Hej
För någon dag sedan slutade wii:n mitt i metroid other M, jag fick meddelandet "an error has occurred, press the eject button and then turn of the wii...." Det kändes som att det kanske hände nått fel och det är inte sådär jätte ovanligt att det händer någon enstaka gång. Men just då istället för att börja om fortsatte jag istället på mario galaxy 2, hade bara sista banan kvar. När jag sedan klarat ut bowser och ska möta prinsessan slutade wii:n att fungera igen? med samma meddelande...
Och sedan dess har inga skivor fungerat. Varken originala eller egna backups. Wii sports har fungerat en gång i ca en halvtimme tills jag stängde av den själv, men inga andra..
När jag sätter in en skiva låter lasern som att den jobbar, mer än vanligt... I en ca 10-15 sekunder sedan kommer samma error meddelande : (
Jag har en amerikansk wii med wiikey, 4.1
Köpte den precis när wii kom ut i princip, någon månad senare.
Jag har softmoddat den själv och det har fungerat felfritt med neogamma som startprogram för samtliga backups. Dock fungerar ingenting längre..
Jag undrar om det kan vara fel från själva lasern? från dvd-romen? eller om det har hänt nått fel med softmodden och man borde återställa det från sin NAND? eller ta o börja starta spel från hårddisk framöver? har inte provat det än men det känns som att det borde fungera.
Tacksam för alla svar
Bookmarks