Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: CFU 3.55 men vill lira online

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Från
    Kransen
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    CFU 3.55 men vill lira online

    Hej,

    Färsk inte bara i forumet utan även i branchen, har en nio åring som driver utvecklingen framåt i familjen på spelfronten.
    Är själv nätverkstekniker med inriktning på lan-växlar och infrastruktur.

    Ni (PSX-CARE) flashade vårat PS3 aggregat och efter en del updateringar av Multiman så lirar vi allt som finns vilket är coolt.
    Men! nu vill lill Sture spela online och vad jag förstår så kommer min Firmware då att skrivas över med Sonys lite mera tråkiga variant av mjukvara.
    Sony har vad jag har fått erfara släppt en ny version (igår ?) och jag undrar om någon, kanske Björn har koll på om vi kan komma runt på något vis.

    Tackar på förhand.

    Peter i Midsommarkransen

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    om du laddar ner senaste från sony så är du väl hel körd efter det antar jag, sen vet jag ju helt säkert men jag kör kmeaw cfw 3.55 och sen kört med rebus 3.60 spoofer http://rebug.me/?p=412
    efter det kan jag ju iaf lira online men snart kommer dom säkert börja banna folk ju så är väl inte så smart att spela kopior online tyvärr

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Flarnhare Visa Inlägg
    Hej,

    Färsk inte bara i forumet utan även i branchen, har en nio åring som driver utvecklingen framåt i familjen på spelfronten.
    Är själv nätverkstekniker med inriktning på lan-växlar och infrastruktur.

    Ni (PSX-CARE) flashade vårat PS3 aggregat och efter en del updateringar av Multiman så lirar vi allt som finns vilket är coolt.
    Men! nu vill lill Sture spela online och vad jag förstår så kommer min Firmware då att skrivas över med Sonys lite mera tråkiga variant av mjukvara.
    Sony har vad jag har fått erfara släppt en ny version (igår ?) och jag undrar om någon, kanske Björn har koll på om vi kan komma runt på något vis.

    Tackar på förhand.

    Peter i Midsommarkransen
    Som Telgetok skriver kommer Team Rebug's 3.60 Spoofer ger dig möjlighet att lira på PSN utan större problem för tillfället... MEN... risken finns att det rätt vad det är slutar fungera, eller att maskinen blir uppdaterad utan att du vet om det och så ligger du på 3.60 helt plötsligt och ingenting fungerar...

    att köra online med en ps3'a sker HELT på egen risk, när som helst kan Sony bestämma sig för att förstöra för oss genom att uppdatera maskinerna (dom kan göra det enligt avtal och grejer) och risken finns att du brickar din PS3'a om detta sker dig... (brickar = konsollen startar inte längre)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    15
    Ska väl finnas spoofer inbyggt i senaste multiMan om jag inte missminner mig
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Ska väl finnas spoofer inbyggt i senaste multiMan om jag inte missminner mig
    det har du totalt missuppfattat, senaste multiman har stöd för spoofningen, inget annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Från
    Kransen
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Tack för ala svar.

    Hej,

    Jag har varit lite offline ett tag men vill passa på att tacka för alla inlägg.
    Lösningen på mitt problem verkar stavas två PS3 konsoler.

    Game on.

    /P.

Liknande diskussioner

  1. Lira nya EA-titlar (tex NHL 10) online
    By X360Spyder in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 02:39
  2. går ej att lira org. spel online efter chippning!
    By mannschaft in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 03:55
  3. nån som vill spela online...skriv era konto namn
    By gagge3 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 23:07
  4. 2 nätverkskort, vill spela online?
    By Newborn in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 03:26
  5. vill spela online..
    By Zidane in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •