Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Waninkoko Unbrick hos PSXCARE?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Unhappy Waninkoko Unbrick hos PSXCARE?

    Hej
    Jag var en av dem som inte väntade tillräckligt länge utan flashade min 256M Nand FAT.
    Brick. Jag har testat med PS3Key men den tänder inte ens usbportarna.

    Det börjar dyka upp lite avancerade unbrick-lösningar på nätet som innefattar NAND programmering. Är detta något ni på PSXCARE kan fixa? Och vad skulle det i så fall kosta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
    Hej
    Jag var en av dem som inte väntade tillräckligt länge utan flashade min 256M Nand FAT.
    Brick. Jag har testat med PS3Key men den tänder inte ens usbportarna.

    Det börjar dyka upp lite avancerade unbrick-lösningar på nätet som innefattar NAND programmering. Är detta något ni på PSXCARE kan fixa? Och vad skulle det i så fall kosta?
    Om hansi väljer att köpa in en programmerare, eller om vi hittar information om ngn lämplig som vi har liggandes nu kommer vi troligen kunna erbjuda detta, priset beror lite på hur pass avancerat det blir att läsa ur (dumpa) mjukvaran och hur lång tid det tar etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om det inte fungerar med något vi redan har (gamla infectus brukar gå att använda till det mesta) så köper jag hem det som behövs.

    Gissningsvis kommer det kosta 700:- eller 1000:-, beror som sagt på hur mycket tid som går åt för operationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Om det är 700-1000 för att unbricka den är jag mycket intresserad. Har ni testat ?
    För om det är 700-1000 för att kanske unbricka den är det lite mycket risk.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får väl köra "no fix no fee" tills vi lärt oss mer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det tycker jag låter rimligt. Skicka mig ett mail om vart jag skickar den så har ni en fat att labba med

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
    Det tycker jag låter rimligt. Skicka mig ett mail om vart jag skickar den så har ni en fat att labba med
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Waninkoko CFW 3.55v2 + Multiman 1.15.0 - Funkar inte
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 08:37
  2. [Rumour] Waninkoko To Release CFW For PS3
    By Tjurig in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 00:17
  3. Waninkoko Firmware Updater v4.3
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 17:28
  4. Unbrick av PSP med tom Flash0?
    By Sniglum in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 07:47
  5. Psxcare
    By DjCixxie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-05, 14:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •