Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Frågor angånendee PSP backup kompabilitet + EMU!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Frågor angånendee PSP backup kompabilitet + EMU!

    Hej! Fick hem min PSP från PSXCARE för några dagar sen (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1018&xSec=98)

    Allt har funkat relativt bra men vissa saker förstår jag mig inte på, innan jag börjar kan jag säga att jag kör med alla standardprogram som följer med för PSP spel (6.35 PPRO HEN Hack samt PL ISO loader)

    Jag har laddat ner ca 10 spel, men bara ett av dem funkar? (Gran Turismo)

    Några av spelen som bara får svart skärm efter man laddar dem med PL loader är:

    • Daxter_EUR_PSP-pSyPSP
    • [PSP]Kingdom Hearts: Birth by Sleep[ENG][FULL]
    • Tekken_6_EUR_PSP-ZER0
    • Tony Hawk's Underground 2 Remix [PSP] [USA] ~Ramzes
    • Phantasy_Star_Portable_2_USA_PSP-pSyPSP
    • Little_Big_Planet_USA_PSP-pSyPSP
    • Metal_Gear_Solid_Peace_Walker_USA_PSP-pSyPSP
    • Dynasty.Warriors.EUR.PSP-GP
    • Mortal_Kombat_Unchained_EUR_PSP-pSyPSP
    • Need.for.Speed.Underground.Rivals.EUR.MULTI5.PSP-PGS
    • Street_Fighter_Alpha_3_MAX_USA_WORKING_READNFO_PSP-pSyPSP
    • Viewtiful_Joe_Red_Hot_Rumble_EUR_PSP-pSyPSP
    • Mega_Man_Maverick_Hunter_X_EUR_WORKING_PSP-iNFiNiTy


    Vad kan detta bero på?

    --

    Förutom problem med att köra PSP backuper så är det massor med EMUs som inte funkar som dem ska heller.. Har inte hittat en fungerande Gameboy Color emulator än (har nog laddat hem 10 olika RINs/Homers RIN/GeMP) det står bara nått i stil med "The game can not be started" samma gäller med NeoGeo EMUs också..

    Den medföljande emulatorn till SNES krånglar också (s9xTYLmecm).. jag kan starta den och allt men när den börjar ladda min ROM folder (har ca 800 spel) så hänger den sig och så startas min PSP om..

    Sen har vi DSONPSP som inte funkar heller, den hittar min rom folder men när jag ska starta ett utav spelen blir skärmen bara vit och inget händer..

    Har aldrig haft så mycket EMU problem, min förra Caanoo var mer kompatibel :S
    Om någon haft liknande problem så vore jag tacksam för svar, notera att alla EMUs jag laddat hem har varit från psp-hacks och de är dem senaste versionerna. HEN Hack + PL ISO loader är också de senaste.
    Last edited by Phorze; 2011-03-04 at 16:27.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova med lite färre roms, PSP kanske inte har tillräckligt med minne för att hantera en lista på 800 roms (gissning)

    Kan vara så att vissa spel fungerar bättre med en spel-umd i läsaren, se om du kan få tag på något billigt begagnat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova med lite färre roms, PSP kanske inte har tillräckligt med minne för att hantera en lista på 800 roms (gissning)

    Kan vara så att vissa spel fungerar bättre med en spel-umd i läsaren, se om du kan få tag på något billigt begagnat.
    Hej! Tack för svaret - på vilket sätt påverkar det läsningen av ISO backuper om man har ett spel i UMDn (för iso backuper)? Jag lyckades hursom lösa lite av ISO problemen, jag hade ju laddat ner USA backups trodde de gick och spela på en EUR PSP :P

    Men detdär "the game could not be started" kan det bero på versonen av HEN?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USA eller EUR skall inte spela någon roll.

    Egentligen så "måste" man ha en skiva i, men för att slippa detta körs en emulering som lurar psp:n att det sitter en skiva i. Den fungerar olika bra för olika spel... Brukar gå att välja mellan lite olika usm-emuleringar, t.ex. M33, 9660 m.fl (jag kommer inte ihåg exakt vad dom heter just nu).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    USA eller EUR skall inte spela någon roll.

    Egentligen så "måste" man ha en skiva i, men för att slippa detta körs en emulering som lurar psp:n att det sitter en skiva i. Den fungerar olika bra för olika spel... Brukar gå att välja mellan lite olika usm-emuleringar, t.ex. M33, 9660 m.fl (jag kommer inte ihåg exakt vad dom heter just nu).
    och den bästa UMD emuleringen (den som fungerar bäst med majoriteten spel) är Sony NP9660 (iaf på PSP1004/2004 där man har direkt flashat, bör vara samma även på PSP2004 och 3004 där man kör med HEN...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 2 frågor ang usb laddare och hd backup
    By drummelpicard in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 11:21
  2. PSP frågor om ISO/USB/WIFI backup
    By macross-maniac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:29
  3. WinHiip kompabilitet?
    By JumBox in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 09:54
  4. X360 USB kompabilitet ?
    By holymonk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 00:30
  5. DMS 3 V2 kompabilitet?
    By discusnl in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 21:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •