Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Nybörjarfråga av en oteknisk pappa...

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

Nybörjarfråga av en oteknisk pappa...

Hej,

Ursäkta om detta är en fråga på lite låg nivå...

Jag gav min lilla son en PSP i julklapp som han bara spelar Fifa på. Jag har dock laddat ner hans favoritmusik och videor på den men dessa kommer man tyvärr inte åt. Jag köpte även lite spel på skivor när jag var utomlands som jag kopierat över men dessa kommer man inte heller åt.

Tips på vad jag kan göra emottages tacksamt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Musik och videos skall nog bara ligga på rätt plats och i ett kompatibelt format på minneskortet. .MP4 för film, använd någon videokonverter med stöd för PSP videoformat. Vanliga MP3 musikfiler skall fungera vad jag vet. För att köra spel från minneskortet (ISO/CSO) behövs någon form av custom firmware och/eller exploit. Sådana lösningar finns upp till och med psp systemversion 6.35 (sist jag kollade).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Musik och videos skall nog bara ligga på rätt plats och i ett kompatibelt format på minneskortet. .MP4 för film, använd någon videokonverter med stöd för PSP videoformat. Vanliga MP3 musikfiler skall fungera vad jag vet. För att köra spel från minneskortet (ISO/CSO) behövs någon form av custom firmware och/eller exploit. Sådana lösningar finns upp till och med psp systemversion 6.35 (sist jag kollade).
    Ett bra sådant konverterings program som inte kostar något finner man på vårat forum: http://forum.psxcare.com/support/sho...onverter-Guide!

Ett litet tillägg till det som hansi skrev ovan om CFW system versioner, om du har en PSP av modellen 100x eller en av dom inte allt för sena 200x modellerna går det att hacka dom oavsett vilken system version som ligger på, detta kräver dock ett special batteri med ett minneskort som har speciella boot sectorer på sig och lite sådär (byt ut x i modellnummret mot valfritt nummer, det beror på vilken region konsollen är tillverkad i vilken slutsiffra den har, men det är samma sak för alla dom också )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Tack för era svar. Jag får nog lägga några timmar på att sätta mig in i detta...

Liknande diskussioner

1. Nybörjarfråga om PSP och nes
    By B.M.F in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:15
  2. Nybörjarfråga
    By Tysken77 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 22:04
  3. Min pappa!
    By Vhek in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 11:12
  4. Hela familjen glad! utom pappa som betalar :^)
    By ErikP in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-03-12, 16:12
  5. Nybörjarfråga
    By Pelle in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner