Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Äntligen kan man kanske få loss filer från gammal PS3-hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Äntligen kan man kanske få loss filer från gammal PS3-hdd

    Om jag inte missförstått det så har Graf Chokolo lyckats dekryptera ps3:ans hdd-nycklar så man kan flytta den mellan olika enheter.

    http://psgroove.com/content.php?909-...y-Graf_Chokolo
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Om jag inte missförstått det så har Graf Chokolo lyckats dekryptera ps3:ans hdd-nycklar så man kan flytta den mellan olika enheter.

    http://psgroove.com/content.php?909-...y-Graf_Chokolo
    Det e snarare att han lyckats stänga av krypteringen, så att du kan köra Game OS utan kryptering... men det är ett steg i rätt riktigtning iaf

    Läser du noga står det att du måste lägga in allt på nytt efter processen av att ta bort krypteringen då datan fortfarande är krypterad.

    Guys, take a look at “ps3dm_sm set_del_def_encdec_key” command. You can disable/enable virtual FLASH/internal HDD encryption with that And by patching HV process 9 (which sets ATA keys before loading GameOS) you can disable it permanently. It means you could swap your internal HDD and use it on another PS3. But you have to restore the content on it after disabling encryption because all data will be encrypted of course.

    Soon i will implement ENCDEC device driver for PS3 Linux and you will be able to experiment with ATA encryption. ENCDEC device is responsible for VFLASH/HDD encryption on PS3.

    For more details, see my HV page here: http://www.ps3devwiki.com/index.php?...se_Engineering

    And thanks to PS3 Linux fans who help me to test my ps3dm-utils Huge thanks to you guys. I can have fun with PS3 even without having one actually
    Last edited by Swizzy; 2011-03-21 at 08:46.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det e snarare att han lyckats stänga av krypteringen, så att du kan köra Game OS utan kryptering... men det är ett steg i rätt riktigtning iaf
    Jo precis, det här steget med kryptering/dekryptering måste väl först lösas innan man över huvud taget kan gå vidare med att skapa nya program som kan läsa PS3-hdd i datormiljö.


    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läser du noga står det att du måste lägga in allt på nytt efter processen av att ta bort krypteringen då datan fortfarande är krypterad.
    Ok, jag slutade läsa ungefär vid 'ps3dm_sm set_del_def_encdec_key” command' eftersom det började bli för avancerat för min kunskap och säger mig ingenting.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jo precis, det här steget med kryptering/dekryptering måste väl först lösas innan man över huvud taget kan gå vidare med att skapa nya program som kan läsa PS3-hdd i datormiljö.



    Ok, jag slutade läsa ungefär vid 'ps3dm_sm set_del_def_encdec_key” command' eftersom det började bli för avancerat för min kunskap och säger mig ingenting.
    hehe ok, jag skumläste det bara lättare o bara skum läsa lite snabbt för att få en övergripande uppfattning om vad det handlar om inte gå in på detaljerna. det kommer troligen aldrig gå att få program att läsa PS3-HDD i dator miljö då krypterings nyckeln är unik för varje konsoll, då är det ända sättet att få det o fungera genom att helt disablea krypteringen, och hur lätt e det på en skala mellan 1 och 10 för en vanlig svensson?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Fast per teori så kan man unlocka disken på den tillhörande ps3an med en magisk mystisk kryptisk nix dist.
    något som diskuterades härom natten på INTERNET.

    förövrigt swizzy bör hålla sig ontopic istället för att flamea så jävligt ;(

Liknande diskussioner

  1. Hur bränna .360 filer (gammal release)
    By Mackieman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 20:52
  2. Rädda på filer i gammal xbox hårddisk
    By vatten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 17:47
  3. Byta dvdläsare, från gammal till ny xbox, hur?
    By KOFF in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 15:27
  4. Överförning av ALLA filer från gammal disk!
    By Articat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:11
  5. Få loss chippet från boxen..
    By kefir in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 17:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •