Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Wiiflow 2.2 RC1 Channel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16

    Wiiflow 2.2 RC1 Channel

    Wiiflow 2.2 rc1 Äntligen här som Channel

    Hej. Jag vet att Wiiflow 1.1 finns ute på internet som channel men hittar ingen för dem nyare Wiiflow.

    Därför har jag gjort egna Channels ("injected dol") som jag tänkte lägga ut här så ni inte behöver ha SD kort eller masslagrings enheter med fat32 / NTFS.

    Vad är fördelen / fördelarna med det kanske ni undrar (OBS det är enligt mig):

    1. Ingen masslagrings enhet man behöver för att ladda Wiiflow

    2. Ha hela masslagrings enheten för spel i WBFS format

    3. Finns en del andra men orkar inte skriva alla fördelarna jag tycker

    ================================================== ===============================


    OBS!!!!! installation görs på egen risk
    men har inte haft några problem själv
    (Nand Loader är Waninkoko)

    Wiiflow 2.2 rc1 Channel har jag gjort men denna IOS grunder:

    Wiiflow.r304-222
    Wiiflow.r304-223
    Wiiflow.r304-224
    Wiiflow.r304-249
    Wiiflow.r304-250

    ================================================== ==============
    Kan ni inte logga in på FTP så prova senare då har max connection gränsen eller någon annan gräns nåtts antagligen


    Användarnamn : Wiiflow
    Lösenord : wiichannel

    ftp://ftp.dansbilder.nu/Wiiflow.Chan...er.Rogling.rar
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Dynamit; 2011-03-20 at 15:17.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    En spegel som inte kräver lösenord eller liknande: http://whipland.no-ip.org/.downloads...er.Rogling.rar

    och en liten headsup för er som inte riktigt har koll på det: Om man kör programmet som en Channel kommer du INTE kunna uppdatera genom programmet, utan du måste installera en ny WAD
    Last edited by Swizzy; 2011-03-20 at 18:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    En spegel som inte kräver lösenord eller liknande: http://whipland.no-ip.org/.downloads...er.Rogling.rar

    och en liten headsup för er som inte riktigt har koll på det: Om man kör programmet som en Channel kommer du INTE kunna uppdatera genom programmet, utan du måste installera en ny WAD
    Anledningen till min spegel med lösenord var pga. dålig internetuppkoppling så jag laddade upp den till en ftp som jag har full kontroll över. Jag kommer utan problem göra ny Channel som installerar över den gamla om det kommer uppdateringar och jag tror att det kommer finnas förfrågan om den versionen.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag klagar inte på dig ville bara hjälpa till lite... länken går till min privata server så

    Hur är det med covers och sådär? vart lagras dom? tänkte mestdels så att man inte fyller hela minnet, gör man det kommer konsollen brickas *HBC hindrar inte sådant som det vanliga gör utan börjar frigöra i systemet istället... mindre bra...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag klagar inte på dig ville bara hjälpa till lite... länken går till min privata server så

    Hur är det med covers och sådär? vart lagras dom? tänkte mestdels så att man inte fyller hela minnet, gör man det kommer konsollen brickas *HBC hindrar inte sådant som det vanliga gör utan börjar frigöra i systemet istället... mindre bra...*
    Trodde inte heller att du klagade på mig annars vet jag vart du bor och hur du ser ut :P problemet är ju att du vet vem jag är också :P av naturliga orsaker ju. Dom måste dessvärre ha SD kort eller fat32 masslagringsenhet som vanligt. Hur är det med dig nu för tiden då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jadu, om man måste lagra dom på masslagringsmedia känns det väl egentligen lite onödigt kanske o ha just wiiflow som channel kanske, eftersom det inte finns någon "list vy" i den som det gör i USBLoaderGX, visst man ser vad det e för spel och sådär... USBLoaderGX varianten där du har en lista med spelen istället och en liten bild med cover uppe i vänstra hörnet lämpar sig bättre som "channel" egentligen, bättre med forwarder för wiiflow då det ser som bäst ut med covers

    Hur det e med mig, jadu... konstant trött mer eller mindre och du vet ju vart jag jobbar ngnstans också rather obvious by now
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Vill du så kan jag fixa USBLoaderGX i channel också men kan inte testa själv först tidigast Fredag.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nah, det e lungt för min del jag kör forwarders som är det jag rekomenderar hellre än channels men alla tycker vi olika
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nah, det e lungt för min del jag kör forwarders som är det jag rekomenderar hellre än channels men alla tycker vi olika
    Har man små barn runt omkring sig och ska låta dem hantera så är det ju bättre med channel enligt mig då man kan plocka bort saker som inte är så bra att de kan komma åt. Man har ju 4 små syskon hemma hos morsan var av 2 gör saker sedan vet de inte om det den näst minsta har lika mycket impuls kontroll som jag hade vid hans ålder, den minsta är ju bara 3 så råkar man lägga någonting någon stans och han flyttar på det så kan det ta evigheter innan man hittar det. Där är en till anledning varför jag föredrar channel när det gäller att de små ska hantera tv spelet.

Liknande diskussioner

  1. Usb Loader GX Channel
    By navrozidis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 22:53
  2. Wii Homebrew Channel
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 19:39
  3. Mii Contest Channel e här!
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 16:19
  4. Channel Technology
    By bisterfinnen in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 11:00

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •