Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Homefront

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17

    Homefront

    Hejsan!

    Hur patchar man Homefront...med abgx360 eller d e för nytt än?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Hejsan!

    Hur patchar man Homefront...med abgx360 eller d e för nytt än?
    Patchar?

    Spelet ska fungera rakt av som det är, du ska inte behöva patcha det vad jag känner till, men ja, ABGX360 är ett program vi rekomenderar att man kollar spelen med INNAN man bränner ut dom, och helst då ser till att den är verifierad och sådär innan bränning sen är det bra o ha senaste firmwaren på sin DVD (iXtreme LT + 1.1 för samtliga läsare utom Samsung i dagsläget, samsung har iXtreme LT 1.0 detta i skrivande stund då alltså 2011-03-12)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Ok patchar var kanske fel uttryck...jag har kört den i abgx360 o allt ser bra ut tills den kommer ner till "Starting Verification" ....kolla här:

    Homefront.jpg


    Ska tillägga att jag kör med den senaste LT+
    Last edited by Tre Kronor; 2011-03-13 at 05:26.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Ok patchar var kanske fel uttryck...jag har kört den i abgx360 o allt ser bra ut tills den kommer ner till "Starting Verification" ....kolla här:

    Homefront.jpg


    Ska tillägga att jag kör med den senaste LT+
    det kommer starta eftersom stealth är okej, men du kan inte veta att den är säker för live förrän den går att matcha mot databasen.

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Ok tack för infon...min box e bannad ändå tyvärr!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Ok tack för infon...min box e bannad ändå tyvärr!
    Då är det bara o köra på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!

    En annan fråga om samma spel. När det ska köras så frågas det om att installera en uppdatering. Är detta riskfritt att göra på en maskin med JTAG och XEXmenu?

    Tack på förhand.
    /pelle

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
    Hej!

    En annan fråga om samma spel. När det ska köras så frågas det om att installera en uppdatering. Är detta riskfritt att göra på en maskin med JTAG och XEXmenu?

    Tack på förhand.
    /pelle
    Nej, det är INTE riskfritt, det kommer att orsaka att maskinen inte längre startar, har du JTAG/XEXMenu behöver du uppdatera konsollen på ett speciellt sätt, du måste ligga på 2.0.12611.0 för att spelet ska fungera i huvudtaget (freeboot 0.4) och du behöver ha Dashlaunch version 2.09 eller senare installerat. du kan tyvär INTE köra det spelet från skiva utan måste lägga in det på hårddisken och radera mappen $SystemUpdate
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!

    Nu formulerade jag mig visst lite otydligt Jag har spelet på hårdisk (inte skiva).

    Provade som du skrev att ta bort $SystemUpdate men fick då felmeddelande att den mappen saknades när en uppdatering skulle genomföras.

    Jag uppdaterade hos er i julas (till den dashboard som behövdes för Kinect). Behöver den uppdateras igen hos er?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    testa ta bort spelet, stäng av box, packa upp ison med xbox360isoextract på din pc, den tar förövrigt bort $SystemUpdate-katalogen automatisk. sätt på box, för sedan över spelet med ftp eller usb etc. $SystemUpdate innehåller dahboardupdates och ligger det då en nyare dash än du har så vill boxen uppdatera, detta ska man inte göra med en JTAG utan måste som swizzy säger lägga in den på ett speciellt sätt.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
    Hej!

    Nu formulerade jag mig visst lite otydligt Jag har spelet på hårdisk (inte skiva).

    Provade som du skrev att ta bort $SystemUpdate men fick då felmeddelande att den mappen saknades när en uppdatering skulle genomföras.

    Jag uppdaterade hos er i julas (till den dashboard som behövdes för Kinect). Behöver den uppdateras igen hos er?
    Inte själva dashboarden, men du behöver uppdatera dashlaunch till 2.09 eller senare (2.09 verkar vara buggig vet att flera haft problem med att boxen inte startat antingen i samband med update eller kort efter...) 2.11 är senaste just nu och ska fungera bra vad jag känner till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok. Kan man lämna in hos er för den uppdateringen och slippa grotta i det själv?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
    Ok. Kan man lämna in hos er för den uppdateringen och slippa grotta i det själv?
    Japp, du kan få det fixat av oss utan problem, vi vill ha fika eller liknande för o fixa det dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hur får jag spelet att starta med Ixtreme 1.6?

    Hej!
    Har fram till nu inte haft problem med att få spelen att funka i min flashade box.
    Har Iextreme 1.6 (tror jag)..var ca 1 år sen jag flashade den. Senast spelade jag Deadspace2 och Black-ops, och det funkade hur bra som helst.
    Nu får jag bara "DVD" symbolen när jag kör de senaste nedladdade spelen (Crysis2 och Homefront)
    Uppdaterade Xbox;en igår till den senaste realesen så Dashboard borde vara den senaste.

    Känner inte att jag vill flasha om denna boxen utan hellre vänta på att flash till Slim blir tillgängligt!

    Hjälp..hur får jag spelen att funka?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om CoD Black Ops fungerar utan någonting speciellt t.ex. Activate.iso eller att du patchar om det till Wave 2 spel har du INTE 1.6, utan du har 1.61 eller 1.6-no_stealth eller kanske rent utav någon LT mjukvara (ej LT +)

    Jag skulle väl rekomendera att du kollar spelen med ABGX360, om allt stämmer där, kolla vad du bränner på för media etc. och eventuellt uppdatera till LT+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •