Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Använda min gamla "Wiikey chippade DVD drive" på nytt Wii (black) 4.3?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Använda min gamla "Wiikey chippade DVD drive" på nytt Wii (black) 4.3?

    Hej

    Satt och letade på forumet men hittade inte svar på denna fråga..

    Kan jag, som har haft ett "Wiikey chippat DVD drive". Använda samma drive till min nya black edition Wii ? Dvs om jag skruvar upp den svarta och byter Dvd drive till den chippade driven?

    Någon som har testat detta?
    Vore inte kul att skruva i en ny Wii när det ska gå att softmodda. Men har inte tillgång till indian / smash orginal spelen.. //DeZ

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det borde fungera, men sen är frågan bara hur länge/bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hehe tack swizzy! du gav mig modet att testa
    återstår bara att veta om det går på något sätt att förra över allt sparat ifrån det gamla Wii:et till den nya? Kanske finns på forumet redan, ska leta vidare ^^ //DeZ

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
    Hehe tack swizzy! du gav mig modet att testa
    återstår bara att veta om det går på något sätt att förra över allt sparat ifrån det gamla Wii:et till den nya? Kanske finns på forumet redan, ska leta vidare ^^ //DeZ
    Fungerar det gamla wiiet? köp ett SD kort och gå in på wii knappen, följt av data management och den vänstra knappen (har för mig det står typ save games eller ngt sådant på den?) där väljer du sedan wii och kopierar/flyttar allt till SD kortet (max storlek på allt är typ 512mb har jag för mig, så köper du ett 2gb kort fungerar det utan ngra som helst problem )

    Det skadar inte o prova, om du är försiktig med grejerna (syftar på din första fråga i tråden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Det är just det, Det gamla Wii:et åkte i golvet och troligtvis brände grafik kortet.. Man ser ström kommer in i enheten, men ingen bild & ljud (men ljud är nog samma sladd) Dvd spelaren tar emot skivor och spottar ut dom genom knappen, så den verkar må bra iaf.. skulle nog ha gjort som din beskrivning men det är lite svårare vid mitt fall. Tack för snabba svar tho

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, då blir det ju då en LITEN aning svårt o göra det ska väl gå att få ut sparningarna på annat vis också utan att maskinen fungerar, men jag tror inte det är speciellt enkelt och jag tror nog du hellre spelar om alla spelen än att sitta där och slita hår och ha dig över att du inte riktigt får det o fungera, eller betala multum till ngn som är tokig nog att prova åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. ss1 -> ss2. Spela "gamla" spel?
    By oscy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 19:55
  2. Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:12
  3. kolla in de här "Howto flash x360 drive without opening console"
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 13:44
  4. Kan man "mappa" xboxen som en nätverks drive?
    By Acidelito in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-09-24, 17:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •