Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: NSMB startar inte?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    NSMB startar inte?

    Har letat omkrin på forumet hela dagen med inte funnit den problemlösningen jag vill ha, hoppas i kan hjälpa mig

    (har ett wii med wiikey2 och firmwire 3.1e)

    Brännde nyss ut NSMB på Maxell dvd+ på 2 x hastigheten.
    Soppade sen i skivan i mitt wii då kommer felet.
    An error has occurred..... och den ber mig att ta ur skivan och starta om, har prövat 10 gånger med samma resultat

    Har även uppdaterat wiikey2 med 1.3 från 1.1

    Nån som har några förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att NSMB ska fungera behöver du uppdatera system menyn, sen kan det mycket väl bero på ditt val av skiva... Verbatim är det som rekomenderas, maxell var bra på att göra video/musik band förr i tiden, men dom är INTE bra på att göra kvalitéts DVD skivor Verbatim är typ bästa märket i världen nu för tiden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok men de är inga problem att uppdatera systemet via internet när man har ett wiikey2 isatt? (förutsatt att ja ska uppdatera via internet?)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av saarnak Visa Inlägg
    Ok men de är inga problem att uppdatera systemet via internet när man har ett wiikey2 isatt? (förutsatt att ja ska uppdatera via internet?)
    Om du BARA har chippat konsollen är det inga problem att uppdatera, om du gjort något extra (t.ex. softmoddat wiiet) är det stor risk för brick om du inte vet vad du gör...

    (softmodd = du har en kanal som heter "The Homebrew Channel" på din wii typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Körde just uppdateringen... de gick bra... men när jag skulle testa spelen sen så kommer "an error has occurred" upp med en gång jag stoppar i skivan, detta är tom med skivor som fungerar tidigare (senast idag).
    Original skivor fungerar dock ej brända.
    Har inte homebrew channel
    =)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Alla spelen är PAL versioner? om det är något annat än PAL är det därför du får det felmeddelandet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jo de ska vara PAL versioner T.ex denna (Wii.Mario.Kart.Wii.DVD5.PAL.[WiiScrubbed].[Brickblocked].PBoy).
    Detta mario kart fungerade innan jag uppdaterade.

    Kan de ha nått att göra med att mitt wiikey2 inte är fastlöd? (har ett wiikey2 man klämmer fast uppe på original chipet)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om alla spelen är scrubbade kan det vara det som är problemet... jag har för mig nyare versioner av system mjukvaran inte godtar scrubbat, eller spel från andra regioner, men jag är inte säker där... scrubbed är för övrigt inte bra i vilket fall som helst eftersom det resulterar i att man inte använder lika mycket av skivan och sådär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det stämmer, scrubbed fungerar inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ...men dom är INTE bra på att göra kvalitéts DVD skivor Verbatim är typ bästa märket i världen nu för tiden
    Tycker JVC ger bra resultat i 22x

    Finns även en del bra hos maxell ( inte alla, men en del versioner är bra)


    Får be lite om ursäkt att bara hoppa in ang detta, men tycker det är lite fel att trycka ner andra märken när det finns likvädriga produkter. Sedan förstår jag att man rek. Verbatim för det är rusktigt bra skivor, men vill bara inte hålla med om att dem är det bästa som finns. Dem håller sin standard på alla sina skivor oavsett version och där har dem världsklass.
    Last edited by Andreas_Ace; 2011-03-22 at 22:49.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Helt rätt finns det många andra märken som också gör bra skivor som är i klass med verbatims, men inget märke slår verbatims övergripande kvalité på skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    asså jag kör tdk minus och har inte fått en film eller spel som inte funkat sedan dess, ja förutom scrubbade eller brickblockade då förståss...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Nsmb
    By Iceaxeon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 13:21
  2. NSMB Prolem?
    By platus in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 17:56
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 22:58
  4. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •