Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Wii slutat läsa skivor

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wii slutat läsa skivor

    Hej

    För någon dag sedan slutade wii:n mitt i metroid other M, jag fick meddelandet "an error has occurred, press the eject button and then turn of the wii...." Det kändes som att det kanske hände nått fel och det är inte sådär jätte ovanligt att det händer någon enstaka gång. Men just då istället för att börja om fortsatte jag istället på mario galaxy 2, hade bara sista banan kvar. När jag sedan klarat ut bowser och ska möta prinsessan slutade wii:n att fungera igen? med samma meddelande...
    Och sedan dess har inga skivor fungerat. Varken originala eller egna backups. Wii sports har fungerat en gång i ca en halvtimme tills jag stängde av den själv, men inga andra..
    När jag sätter in en skiva låter lasern som att den jobbar, mer än vanligt... I en ca 10-15 sekunder sedan kommer samma error meddelande : (

    Jag har en amerikansk wii med wiikey, 4.1
    Köpte den precis när wii kom ut i princip, någon månad senare.
    Jag har softmoddat den själv och det har fungerat felfritt med neogamma som startprogram för samtliga backups. Dock fungerar ingenting längre..

    Jag undrar om det kan vara fel från själva lasern? från dvd-romen? eller om det har hänt nått fel med softmodden och man borde återställa det från sin NAND? eller ta o börja starta spel från hårddisk framöver? har inte provat det än men det känns som att det borde fungera.

    Tacksam för alla svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Troligtvis så att lasern gett upp ja, billigaste/bästa lösningen är väl o börja köra från hårddisk istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ska prova med hårddisk någon dag snart och se om det fungerar för att kontrollera om det verkligen är lasern.

    Tackar för snabbt svar =)

Liknande diskussioner

  1. Wii slutat läsa skivor!? Hjälp
    By Shrimpkebab in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 00:34
  2. Slutat läsa filmer
    By mormor33 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 09:08
  3. DVDn har slutat läsa skivor
    By Alxl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:22
  4. Slutat läsa brända skivor.
    By Micke. in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 11:03
  5. hjälp, mitt xbox har slutat läsa brända skivor.
    By Micke. in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 19:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •