Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Tråden om allt som berör Freestyle Dash 2.* och senare...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Tråden om allt som berör Freestyle Dash 2.* och senare...

    Hittade ingen bra tråd för nyare versioner av FSD. De trådar jag funnit handlar om FSD 1.20 osv.

    Gör en ny tråd där vi kan diskutera problem, plugins, skins, xlink-kai osv. för de nya RC-versionerna och senare..

    Senaste släpptes 13/3 och kan laddas här.

    Change Log Below:

    **** FSD2.0 RC2.0 - Released March 13, 2011 ****
    **** Thanks go out to our dedicated beta testers and the community!
    ****
    **** Enjoy!

    **** PLUGIN NOTE: To complete the update of your plugin, you have to cold boot your xbox360. If you don't do this, your plugin will not be updated.
    In the HTTP Server, the correct version of the plugin should be 2312.

    **** NEW FEATURE DESCRIPTION ****

    The time has come! Support has been added for an optional connection with covers.jqe360.com. By registering at
    this website and linking your FSD settings with that account, you will be able to browse the
    growing list of covers for all content types on the PC with an option to install them directly onto your xbox.

    Depending on your xbox settings, the next time you bootup FSD, or at the next polling time, your
    Cover art will update before your eyes. Not only is this a good way to get custom artwork and share your creations,
    but it also a solution for quickly providing standard artwork for your artwork-challenged homebrew and xbox 1 collection!

    Please continue to grow and support covers.jqe360.com as this will benefit everyone.

    Notes:

    -When pushing homebrew artwork to your xbox 360- on the website, you will need to enter
    the name of the homebrew app as the path your app is installed. For instance, if you have xm360 located at
    hdd1:\Applications\Xm360\default.xex you need to place xm360 in the field when prompted at the website. (not case sensitive)

    -We would like to thank top contributers to the website thus far:

    Trajik,
    JPizzle,
    ETB,
    mLoaD,
    GoodfellaKeyser,
    Gromber
    And eveyrone else who has uploaded custom/original box art!

    SVN NOTES:
    **** COVER ART *****
    (Updated) Cover auto update from Site
    (Added) Custom Cover Content Settings
    (added) Push covers from site to Xbox 360.
    (Upadated) Scene for Custom Covers Settings.
    (Fixed) Cover Uploading Edit Boxes in Settings

    **** XLINK KAI *****
    (Recoded) ArenaManager Code Base
    (Recoded) XlinkKaiArenaList class
    (Recoded) XlinkKaiChatPlayerList Class
    (Recoded) XlinkKaiChat Class
    (Recoded) Xlink Kai ChatManager Class
    (Recoded) XlinkPlayerList Class
    (Recoded) CKaiPlayer Vectors
    (Recoded) XlinkKaiBuddyList Class
    (Recoded) Buddy Manager Class
    (Recoded) Arena Mode Chat
    (Recoded) KaiPlayer Class
    (Recoded) ScnXlinkPlayerInfo
    (Fixed) Xlink Kai Login Freeze
    (Fixed) Xlink Kai Arena Icons not downloading ( consequently clogging HTTP Downloader Queue )
    (Fixed) Crash when deleting a kai buddy from your buddy list
    (Fixed) Kai Content Vector Reading
    (Updated) the way kai invites work ( hopefully more stable)
    (Updated) the way kai private messages work (hopefully more stable)
    (Updated) the way entering kai private rooms works (hopefully more stable)
    (Added) Xlink Kai Support for Xbox 1 Games in FSD

    **** MISC UPDATES ****
    (Fixed) Missing Screenshot Downloading from Marketplace Scan
    (Fixed) FTP "CD .." command for exiso / rarto360
    (Fixed) Issue where game info wouldn't reset if you empty a blank favorites list
    (Fixed) TitleUpdates Accessing Issues - Improved Stability
    (Added) Filter to remove xbox from list of samba servers in the File Manager smb: folder
    (Added) SubCaption to menus to help signify being in a favorites menu
    (Added) Ability for FSD to fetch the # of samba clients connected to the server
    (Added) Samba Server Status To Status Bar
    (Added) Xlink Kai Connection Status To Status Bar

    **** PLUGIN UPDATES ****
    (Updated) Database links for multidisc GOD support
    (Added) Plugin Support For GOD/NXE games in FSDPlugin (thanks to [cOz])

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Kan bara säga att detta fungerar utmärkt! Testade att dra ner cover till Xm360 genom att köa den på hemsidan, sen logga in på boxen, det gick precis som det skulle!

    Jag har enbart ETT problem med FSD2 so far -> Jag drar över ett spel till 360, så scannas den, sen kollar jag vad den har för TitleID och döper om mappen till det. Då måste jag efter det ta bort hela shared dir:en (Xbox360 games) och lägga till den igen för att spelet ska uppdateras i listan. Det kan jag iofs lätt gå runt genom att kolla titleID innan jag flyttar, men iaf

    För övrigt, flyter på perfekt, ruggigt bra speed på ftp-överföringar osv. Rekommenderas starkt till er som fortfarande sitter med FSD1.2!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Kan bara säga att detta fungerar utmärkt! Testade att dra ner cover till Xm360 genom att köa den på hemsidan, sen logga in på boxen, det gick precis som det skulle!

    Jag har enbart ETT problem med FSD2 so far -> Jag drar över ett spel till 360, så scannas den, sen kollar jag vad den har för TitleID och döper om mappen till det. Då måste jag efter det ta bort hela shared dir:en (Xbox360 games) och lägga till den igen för att spelet ska uppdateras i listan. Det kan jag iofs lätt gå runt genom att kolla titleID innan jag flyttar, men iaf

    För övrigt, flyter på perfekt, ruggigt bra speed på ftp-överföringar osv. Rekommenderas starkt till er som fortfarande sitter med FSD1.2!
    angående titleid så har inte jag några problem vad jag vet, mina mappar ligger i hdd1:\games\black ops, hdd1:\games\gta iv, hdd1:\games\dragon age etc.

    när det gäller scanningar så får du lättast fsd att scanna nyinlagda titlar genom att starta om fsd. starta ett xbla-spel och avsluta det eller om du kör dashlaunch så kör du X-GUIDE-knappen, Y, A och håller in snabbknappen (om du lagt in en sådan) för att köra fsd. kör du FSD som default dashboard i dashlaunch så trycker du bara X-GUIDE-knappen, Y och sedan A så laddas FSD och den ska då scanna allt nytt.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Ny update, laddas här.

    **** FSD2.0 RC2.1 - !HotFix! - Released March 14, 2011 ****
    **** Thanks go out to our dedicated beta testers and the community!
    ****
    **** Enjoy!

    FIXES:
    (Fixed) Samba Speed by turning off debug code
    (Fixed) Issue where Icons wouldn't get extracted for games with an invalid NXEart
    (Fixed) Glitch in Settings Content
    (Fixed) Typo in filebrowser
    (Added) Ability to select cover quality from covers.jqe360.com ( higher quality covers consume more memory and more disk space)
    (Fixed) Fonts not registering as default if set in the skin.xml

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Jag har inte fått igång xkai link, om jag är inne i ett spel på system link och söker efter en server så fungerar det. Men om jag är i dashboarden så står det att den inte hitta nån "engine" på nätverket.

    En annan sak, tog min profil och uncoruppta den och la in, men använder även den på ett 3e xbox och kör live med. har försökt ta bort live från profilen med moio (har jag för mig det heter) men det funkar inte. Så hur gör jag så att xboxet inte får kontakt för internet och bannar min jtag plus bannar min profil?

    Har alltså samma profil på ett oginal xbox, ett flashat som är bannat och en med jtag.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    angående titleid så har inte jag några problem vad jag vet, mina mappar ligger i hdd1:\games\black ops, hdd1:\games\gta iv, hdd1:\games\dragon age etc.

    när det gäller scanningar så får du lättast fsd att scanna nyinlagda titlar genom att starta om fsd. starta ett xbla-spel och avsluta det eller om du kör dashlaunch så kör du X-GUIDE-knappen, Y, A och håller in snabbknappen (om du lagt in en sådan) för att köra fsd. kör du FSD som default dashboard i dashlaunch så trycker du bara X-GUIDE-knappen, Y och sedan A så laddas FSD och den ska då scanna allt nytt.
    Har inga problem med första scanningen, det är när jag byter namn på en mapp från t.ex. "dgr-xxx" till xxxxxxxx, efter att spelet redan scannats som problemen uppstår. Då får jag: a) Dublett av spelet i listan, där den ena krashar FSD, den andra funkar. b) listan uppdateras inte alls, spelgenvägen fungerar ej. Gör ingen skillnad om jag startar om FSD (som är default dash), startar om boxen, eller kör en manuell scan.
    Men som sagt, detta är ett ickeproblem då jag kan kolla upp titleID innan (sorterar gärna upp spelen efter titleid, lättast att hålla koll då).

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Ingen som har någon aning angående mitt förra inlägg? Alltså vad göra med profilen? Och vf hittar inte xkai link servern i dashboarden?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Ingen som har någon aning angående mitt förra inlägg? Alltså vad göra med profilen? Och vf hittar inte xkai link servern i dashboarden?
    Du kanske vet att inte FSD har någon "engine" utan bara ett "User interface", du måste köra xlink´s "engine" på din dator (xlink/configuration/start engine only)

    Angående din profil, hittade på en tråd på xbox-scene (hxxp://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=727000&st=15) som tar upp ditt problem.
    Däremot skulle jag rekomendera att du har skillda profiler för dina xbox´s. Dock tror jag att om du redan har spelat med en bannad profil på ditt jtag, så är den redan flaggad för ban.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Jo självklart kör jag engine på datorn, och både xbox och dator är trådade.
    Orkade inte krångla så tog bort profilen igen, har kollat och konsollen är inte flaggad

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Jo självklart kör jag engine på datorn, och både xbox och dator är trådade.
    Orkade inte krångla så tog bort profilen igen, har kollat och konsollen är inte flaggad
    Första gången du ansluter till Xbox Live är den flaggad på servrarna x-value gäller inte på en JTAG typ då den filen inte går att ändra på från microsofts sida typ, eller rättare sagt ändringarna i den påverkar inte systemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Finns det något sätt att få omslag till mina spel i FSD 2.0 utan att koppla min Jtag till nätet? Tidigare körde jag FSD Indexer men det verkar inte fungera ihop med FSD 2?!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Finns det något sätt att få omslag till mina spel i FSD 2.0 utan att koppla min Jtag till nätet? Tidigare körde jag FSD Indexer men det verkar inte fungera ihop med FSD 2?!
    Går bara genom att koppla den till nätet numera tyvär, däremot kan du stänga av boxen från att ansluta till Xbox Live servrarna med hjälp av senaste Dashlaunch (2.21)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Tråkigt! Ska försöa få igång Dash launch 2.21 efter jobbet imorgon, nästa projekt blir väl att försöka koppla upp boxen med mobilt bredband då. Tack för svaret!

Liknande diskussioner

  1. Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?
    By Gilgamesh in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 19:23
  2. Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!
    By Tosse82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 19:53
  3. Hjälp med flashning (Berör även Swizzys guide)(Lite-On)
    By RazZ91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 22:16
  4. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  5. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •