Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Spela från skiva på jtagad maskin

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17

    Spela från skiva på jtagad maskin

    Har haft min jtag i några dagar nu, skulle testa xkai link idag och körde i en gammal bränning utav cod BO (utan ap2.5) xboxet såg den som en dvd video...
    Stoppade sedan i BO fast orginal och då startade det. Däremot när jag skulle sluta spela och valde återvänd till dashboard (har xexmenu som defult) så stänger xboxet av sig!

    Detta händer bara när jag spelar från skiva. Har en spoofad dvd-läsare nu som inte klarar ap2.5 (hitachi 47 med LT+) men alla dessa skydd försvinner väl efter jtag.

    En helt annan sak, har bara en 20ggb hdd, kan jag skruva isär skalet och sätta i vilken annan 2,5" disk som helst?
    Och har endast xexmenu, freestyledash samt snes nu, finns de några roliga/bra program som rekomenderas att ha på boxen? (struntar i GOD spelen dyker ju ändå upp i FSD om man ändrar path)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    installera dash launch för att bli av med ap2.5. senaste är 2.09b..

    japp, bara sätta in annan hdd, formatera och köra på.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    har dash launch installerat. Men det konstiga är att det stänger av sig. precis som att den inte fattar vart den ska gå när man trycker på dashboard.

    ändrade ingenting mer än namnet på ini filen vid dash launch installationen.
    Last edited by rikard357; 2011-03-11 at 19:16.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    har dash launch installerat. Men det konstiga är att det stänger av sig. precis som att den inte fattar vart den ska gå när man trycker på dashboard.

    ändrade ingenting mer än namnet på ini filen vid dash launch installationen.
    filen ska heta launch.ini så heter den så och ligger i roten på hdd1 så ska det vara rätt.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    har dash launch installerat. Men det konstiga är att det stänger av sig. precis som att den inte fattar vart den ska gå när man trycker på dashboard.

    ändrade ingenting mer än namnet på ini filen vid dash launch installationen.
    Det beror nog på dina inställningar i .ini filen, kolla igenom vad det står och kolla om du valt att den ska stängas av vid "fatal error" eller kör bara installern på nytt med launch.ini tillsamans med övriga filer som installern använder (launch.xex och lite sådär, minns inte i huvudet hur exakt det ligger)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    den ligger i root, och har inställningar:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Freestyle\default.xex
    Default = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    Under installationen så valde jag stäng av vid "fatal error" men vad exakt betyder "fatal"?

    Men ni har ingen aning om vf den inte gillar min läsare?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    den ligger i root, och har inställningar:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Freestyle\default.xex
    Default = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    Under installationen så valde jag stäng av vid "fatal error" men vad exakt betyder "fatal"?

    Men ni har ingen aning om vf den inte gillar min läsare?
    Fatal error = Om maskinen stöter på ett problem som gör att den inte kan fortsätta köras normalt görs ..........
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    testa denna:

    Kod:
    ; launch.xex V2.0 config file
    ; parsed by simpleIni http://code.jellycan.com/simpleini/
    ; note that Right Bumper is ALWAYS default to return NXE
    ; currently supported devices and paths:
    ; internal hard disk    Hdd:\
    ; usb memory stick      Usb:\
    ; memory unit           Mu:\
    ; USB memory unit       UsbMu:\
    ; big block NAND mu     FlashMu:\
    ; CD/DVD                Dvd:\     (not recommended to use this one)
    ; buttons can point to any xex, or any CON with default.xex in it on any of the above devices
    
    ; example entry
    ; Default = Hdd:\FreeStyle\default.xex
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = 
    BUT_X = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_Y = 
    Start = 
    Back  = 
    LBump = 
    ; Default is what loads when you hold no buttons
    ; leave this blank if you want NXE as default
    Default = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    
    ; example plugin entry
    ; plugin1 = Usb:\plugin\aplugin.xex
    [Plugins]
    plugin1 = 
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 = 
    
    [Settings]
    ; if true, brining up miniblade in NXE and then pressing Y will cause launch.xex to relaunch for you
    ; note you must release Y button then press desired QuickLaunchButtons after or use default item
    ; if not present default is TRUE
    nxemini = true
    ; if true ping limit will be removed for system link play (thanks FBDev!)
    ; if not present default is FALSE
    pingpatch = true
    ; if true (most) xbla will no longer need yaris patching (thanks mojobojo!)
    ; if not present default is FALSE
    contpatch = false
    ; Normally when a fatal error occurs the xbox will just freeze, setting this to false will cause a reboot or powerdown
    ; if not present default is FALSE
    fatalfreeze = false
    ; when fatalfreeze is set to false, setting this to true will cause the box to reboot, setting it to false will instead have the box shut down
    ; note that this option does NOTHING when fatalfreeze is set to true
    ; if not present default is FALSE
    fatalreboot = false
    ; when set to true, it is possible to hold RB when launching a game to have the region that the game gets from xam spoofed
    ; if not present this is set to FALSE
    regionspoof = false
    ; when regionspoof is true, you set your region here in hex, for examle devkit would be region = 0x7fff
    ; if not present but regionspoof is set to true, this is set to 0x7FFF
    region = 0x7FFF
    ; when set to false, ejecting a dvd video returns you to your default item, set to true to auto exit to dash
    ; if not present this is set to FALSE
    dvdexitdash = false
    ; when set to false, using the exit item in an XBLA game returns you to your default item, set to true to exit to NXE arcade menu
    ; if not present this is set to FALSE
    xblaexitdash = false
    ; when set to true, using miniblades system setting options will not exit to NXE
    ; if not present this is set to FALSE
    nosysexit = false
    
    ; all comments and fields in this file are optional, you can remove anything you don't need - section headers []
    ; are required for any used options under the section
    
    ; sorry for any double negatives :p
    
    ; njoy, cOz
    kan lägga ut min ini-fil senare om inte detta löser problemet..
    Last edited by int21; 2011-03-11 at 21:01.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Tack ska testa de, kommer inte få alla frågor när jag installerar nu då antar jag eftersom de mesta redan är ifyllt.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Otroligt! Har inte kunnat ändra launch filen, såfort man loggas in så stänger xboxet av sig... om jag plockar bort hårddisken så startar den fast till NXE såklart :P
    har ingen transfer kabel så hur ska jag kunna ändra i min hårddisk?

    Mafia 2 ligger i hdd\Games\mafia 2
    endast upppackat med xbox image browser och update map borttaget från det. om det kan ha med saken att göra.

    är xexmenu på skiva med dash launch på usb minne nån ide? och köra din fil och efter det sätta i hårddisken igen?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    loggar in så menar jag inte via ftp utan när de blir sign in när man startar...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan köra med XEXMenu på skiva och installern på USB enhet, och nej, frågorna kommer att komma fram om du svarar ja på frågan "do you want to change the settings?" typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Otroligt! Har inte kunnat ändra launch filen, såfort man loggas in så stänger xboxet av sig... om jag plockar bort hårddisken så startar den fast till NXE såklart :P
    har ingen transfer kabel så hur ska jag kunna ändra i min hårddisk?

    Mafia 2 ligger i hdd\Games\mafia 2
    endast upppackat med xbox image browser och update map borttaget från det. om det kan ha med saken att göra.

    är xexmenu på skiva med dash launch på usb minne nån ide? och köra din fil och efter det sätta i hårddisken igen?
    testa att logga in på ftp via fsd då. ska däremot fungera bra med xexmenu också. xexmenu är lite buggigt ibland däremot.. ibland har det hängt sig när man ska byta mellan mappar eller enheter.. men men.. använder det väldigt sällan. kör nxe som default, men körde fsd förut.. saken var att boxen ibland ville hänga sig pga kinect lr nåt.. när den skulle logga in i fsd.. annars har det fungerat fint.. ska se om fsd fungerar bättre nu när det kommit ny update till den.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    gjorde följande:
    Tog bort Hårddisk, startade xexmenu från skiva och hade dash launch på usb med din fil.
    Flashade med denna.
    Efter detta så startade jag om, då startade det med hårddisken och usbminne i.
    Ersatte filen i hårddisken, drog ut usb, sedan korde dash launch igen fast från hdd.

    Efter detta så startar det fortfarande inte om hårddisken är i.... däremot gör det de om både hdd samt usb sitter i.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    xexmenu har väl en bugg gällande usb om jag inte minns fel, kanske är det som ställer till det?!

    testa att bränna om bops med ap2.5 stöd och se om det fungerar bättre.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    det är inte bops jag har pratat om hela tiden..... Xboxet startar inte över huvud taget om bara hårddisken är inkopplad.

    Kända rrod på den med 0103 kod, många dagar man fick ha sin jtag. Toppen

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    om du vill ge dig på detta.. så kanske det löser saker.. boxen verkar leva sitt eget liv ändå. där du köpte den borde de ingå att åtgärda dina errors, så det är inte fel att prova detta innan.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611)

    i denna tråden står det hur du skriver in ny mjukvara i din box.. följ swizzys lite detaljerade guide eller min egna metod.. instruktioner under.

    lyckades slänga in nya dashen med den nya toolbox maker 2.6, jasper 16mb problemen som var i den tidigare versionen verkar vara fixade.

    1. dumpade min nand från flash360 (freeboot 0.32 9199)

    jag gjorde 3 dumpningar och jämförde filerna på datorn för att verkligen kolla att allt stod rätt till. körde flash360 från usbminne. (hexeditor, ex. hex workshop, du kan annars använda fc kommandot i konsolen i windows.)

    2. stäng av xbox.
    3. kör freeboot toolbox maker 2.6
    4. klistra in cpu key, ändra till att filen ska heta updflash.bin , tryck create freeboot och öppna flashdmp.bin (den du dumpade med flash360)
    5. efter du gjort din updflash.bin, kopiera in den i flash360 katalogen på ditt usbminne.
    6. starta xbox med minne i.
    8. starta flash360 från usb.
    9. tryck a, sedan valde jag b (att inte spara kv), ignorera varningarna med start, tryck sedan a för att flasha, sedan trycker du på back-knappen tills konsolen stänger av sig.
    10. ryck ur strömmen någon minut.
    11. starta boxen och håll tummarna..
    12. starta xexmenu och lägg in dash launch 2.06 (2.09b finns ute nu.)
    13. starta om boxen.
    14. ny dash och allt är som det var innan.
    i bästa fall är det någon bugg i din mjukvara eller något blivit fel i skrivningen av den, detta kanske löser det.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    det är inte bops jag har pratat om hela tiden..... Xboxet startar inte över huvud taget om bara hårddisken är inkopplad.

    Kända rrod på den med 0103 kod, många dagar man fick ha sin jtag. Toppen
    Hmm, 0103 är inte direkt "känd" 0102 är det, men 0103 är nästan samma fel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    på xbox-experts.com står det följande:
    1) Remove short circuit from bridged capacitor under the GPU
    2) X-Clamp replacement
    3) Reflow CPU/GPU/RAM

    x-clamp är gjort på den sen tidigare (innan jtag utfördes) har skruvat åt skruvarna hårdare och "bakat" ska se om det har hjälpt om en liten stund. Annars kan jag inte få tag på en värmepistol förren om några veckor.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    på xbox-experts.com står det följande:
    1) Remove short circuit from bridged capacitor under the GPU
    2) X-Clamp replacement
    3) Reflow CPU/GPU/RAM

    x-clamp är gjort på den sen tidigare (innan jtag utfördes) har skruvat åt skruvarna hårdare och "bakat" ska se om det har hjälpt om en liten stund. Annars kan jag inte få tag på en värmepistol förren om några veckor.
    skruvat åt skruvarna?! det är INTE så man gör, det man gör isåfall är att släppa på det och se om det finns ngt mer man kan göra, t.ex. lägga en liten bit av typ RROD kuddarna runt processorn (skära av kanterna i tunna strimlor)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    fick igång det igen Men har även fixat en falcon låda med jtag så ska nog sälja xenonen innan man blir för trött på den

    En helt annan sak, har en 300gb HP extern hårddisk 3,5" alltså extra strömförsörjning. Har gjort en ny fat32 partition på denna och resten av disken är ntfs. Problemet är inte något av xboxen hittar disken så man kan spela spel från den. (händer ingenting) Usb portarna har oxå ballat ur några gånger efter att den har varit i så de inte ens tar ett usb-minne förren man har startat om xboxet.....

    Kan man inte använda sig utav en 3,5" eller är det att den partition på den är ntfs, eller hur kommer detta sig?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    fick igång det igen Men har även fixat en falcon låda med jtag så ska nog sälja xenonen innan man blir för trött på den

    En helt annan sak, har en 300gb HP extern hårddisk 3,5" alltså extra strömförsörjning. Har gjort en ny fat32 partition på denna och resten av disken är ntfs. Problemet är inte något av xboxen hittar disken så man kan spela spel från den. (händer ingenting) Usb portarna har oxå ballat ur några gånger efter att den har varit i så de inte ens tar ett usb-minne förren man har startat om xboxet.....

    Kan man inte använda sig utav en 3,5" eller är det att den partition på den är ntfs, eller hur kommer detta sig?
    Det kan bero på att det är en HP disk, eller NTFS partitionen, jag är lite osäker på hur Xboxen hanterar en hårddisk som är partitionerad med olika partitioner...

    HP diskarna brukar kunna ha en extra partition också som innehåller program för att göra backup med och sådant där, kan vara det som 360'n får spader över
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Får kolla på det när jag kommer hem, kanske finns dålda grejer på den. Får väl formatera om alltihopa annars, känns ju lite onödigt att köpa en ny när man har en liggandes

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Inne på NTFS partitionen finns en dold mapp som heter PMD, kan det va denna som spökar? och kan jag ta bort den isf?

    Men som sagt den e på ntfs delen och fat32 partitionen ska väl vara helt fristående.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har ingen koll på vad den är till för, jag vet inte vad du kör med för program etc. och sen vet jag inte huruvida du har FAT32 först eller NTFS först?? det kan också spela roll här... prova o köra in FAT32 först och ingen NTFS partition? prova även o bara köra en partition rakt av?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Har använt mig av W7 inbyggda i diskhanteraren.
    Hela hårddisken var ntfs och har massa grejer på sig som jag helst vill spara, så minskade bara ner partitionen och gjorde en fat32 av de "nya" lediga utrymmet.

    Får bli att antingen rensa disken och glömma allt som fanns på, eller punga ut för en ny.

    Lite dålig info innan kan jag väl hålla med om

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Har använt mig av W7 inbyggda i diskhanteraren.
    Hela hårddisken var ntfs och har massa grejer på sig som jag helst vill spara, så minskade bara ner partitionen och gjorde en fat32 av de "nya" lediga utrymmet.

    Får bli att antingen rensa disken och glömma allt som fanns på, eller punga ut för en ny.

    Lite dålig info innan kan jag väl hålla med om
    Dålig info från vem? dig? dom som utvecklat JTAG-Hacket? oss på PSXCare som utför installationen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    hehe nä från mig

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det jag syftade på med "jag vet inte vad du använder för program" är vad du kör för program på datorn, kanske något av dom skapar mappen och använder den till något?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    som sagt var det i diskhanteraren i windows 7. Gjorde bara en liten partition på 10gb som är fat32 för att testa lite.. så resterande 290 e ju ntfs.

    Känns lättare att köra ftp och föra över spel till xboxets hårddisk (60gb) får ju ändå plats med de spelen som man vill ha för tillfället.

Liknande diskussioner

  1. Kan en ochippad maskin spela brända dvd-filmer?
    By mdmar in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:39
  2. Ntsc spel från Kina på Pal maskin?
    By Vedde in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 17:57
  3. Spela upp filmer från DVD-skiva
    By Plastlainen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 16:52
  4. PSX PROBLEM om maskin från psxcare
    By armani2 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-10, 15:48
  5. Varför kan man inte spela psx spel på en jap ps2 maskin?
    By Nosferatuu in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-05-25, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •