Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: WEEEI Mediaspelare (showtime) släppt

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    WEEEI Mediaspelare (showtime) släppt

    Äntligen en mediaspelare ska blir grymt kul att testa den ikväll , Men skulle det funka att installera cfw o lägga in den o sedan lägga tillbaks ofw på nått sätt kanske , polaren vill inte köra cfw MEN nu är han ju grymt sugen efter jag berättade att det kommit en mediaspelare .

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tar spelaren rar? kan den strömma via vanligt smb nätverksdelning?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    skulle tyvärr inte funka med högupplösta filmer o för dom som gillar svt play tv4play och viasats viaplay så fanns den funktionen iaf , tyvärr inte så man kan kan kolla live streams :P
    spela .rar filer funkar utan problem från usb formaterat med fat 32 iaf MEN fick inte det att funka via nätverket
    så egentligen är det smb utdelningen som jag saknar egentligen och stöd för högupplösta filmer
    grym start iaf
    Last edited by telgetok; 2011-03-17 at 15:52.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    dra med en länk. blev sugen på att testa det då kanske man kan ersätta xbox 1an. för den kör jag fan via scart :P

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Live TV streaming from Tvheadend
    Hur får man tillgång till live TV? Allt jag hittar är svenska Play-kanaler, och dom är inte live.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den fungerar lite si sådär tycker jag med vanlig normal media, den fungerar bra med Xvid/DivX och den kan spela upp 720p MKV... MEN det laggar någe fruktansvärt, ljudet är före videon och det hackar lite i ljudet emellanåt...

    Plugins'en som hänger med fungerar rätt bra dock...

    SVTPlay *spelar videos och sådär utan problem*
    TV4Play
    ViasatPlay *spelar videos och sådär utan problem*
    Headweb *testade med trailers iaf änsålänge*

    Att försöka ta kontakt med en webbstream t.ex. PS3Media Server fungerar inte alls... och den stödjer INTE NTFS, vilket är lite synd

    Men detta är en VÄLDIGT bra start på en alternativ media spelare till PS3'an
    Last edited by Swizzy; 2011-03-17 at 23:09.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men just nu har jag min xbox1 som mediacenter. och den kör jag tråkigt nog via scart. kan jag ersätta den med ps3 som jag kör med hdmi och får en progressiv och bättre bild blir jag ju nöjd

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    men just nu har jag min xbox1 som mediacenter. och den kör jag tråkigt nog via scart. kan jag ersätta den med ps3 som jag kör med hdmi och får en progressiv och bättre bild blir jag ju nöjd
    Xbox 1'an har bättre media stöd änsålänge, PS3'ans stöd är inte bra med detta... däremot om du streamar film genom nätverket och har en vettig dator kan du köra 720p film utan lagg och allting *OBS: kräver rätt inställningar*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hm....Går det att se livestream med den här saken?
    Jag syftar på Viaplays Champions League

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    tyvärr inte men gamla CL matcher går jag skulle oxå vilja se live matcher via nått sånt men nog svårt o fixa

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Köp en Popcorn Hour ... Har en A100 och är skitnöjd för den sväljer banne mig varenda format som finns ... Inge lagg eller andra problem
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Köp en Popcorn Hour ... Har en A100 och är skitnöjd för den sväljer banne mig varenda format som finns ... Inge lagg eller andra problem
    fixar det livestreams också? det handlar bara om lite tid så är ps3'an bättre än din popcorn hour
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Köp en Popcorn Hour ... Har en A100 och är skitnöjd för den sväljer banne mig varenda format som finns ... Inge lagg eller andra problem
    men man vill ju inte lägga ut pengar på en popcorn haour när man har en ps3 ...

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jorå den fixar livestreams har även egen bittorrent klient och annat smått och gott ... Och då har jag ändå den lägsta i serien ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Jag la in showtime igår för att jag och tjejen skulle titta på tv4play eftersom det inte funkar genom webbläsaren på ps3:an.. Å exakt som för dig swizzy funka de inte. Så hennes syn på ps3 är oförändrat (tycker det är en onödig skitsak fortfarande :P, förbannat! ) Hoppas dom kommer med en update snart. Såg det här på hans hemsida https://www.lonelycoder.com/redmine/.../15/topics/228
    Last edited by icqdevil; 2011-04-07 at 09:22.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    prova senaste version somprecis släpptes ,1080 skulle funka nu såg det ut som ,ska själv prova ikväll

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Nogon som vet hur man får spotify att funka i showtime?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nogon som vet hur man får spotify att funka i showtime?
    Funkar inte på PS3'an, finns inget utvecklings stöd för att integrera det med showtime på ps3'an enligt utvecklaren bakom showtime
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3 som mediaspelare
    By telgetok in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 11:54
  2. Mediaspelare
    By Dragonzilla in forum Fritt Forum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 20:40
  3. PS2 Mediaspelare
    By xman77 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-28, 00:58
  4. mediaspelare
    By OK73 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-18, 11:52
  5. Vilken mediaspelare?
    By Kramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •