Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: iXtreme snart här för Slim 9504 !!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    iXtreme snart här för Slim 9504 !!

    Läste detta precis:
    [c4eva] more code added to lt slim, added ram stealth via rootkit also, total stealth (fw and ram) achieved
    [c4eva] i have an unopened 0225, will look at it over the weekend



    Total Stealth klart, 0225 nästa..borde logiskt tänkt innebära att FW:n snart är här? ;-)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Läste detta precis:
    [c4eva] more code added to lt slim, added ram stealth via rootkit also, total stealth (fw and ram) achieved
    [c4eva] i have an unopened 0225, will look at it over the weekend



    Total Stealth klart, 0225 nästa..borde logiskt tänkt innebära att FW:n snart är här? ;-)
    Det beror på vad som menas med "Snart" han har sagt liknande grejer tidigare... många gånger... ändå är den inte här?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror på vad som menas med "Snart" han har sagt liknande grejer tidigare... många gånger... ändå är den inte här?!
    Sant.. Men nu kan vi iallafall börja hoppas lite. Att en fw ska vara "klar" innebär inte per automatik att den släpps snart, kanske vill han göra klart 0225 innan han släpper något. Men men, framsteg verkar göras iaf (även om det inte finns några bevis, enbart vad han säger).

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Han skriver ingenstans att hela firmwaren är klar, bara att han är klar med "Stealthen" det vill säga han har gjort så att det inte ska gå att upptäcka den, men det betyder inte att firmwaren är helt färdig...

    9504 kommer lsäppas först, sen kommer 0225 firmwaren kort därpå, det är inte jätte mycket som skiljer dom 2 åt vad jag förstått... lite som 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450c...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Han skriver ingenstans att hela firmwaren är klar, bara att han är klar med "Stealthen" det vill säga han har gjort så att det inte ska gå att upptäcka den, men det betyder inte att firmwaren är helt färdig...

    9504 kommer lsäppas först, sen kommer 0225 firmwaren kort därpå, det är inte jätte mycket som skiljer dom 2 åt vad jag förstått... lite som 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450c...
    Stealth-delen är klar ja, och vi vet sen tidigare att spelen bootar utan problem i senaste dashen (realtime-checksen har varit klara en tid redan). Att han nu ska vidare till 0225 *borde*, logiskt tänkt, innebära att 9504 är så gott som klar.

    Sen så är han, som alltid, väldigt tyst om ETA, men hoppas kan man alltid :-)

    Edit: Spekulationer, som alltid. Men vad är livet utan hopp?!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    det närmar sig!

    "final slim 9504 fw sent out to all testers! creating nfo file for release!"

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Äntligen! Nu kanske man kasta ps3an i väggen och börja spela tv spel igen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Äntligen! Nu kanske man kasta ps3an i väggen och börja spela tv spel igen
    inte ska man väl kasta en konsoll i väggen heller?! kom igen, du måste ju ha haft tusen möjligheter o skaffa en Xbox 360 av äldre modell och flasha... det hade varit mycket billigare än i skaffa PS3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Och om inte annat så ska ju C4E sätta sig ned med PS3 efter att alla Slim modeller är knäckta. :-)

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Köpte ps3an som media spelare . Slim är mkt snyggare, tystare och kanske håller längre än en vecka

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xgd3

    Nu är väl förhoppningsvis snart slim fw här. Men frågan är hur C4 ska lösa XGD3 som kommer inom en snar framtid??

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WhinerN1 Visa Inlägg
    Nu är väl förhoppningsvis snart slim fw här. Men frågan är hur C4 ska lösa XGD3 som kommer inom en snar framtid??
    Ny firmware? osså får man bränna på nya skivor eftersom dessa tydligen ska ha större lagringsutrymme = spelen får inte längre plats på DVD+R DL

    Nej, slim firmwaren är inte släppt ännu läs mer här: www.c4evaspeaks.com den är ute på final testing, så inom någon/några veckor är den här hoppas vi på!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Oavsett vad C4E och TJ säger så misstänker iaf jag starkt att de inte kommer släppa ut den nya firmwaren innan X360USB börjar skeppas ut till kunderna. Kan ju helt ärligt säga att jag själv definitivt inte hade gjort det. Sedan får vi se vad den nya typen av skivor egentligen betyder. Det kan faktiskt vara så att man gör om video partionen så att den inte måste ta upp 1 GB trots att den är tom. Helt klart är att man iaf måste hålla sig inom begräsningen för vad DVD klarar av.

    EDIT: Såg precis på Xbox-Scene att just detta tydligen redan bekräftats.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Oavsett vad C4E och TJ säger så misstänker iaf jag starkt att de inte kommer släppa ut den nya firmwaren innan X360USB börjar skeppas ut till kunderna. Kan ju helt ärligt säga att jag själv definitivt inte hade gjort det. Sedan får vi se vad den nya typen av skivor egentligen betyder. Det kan faktiskt vara så att man gör om video partionen så att den inte måste ta upp 1 GB trots att den är tom. Helt klart är att man iaf måste hålla sig inom begräsningen för vad DVD klarar av.
    Den har redan skeppats ut?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den har redan skeppats ut?
    Nä inte slutversionen. Det är därför varken ni eller några andra har den i lager...
    Fast du kanske menar att den skeppats från fabrik. I så fall ja, men vi har inte fått dem än iaf.
    Last edited by Svantesson666; 2011-03-30 at 19:58.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Nä inte slutversionen. Det är därför varken ni eller några andra har den i lager...
    Slutversionen skulle skeppas den 25:e... http://team-xecuter.com/x360usb-pro-...ellers-begins/ <--- men inte dykt upp nge mer info om det, kanske försenat? :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Den blev försenad precis som de själva trodde redan på förhand. Men igår (29:e mars) skickades den första leveransen från fabriken i Kina. Så någon gång i nästa vecka kommer de första kunderna att få hem sina "kompletta" X360USB. Jag räknar själv med att få min på onsdag eller torsdag i nästa vecka...........i bästa fall iaf.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Den blev försenad precis som de själva trodde redan på förhand. Men igår (29:e mars) skickades den första leveransen från fabriken i Kina. Så någon gång i nästa vecka kommer de första kunderna att få hem sina "kompletta" X360USB. Jag räknar själv med att få min på onsdag eller torsdag i nästa vecka...........i bästa fall iaf.
    Som sagt, bör inte ta mer än typ 2 veckor så är den här om dom inte hittar någon större bugg som behöver fixas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    En ny firmware och nya skivor alltså? Läste ett inlägg häromdagen angående denna nya programvara Ms ska kasta ut åt oss stackare och det lät ganska invecklat. Vi får hoppas vår kära C4 inte tycker som jag och fixar det. Han har ju inte misslyckats hittils

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Efter lite mer påläsning kommer det troligen bara handla om att man kommer bränna nyare spelen annorlunda men på samma skivor

    men något jag e relativt säker på är att det kommer behövas en ny firmware för att kunna spela spel som har det nya formatet i framtiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men något jag e relativt säker på är att det kommer behövas en ny firmware
    Det tror jag också du kan vara rätt säker på eftersom C4E kommentera det med MS will introduce xgd3 – this will add more ap checks, cvi (content integerity) checks, increase the disc size and adds a new layer for protection issues – all in the 20500 sdk! bring it on! . Återstår väl bara att se vilka spelare som blir påverkade den här gången. Inte ens MS själva verka ju helt hundra på hur det kommer slut då de vill ha 1000 beta testare, som alla får en kopia av Halo: Reach (antagligen just den skivan de ska testa).

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Japp, läste detta. Kanske C4 själv är en av dessa 1000 och tar en koll på en av de nya skivorna. Men den nya uppdateringen skulle väl ske i slutet av April början av maj ungefär enligt det jag läst? Blir tätt med fw uppdateringar.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Bara en uppdatering :-)

    Läste precis i #fw att firmwaren är klar. Det som dröjer är JungleFlasher, då firmwaren inte kan skrivas på samma sätt som de äldre. Så det går framåt! Sakta men säkert...

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Från #fw's topic: ( <+c4eva> everything looks good, expect a release within 96 hours! ) [9504 only]

Liknande diskussioner

  1. Ixtreme LT - Snart klart!
    By ponta_koj in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 00:37
  2. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  3. får snart ett vansinnes
    By BadRuby in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 00:28
  4. blir tokig snart slår sönder chipet snart
    By Eeroz in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2003-05-22, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •