Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta 120GB orginal disk till 500GB disk

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Byta 120GB orginal disk till 500GB disk

    Hallo har köpt mig en box med jtag som har en 120GB disk i sig. Tänkte nu ta och byta ut den till en 500GB disk. Samt att jag vill behålla allt från 120GB disken så som profiler och alla XBLA spelen.

    Någon som vet ett smidigt sätt för att lösa detta??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tomas Jönsson Visa Inlägg
    Hallo har köpt mig en box med jtag som har en 120GB disk i sig. Tänkte nu ta och byta ut den till en 500GB disk. Samt att jag vill behålla allt från 120GB disken så som profiler och alla XBLA spelen.

    Någon som vet ett smidigt sätt för att lösa detta??
    har PM:at dig om detta. var på jobb så kunde inte svara direkt.

    Postar ut PM:en här så kan andra följa ärendet nu när en tråd har skapats..

    Sv: Några funderingar.

    Hallo igen

    fick precis hem min nya HDD till boxen. Vet du nått bra program för att bara kopiera över allt från den nuvarande disken till den nya? backup / restore typ
    Du kan använda Xport 360 för att läsa ur din original hdd till din dator, sen är det bara att formatera din andra hdd till fat32 och föra över sakerna dit..
    Notera att boxen inte får XBOX 1 stöd om du formaterar den i fat32, men är det inte viktigt, som för mig.. så är det smidigast. Annars får du formatera den nya disken i 360n och sen använda Xport 360 för att föra över sakerna igen, tänk på att du inte kan utnyttja hela disken om du gör på detta sätt utan måste göra en fat32 partition på allt som överstiger 250gb.

    Sv: Några funderingar.

    Är jag bara värdelös när jag inte får upp min 500GB disk i Xport 360 när jag ska välja restore. Har formaterat disken till FAT32 men inte hjälper det inte :S
    Tja. Du får extrahera sakerna från 360disken till din datorhårddisk och sen föra över dem till din andra via utforskaren eller liknande. xport360 läser bara 360diskar..


    Sv: Några funderingar.

    Är det bara slänga alla filer i root på 500GB disken? Eller måste man ha 3 partioner som det är på orginal disken?
    räcker att du kopierar "Content"-katalogen. Den innehåller dina profiler, dlc, etc etc.


    Sv: Några funderingar.

    va är resten av alla mapper till då? typ $TitleUpdate och Cach osv osv
    de skapas automatisk.. cache är sådant som spelen lagrar för.. bilder etc.. så de ska laddas snabbare.. i titleupdate ligger alla updates till spelen.. titleupdates lägger du lättast in med fsd sedan, strukturen har ändrats i nya dashboarden så du behöver inte lägga in $titleupdate.

    min disk ser ut såhär.. varav * är från originaldisken.

    Content*
    Freestyle
    Games
    Applications
    Emulators
    Last edited by int21; 2011-03-03 at 19:00.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har precis testat min 500GB disk som är formaterad i windows till FAT32 och där jag har droppat ner allt från min backup från 120GB disken direkt ner i root på 500GB disken. Pluggat i den i xboxen som bara säger att den inte känner igen disken.
    Har jag missat nått nu eller?

    EDIT:
    Testade att formatera den i boxen och då funkar allt som det ska dock har ja ju inte kvar nått från 120GB disken på den.
    Last edited by Tomas Jönsson; 2011-03-03 at 19:31.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tomas Jönsson Visa Inlägg
    Har precis testat min 500GB disk som är formaterad i windows till FAT32 och där jag har droppat ner allt från min backup från 120GB disken direkt ner i root på 500GB disken. Pluggat i den i xboxen som bara säger att den inte känner igen disken.
    Har jag missat nått nu eller?

    EDIT:
    Testade att formatera den i boxen och då funkar allt som det ska dock har ja ju inte kvar nått från 120GB disken på den.
    Bränn ut XEXMenu på en skiva, kör sedan igång denna och se till att du INTE är inloggad på någon profil (tryck B när den vill att du loggar in, eller logga ut om din konsoll loggar in dig automatiskt)

    Kopiera därefter ut allt du vill ha kvar från HDD1 (som är innehållet på din hårddisk i form av DLC, sparningar etc.) och även HDDx (som är Xbox emulatorn) till en USB hårddisk viktigt här är att du skiljer dessa 2 åt sedan...

    När du väl har allt detta gjort formaterar du den nya hårddisken i din konsoll, därefter får du köra ett program som heter Compat Fixer eller ngnting sådant (jag har det ngnstans, ska slänga upp det åt dig sen och ge dig länk)

    När du väl kört det programmet måste du starta om konsollen, därefter kopierar du bara tillbaka allt på nytt.

    Grattis! du har nu en 500GB hårddisk med innehållet från din 120GB hårddisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. duo x2 cromwell byta hård disk och bios
    By nickhe in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 16:31
  2. snabbare sätt att byta disk?
    By dhega in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 08:26
  3. orginal hårdisk sparade spel till ny disk
    By cbse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 07:24
  4. orginal disk
    By st.lund in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 16:23
  5. Ska man våga sig på att köpa en 120gb 7200rpm disk?
    By chiper in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 23:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •