Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wiikey fusion Problem

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Wiikey fusion Problem

    Hej jag köpte wiikey fusion för en vecka sen och har slängt in de i mitt wii. Jag har lagt in ett spel på ett sd minne som man ska. men när jag startar mitt wii så kommer inte gamecube menyn upp. om man trycker där man brukar trycka för att starta ett spel så finns den vanliga skivan där plus gamcube menyn bredvid . men de går inte att trycka på den. det står bara insert disc. snälla någon som kan hjälpa mig. har jag gjort något fel ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Monterat det själv?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    aa jag har satt i chipet själv.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla att du satt chippet rätt? det känns som att du gjort ngt fel vid installationen, kolla alla dipswitch settings och sådär också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har kikat de flera gånger om men hittar inget som verkar konstigt. Men efter jag har satt chipet i wiit är de något speciellt jag behöver göra efter eller ska de var klart ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vajsaren Visa Inlägg
    Har kikat de flera gånger om men hittar inget som verkar konstigt. Men efter jag har satt chipet i wiit är de något speciellt jag behöver göra efter eller ska de var klart ?
    Jag tror du kan behöva installera firmware till chippet också, men lite osäker på det...

    Läs på wiikey's hemsida för säkerhets skull: www.wiikey.cn

    Specifikt följande sidor:

    http://www.wiikey.com/en/support/wii.../installation/ <--- se till att dina "dipswitch" står i rätt läge för din konsoll, troligen EU, då ska alla 4 vara i läget "on"

    http://www.wiikey.com/en/support/wii...using-sd-card/ <--- OBS: Om du använder WBFSManager 3.x eller liknande kommer det troligen inte fungera, kör med 4.0 som finns på wiikey's hemsida

    http://www.wiikey.com/en/support/wiikey-fusion/updates/ <--- se till att du har senaste versionen installerad på ditt chip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har lagt in nyaste uppdateringen på ett sd kort. men de blir lika där när jag sätter i de i wiikey kortläsaren så kommer de fortfarande inte upp något på wii menyn. det står fortfarande insert disc. gc menyn går inte att trycka på :/

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, har du köpt chippet av oss på PSXCare? eller har du köpt det ngn annanstans?

    Du är helt 100% säker på att du har satt flatkablarna åt rätt håll? lyser/blinkar chippet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ne köpte de på edom. Hade satt en flatkabel fel så nu blinkar chipet. kan fortfarande inte trycka på gc menyn :/ har prövat vänt på flatkabeln till sd läsaren också men de blev ingen skillnad :/

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Alla flatkablarna ska sitta så att metallstiften är neråt mot chippet, och det ska sitta en flatkabel från chippet ner till driven samt ett från driven vidare till moderkortet, den som ska till driven ska vara markerad som DVD. om du fortfarande inte får det att fungera trots att du kopplat allting så är något knas och du får tag kontakt med företaget du köpte chippet från och be dom om vidare hjälp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för serienummer på wii:n, bokstäverna i början och de 3-4 första siffrorna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Wiikey 2 vs. Wikey fusion
    By Wal in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 23:36
  2. Wiikey Fusion stora problem
    By fetoll in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 17:16
  3. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:56
  4. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:37
  5. vars håller wiikey fusion hus?
    By pimmen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 15:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •