Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: rgb

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

Post rgb

hej, min tv stödjer inte rgb i AV1 men i AV2 gör den det,men problemet e att AV2 e sån där röd,gul,vit grej. och jag har för mig att Hansi skrev nånstans att det inte ät riktig rgb, så med andra ord kan inte jag få färg på importerade spel då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

???

Om AV2 bara är 3st RCA-kontakter så kan din TV *INTE* ha stöd för RGB på AV2.

RGB finns bara i SCART-kontakten på normala tv-apparater. Är du säker på att du inte har två scartar??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

Jag har kollat allt på tv:n nu, och den har bara en scart på baksidan och det e AV1 och på framsidan har den bara två intag och det e gul och vit för att det e bara mono högtalare, och i manualen för tv:n står det: Note: AV1 can not convert the TV channel in RGB mode. Så det borde betyda att AV2 kan ta emot RGB eller??

jag e förvirrad

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den där informationen i bruksanvisningen kan betyda vad som helst, den är säkert automatiskt översatt från japanska till engelska till franska till tyska och sedan till svenska...

Prova, det är enda sättet. Antingen har du RGB via scart eller så har du inte RGB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

ok,jag får väl prova då,tack för snabba

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

Verkar som att tvn inte stödjer rgb, men jag testade pal60 hz med kablen som följer med ps2 och det klarade den, så om jag köper en sån där NTSC-PAl converter får jag färg på import spelen då eller?

förlåt att jag frågar så mycket,men jag vill gärna veta innan jag köper messhia.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, med ntsc-pal konvertern får du färg.

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

ska sätta in ett messhia chip nu på fredag här i halmstad och undrar om ni säljer sån där ntsc-pal konverter?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/playstation-frame.asp?sida=playstation-rgb-kabel.asp&artikel=SMARTIII" target="_blank">http://www.psxcare.com/playstation-frame.asp?sida=playstation-rgb-kabel.asp&artikel=SMARTIII</a>

Liknande diskussioner

1. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  2. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  3. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 20:16
  4. Lite info om RGB!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-16, 23:12
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??