Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: "att bränna och installera Wii spel for dummies" önskas. Noob behöver hjälp.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    "att bränna och installera Wii spel for dummies" önskas. Noob behöver hjälp.

    Hejsan!

    Jag har ett Wii som är chippat. Nu skulle jag vilja spela brända spel på den. Mer specifikt Spel som förr fanns till 64an. De finns att köpa på Wii shop channel (men mitt wii är inte kopplat till internet). Jag vill spela Ocarina of time och Majoras mask. Jag kan få tag på en zip fil med majoras mask som nämner att den är för wii. Men jag vet inte om det är allt jag behöver eller om jag behöver andra program också.
    Jag kan inte ett dugg om hur man gör.

    Så det jag skulle vilja be om är en steg-för-steg (tänk IKEA) instruktion för hur man gör...
    Jag vet tyvärr inte vad det är för chip i Wiin eftersom det inte var jag som satte in det. Jag skulle tippa på att den är köpt hos just PSXCare, men jag ska inte lova.
    Dessutom var det en kompis som kanske mumlade något om att man behövde något annat chip i Wiit också... stämmer det?

    Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig med en steg-för-steg instruktion för någon som är totalt nybörjare?

    För att förtydliga: Jag vill veta hur jag gör för att spela N64 spel på min Wii. Från att ladda ner, packa upp, bränna, om jag behöver andra bitar eller inte osv... Jag uppskattar all hjälp jag kan få.

    Tack på förhand!
    Cheers!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du kommer behöva är Softmoddning, det vi kallar för "Programpaket" då spelet troligen är i formatat VC (Virtual Console) det fungerar då alltså inte rakt av med chip tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. "installera" brända spel på hårddisken
    By rilo84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 09:43
  2. Brickningar och mer "Newbie/noob"-frågor
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 00:11
  3. Behöver hjälp "info"
    By starsnuffer in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 11:13
  4. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 20:25
  5. Spel som funkar "lite grann". HJÄLP!
    By fralle in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 14:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •