Hej! Fick hem min PSP från PSXCARE för några dagar sen (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1018&xSec=98)
Allt har funkat relativt bra men vissa saker förstår jag mig inte på, innan jag börjar kan jag säga att jag kör med alla standardprogram som följer med för PSP spel (6.35 PPRO HEN Hack samt PL ISO loader)
Jag har laddat ner ca 10 spel, men bara ett av dem funkar? (Gran Turismo)
Några av spelen som bara får svart skärm efter man laddar dem med PL loader är:
- Daxter_EUR_PSP-pSyPSP
- [PSP]Kingdom Hearts: Birth by Sleep[ENG][FULL]
- Tekken_6_EUR_PSP-ZER0
- Tony Hawk's Underground 2 Remix [PSP] [USA] ~Ramzes
- Phantasy_Star_Portable_2_USA_PSP-pSyPSP
- Little_Big_Planet_USA_PSP-pSyPSP
- Metal_Gear_Solid_Peace_Walker_USA_PSP-pSyPSP
- Dynasty.Warriors.EUR.PSP-GP
- Mortal_Kombat_Unchained_EUR_PSP-pSyPSP
- Need.for.Speed.Underground.Rivals.EUR.MULTI5.PSP-PGS
- Street_Fighter_Alpha_3_MAX_USA_WORKING_READNFO_PSP-pSyPSP
- Viewtiful_Joe_Red_Hot_Rumble_EUR_PSP-pSyPSP
- Mega_Man_Maverick_Hunter_X_EUR_WORKING_PSP-iNFiNiTy
Vad kan detta bero på?
--
Förutom problem med att köra PSP backuper så är det massor med EMUs som inte funkar som dem ska heller.. Har inte hittat en fungerande Gameboy Color emulator än (har nog laddat hem 10 olika RINs/Homers RIN/GeMP) det står bara nått i stil med "The game can not be started" samma gäller med NeoGeo EMUs också..
Den medföljande emulatorn till SNES krånglar också (s9xTYLmecm).. jag kan starta den och allt men när den börjar ladda min ROM folder (har ca 800 spel) så hänger den sig och så startas min PSP om..
Sen har vi DSONPSP som inte funkar heller, den hittar min rom folder men när jag ska starta ett utav spelen blir skärmen bara vit och inget händer..
Har aldrig haft så mycket EMU problem, min förra Caanoo var mer kompatibel :S
Om någon haft liknande problem så vore jag tacksam för svar, notera att alla EMUs jag laddat hem har varit från psp-hacks och de är dem senaste versionerna. HEN Hack + PL ISO loader är också de senaste.
Bookmarks