Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Långsam filöverföring på jtag

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14

    Långsam filöverföring på jtag

    Jag har jtaggat en zephyr åt min brorsa, den fungerar som den ska förutom att man inte kan använda vare sig ftp eller http utan att filöverföringen dör.
    Att kopiera via fat32 disk till interna hdd fungerar hur bra som helst, men så fort man använder ftp så skickar den i 10-50kb/s i några sekunder sen går den till 0kb/s, till slut får den time-out.
    I fsd 2.0 gör den samma sak vid uppdatering av fsd via http, efter ett tag ger den felmeddelande att det inte gick att få ner. Fodralen laddas ner lika långsamt men efter ett tag lyckas den få ner dem flesta.
    Har provat både hemma hos mig och hos honom, öppnat portar i routern och testat det mesta.
    När jag startade xellous första gången gick det att dra ner nanden osv med full hastighet, tog bara ett par sekunder att få ner den.

    Nån som har nån idé vad felet kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det där låter väldigt skumt du, oftast när det är något sådant där brukar det kunna vara inställningar i routern eller liknande som orsakar problemen (t.ex. att man har ställt in brandväggen så att den bråkar lite för mycket) men i det här fallet tror jag inte det är det som är problemet eftersom du provat på flera olika ställen sa du? du ska inte behöva öppna portarna till maskinen om du inte planerar köra FTP ut över internet in i boxen, vilket är ganska dumt om den är i ditt lokala nätverk, plus att det inte är speciellt smart då säkerheten på den inte är optimal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    för att ftp:a ska man inte behöva göra något i en router, default är port 21 och den brukar vara standard för de flesta system/program. men när det kommer till routrar kan det vara mycket annat som ställer till det, det gäller bara att gräva i inställningarna.

    testa xexmenu och se om ftp:n fungerar bättre där, testa även och lägga in senaste fsd.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Jag har provat med både xexmenu ftp och fsd (endast testat fsd 2.0 rc1.6 och 1.8 men borde inte funka bättre med den senaste), ändå samma problem.
    Att öppna portar i routern vet jag att de inte ska behövas men för felsökningens skull så gjorde jag det, utan resultat. Väldigt konstigt med tanke på att min egna jtag (jasper 256mb) fungerar hur bra som helst med samma kabel från switchen som är vidarekopplad till min router.
    Kanske nåt hårdvarufel, får ganska ofta e79 på den vid start, fungerar däremot nästan alltid på 2a försöket.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Jag har provat med både xexmenu ftp och fsd (endast testat fsd 2.0 rc1.6 och 1.8 men borde inte funka bättre med den senaste), ändå samma problem.
    Att öppna portar i routern vet jag att de inte ska behövas men för felsökningens skull så gjorde jag det, utan resultat. Väldigt konstigt med tanke på att min egna jtag (jasper 256mb) fungerar hur bra som helst med samma kabel från switchen som är vidarekopplad till min router.
    Kanske nåt hårdvarufel, får ganska ofta e79 på den vid start, fungerar däremot nästan alltid på 2a försöket.
    Testa att dra en nätverkskabel mellan datorn och xboxen, och kör direktkopplat. Testa även med XM360, den har jag fått överlägset bäst hastigheter med i mina tester.. Även om senaste FSD2 numera kommer upp i samma speed. Testa även att byta nätverkskabel, kan den vara trasig/klämd någonstans?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    kolla även kontaktytorna i nätverksporten på konsolen. kanske damm där i, eller nåt som sitter glappt/löst?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Jag har provat med både xexmenu ftp och fsd (endast testat fsd 2.0 rc1.6 och 1.8 men borde inte funka bättre med den senaste), ändå samma problem.
    Att öppna portar i routern vet jag att de inte ska behövas men för felsökningens skull så gjorde jag det, utan resultat. Väldigt konstigt med tanke på att min egna jtag (jasper 256mb) fungerar hur bra som helst med samma kabel från switchen som är vidarekopplad till min router.
    Kanske nåt hårdvarufel, får ganska ofta e79 på den vid start, fungerar däremot nästan alltid på 2a försöket.
    Låter som en Zephyr maskin vem har JTAG:at den? (läste nu att du skrev det också, Zephyr får nästan alltid E79 om man inte använt Aud_clamp typ 7 av 10 boots är E79 eller ngt sådant. och om personen som JTAG:at den gjort allt för dåliga lödningar kan det vara där problemet ligger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Har provat det mesta nu, andra kablar, annan router, direktkopplat osv.. samma problem.
    Har kollat moderkortet på lödningarna till nätverksporten, inget fel där vad jag kan se. Provat rengöra där också.
    Artwork till spelen i fsd laddas sakta men (o)säkert ned till slut. 50 pics tar ca: 20-40min.
    Får helt enkelt köra med extern disk och skippa ftp.
    Mystiska fel man kan få.. spännande

Liknande diskussioner

  1. Långsam filöverföring från PC till XBOX!
    By mTTs in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 13:13
  2. filöverföring
    By Lidde81 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-14, 13:06
  3. Filöverföring!
    By xappp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-04, 11:56
  4. FTP filöverföring
    By nutte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 23:12
  5. Filöverföring.
    By ---Johan--- in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 19:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •