Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: DS Lite some inte startar

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    DS Lite some inte startar

    Som trådtiteln antyder så har jag i min ägo en DS Lite som inte startar. Den köptes från psxcare för cirka två år sedan, om jag inte minns helt fel.

    Jag satt nyss och spelade på maskinen som då var ikopplad i laddaren när det hela hände. I ögonblicket jag kopplade i ett par hörlurar i DSen så stängdes den av.

    Nu kan jag inte starta DSen längre och när jag kopplar in den i laddaren så lyser laddningslampan i cirka 20 sekunder för att sedan slockna.

    Jag har googlat runt lite men inte hittat mycket. Jag läste något som antydde till att någon form av säkring skulle ha gått. Om detta är fallet, hur mycket skulle den kosta att byta ut? Tack på förhand.
    Last edited by MrCoke; 2011-03-12 at 20:25.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MrCoke Visa Inlägg
    Som trådtiteln antyder så har jag i min ägo en DS Lite som inte startar. Den köptes från psxcare för cirka två år sedan, om jag inte minns helt fel.

    Jag satt nyss och spelade på maskinen som då var ikopplad i laddaren när det hela hände. I ögonblicket jag kopplade i ett par hörlurar i DSen så stängdes den av.

    Nu kan jag inte starta DSen längre och när jag kopplar in den i laddaren så lyser laddningslampan i cirka 20 sekunder för att sedan slockna.

    Jag har googlat runt lite men inte hittat mycket. Jag läste något som antydde till att någon form av säkring skulle ha gått. Om detta är fallet, hur mycket skulle den kosta att byta ut? Tack på förhand.
    Det är nästan omöjligt att svara på om det är det som är felet utan att öppna upp och kolla, men troligen så är det det som är felet, lämnar du in den till oss kostar det 350:- + vad nu säkringen kostar typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukar ta 450:- för att fixa säkringen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. DMS4 Lite, V3 (GH-007), startar ej backuper eller andra regioner
    By dec_alpha in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 05:07
  2. 2.3 lite startar inte
    By Triton242 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 17:01
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 22:58
  4. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •