dongel till annat än att få konsollen i servicemode... men kör du in rätt CFW kommer den fungera precis som vanligt med allting, plus utökade funktionerna att du kan köra osignerad kod och sådär

    Jag skulle rekomendera att du betalar dom 400:- vi tar för att installera CFW åt dig om du inte är säker på hur du ska gå tillväga, du får då garanti på att om konsollen fungerade när du lämnade in den kommer den även fungera när du hämtar ut den, det vill säga går den sönder pga det vi gör får du en ny maskin av oss du får dessutom support på det hela

    Vi hjälper dig iofs mer än gärna här på forumet också, men det är inte lika lätt o ge dig bra support om vi inte vet vad du har lagt in för någonting
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så mycket
    Jag ska försöka fixa den men om jag inte lyckas jag kontaktar er.
    Men nu jag börjar fundera över en grej, om det är så som du säger asså efter när jag har installerat CFW kommer jag inte behöva min dongel, hur ska jag kunna komma till Backup manager och köra mina backups?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av haidarvip Visa Inlägg
    Tack så mycket
    Jag ska försöka fixa den men om jag inte lyckas jag kontaktar er.
    Men nu jag börjar fundera över en grej, om det är så som du säger asså efter när jag har installerat CFW kommer jag inte behöva min dongel, hur ska jag kunna komma till Backup manager och köra mina backups?
    CFW'n har dom funktionerna som dongeln ger dig rakt av

    Dock behöver du byta ut dina backup manager från dom du har nu till nya versioner, men det är inga större problem har nu även hört att det börjar dyka upp spel som kräver 3.56, dessa kommer inte fungera rakt av på CFW'n som finns nu tyvär, du får vänta på en lösning på det med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    men kom det inte en 3.56 spoofer den kanske funkar hmm man kanske får prova ikväll
    hittade info redan o det funkar INTE med det
    Last edited by telgetok; 2011-03-04 at 08:41.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    15
    Spoofern funkar inte med de nya spelen (Dragon Age 2) men det har redan kommit ut en fixad Eboot som fixar detta
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det där låter krångligt med att man måste uppdatera konsolen varje gång det släps ett nytt spel som kräver högre version t.ex. 3.56 än man har i sin konsol.
    Det skulle vara jävligt schysst om nån kan förklara de tre stegen som nämns ovan i detalj:

    Steg 1. Ladda hem en patchad eboot.bin.
    ** Här t.ex: 1. Vad betyder patchad? Färdigt fixat för det specifika spelet?
    2. Hur/var hittar man filen?
    3. Kan man fixa filen själv?

    Steg 2. Skriv över eboot.bin filen.
    ** Detta steg är enkelt.

    Steg 3. Ändra i param.sfo så det står att den kräver 3.41 och inget annat.
    **Jag har öppnat en sån fil förut med ’’Homebrewed PS3 system file editor’’ och det enda siffror var (Version 01:00, App version 01:00) skulle en av dessa betyda att det är 3.41 eller var ska man ändra så att det står 3.41?

    Ursäkta frågorna från en nybörjare

    Tack på förhand

Liknande diskussioner

  1. *Rykte* 3.50 har blivit jailbreakat
    By Krutan in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 20:53
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 01:30
  3. Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 11:05
  4. Guide till Tv-guide?
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33
  5. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •