Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flashad 360 premium, spel har slutat fungera.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Flashad 360 premium, spel har slutat fungera.

    Hej, eftersom jag är osäker på både exakt när jag flashade xboxen och av vilket märke min cd-läsare är så förstår jag om det eventuellt blir svårt att hjälpa mig, men iaf, here goes.

    Jag flashade min xbox 360 för cirka ett år sen, det är en premium inköpt ungefär vid release i sverige. Allt har fungerat fint och jag har ALDRIG haft problem med en enda skiva, alla spel jag har bränt har fungerat hur bra som helst och jag har aldrig behövt uppdatera min flashning eller liknande. Nu för ett par veckor sedan har mina skivor (även de som tidigare fungerat) börjat krångla. Oftast så fungerar skivorna fint tills jag kommer till en viss del i ett spel, och då fryser xboxen och säger att skivan är oren och bör rensas från smuts/repor, men alla mina skivor är helt rena. Att spela butiksköpta spel fungerar helt smärtfritt så det verkar inte vara så att läsaren har gett upp, utan att någonting skett med flashningen. Jag tänkte mest kolla om det är någon som varit med om detta problem och vet om det finns någon lösning?

    Tack på förhand /Andreas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/for...p/118-XBOX-360 <--- här har du Xbox 360 sektionen av forumet

    Det kan mycket väl vara att lasern är på väg att ge upp även om den tar original spel, då dessa är bra mycket lättare o läsa än vad brända är

    Vad har du brännt på för skiv märke?

    I vilket fall som helst skulle jag tro att du även kommer vilja ha en Firmware uppgradering
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tackar för svaret. Jag bränner med verbatim DL +r skivor så det bör inte vara skivorna som är problemet. Hur fixar man en firmware uppdatering till ens 360, är det något jag kan göra själv?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av addekinberg Visa Inlägg
    Tackar för svaret. Jag bränner med verbatim DL +r skivor så det bör inte vara skivorna som är problemet. Hur fixar man en firmware uppdatering till ens 360, är det något jag kan göra själv?
    Man flashar om DVD'n med nyare mjukvara, samma metod som första gången man flashade men med nyare mjukvara då...

    förutom vid hitachi flash, då måste man först återställa till original innan man kan uppdatera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Wii't slutat fungera
    By Frukk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 00:13
  2. Xbox360 Premium, bra skick 4 mån gammal. Flashad
    By PiGGELiN in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 10:39
  3. Slutat fungera.
    By Flawz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 12:13
  4. Alla spel har slutat fungera
    By Bofink in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 13:35
  5. Spel i Xbox HD slutat fungera...
    By Benji_Boy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 20:32

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •