Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Nya multiman

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    Nya multiman

    Är det någon vitts med att uppdatera sin manager?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du får nya funktioner, buggfixar etc. så jao, varför inte uppdatera?? den blir helt enkelt bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Man behöver ju bara trycka på R3 i multiman så drar den ner senaste versionen automagiskt om man är uppkopplad. Jag tycker de e enklaste sättet iaf

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du får nya funktioner, buggfixar etc. så jao, varför inte uppdatera?? den blir helt enkelt bättre
    hms jag bootar min ps3 via telefonen (med PL3) och kör fortfarande 3.41. Med t.ex. nya gaia står det att den är gjord för 3.55 så det kanske inte ens går att starta ;-)
    Last edited by gheno; 2011-03-25 at 09:57.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    hms jag bootar min ps3 via telefonen (med PL3) och kör fortfarande 3.41. Med t.ex. nya gaia står det att den är gjord för 3.55 så det kanske inte ens går att starta ;-)
    Förstår inte varför du ligger kvar på 3.41 och trycker?? 3.55-kmeaw is the shit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    vilken version av multimanager kör ni med?
    uppdaterade till den senaste via nätet , men kan inte starta mina backups via skiva längre.
    nått tips?
    ha det gott!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    vilken version av multimanager kör ni med?
    uppdaterade till den senaste via nätet , men kan inte starta mina backups via skiva längre.
    nått tips?
    ha det gott!!
    Lägg in BDEMU
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    vilken version av multimanager kör ni med?
    uppdaterade till den senaste via nätet , men kan inte starta mina backups via skiva längre.
    nått tips?
    ha det gott!!
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lägg in BDEMU
    Hade också det problemet, tack Swizzy. Varför är man tvungen att lägga in bd emulatorn själv?

    Edit:

    Är det multiman som gäller nu? Får känslan att den uppdateras oftare än gaia och att betydligt fler kör med den. kanske dax att gå över helt och hållet till multiman? Har kört mest med gaia.

    Jag har ingen meny i multiman sen så har jag nedanför mina spel och ovanför infon om hddutrymme m.m. en fet ful vågrät rand över hela bilden. why?
    Last edited by icqdevil; 2011-04-03 at 10:52.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Problemet är att deank tagit bort den filen för att inte hamna i trubbel med sony typ, programmet e rätt värdelöst utan den filen och den finns tillgänglig på nätet ändå så

    Det är multiman som är den bästa just nu ja, men ibland är gaia bättre än multiman faktiskt, därför installerar vi båda åt våra kunder

    Vad gäller det med bilden du nämner, har du lust o ta en bild? det kan vara något fel på din konsoll, din kabel eller tv'n, kan även vara så att kabeln inte sitter i riktigt som den ska ngnstans... eller så stör du dig bara på något som bara e en del av utseenedet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Problemet är att deank tagit bort den filen för att inte hamna i trubbel med sony typ, programmet e rätt värdelöst utan den filen och den finns tillgänglig på nätet ändå så

    Det är multiman som är den bästa just nu ja, men ibland är gaia bättre än multiman faktiskt, därför installerar vi båda åt våra kunder

    Vad gäller det med bilden du nämner, har du lust o ta en bild? det kan vara något fel på din konsoll, din kabel eller tv'n, kan även vara så att kabeln inte sitter i riktigt som den ska ngnstans... eller så stör du dig bara på något som bara e en del av utseenedet...
    Här har du en bild på hur multiman ser ut för mig... Som du ser, ingen meny och en ful rand

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Definitivt någonting som är fel för just dig, för mig ser det ut som på den något kassa bilden jag tog med min mobil kamera, men som du ser är det ju en meny rad där... jag kör alltså version 01.16.13
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Swizzy; 2011-04-04 at 19:52.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Definitivt någonting som är fel för just dig, för mig ser det ut som på den något kassa bilden jag tog med min mobil kamera, men som du ser är det ju en meny rad där... jag kör alltså version 01.16.13
    Jaa de där va ju betydligt snyggare än för mig, ryker min gamezmapp om jag avinstallerar multiman? Fundera om jag ska installera nyaste manuellt istället för r3 funktionen.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Jaa de där va ju betydligt snyggare än för mig, ryker min gamezmapp om jag avinstallerar multiman? Fundera om jag ska installera nyaste manuellt istället för r3 funktionen.
    Den ska ligga kvar... mappar som ryker är egentligen dom som ligger tillsamans med ett program, inte sådana som ligger utanför programmet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den ska ligga kvar... mappar som ryker är egentligen dom som ligger tillsamans med ett program, inte sådana som ligger utanför programmet...
    Bra=) första gången när jag skulle byta backupmanager (den allra första) mot gaia så försvann gamezmappen med allt innehåll :S
    Last edited by icqdevil; 2011-04-05 at 12:53.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Bra=) första gången när jag skulle byta backupmanager (den allra första) mot gaia så försvann gamezmappen med allt innehåll :S
    Det beror som sagt på att den mappen vart en del av programmet (det var ju trots allt en undermapp i programmet...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror som sagt på att den mappen vart en del av programmet (det var ju trots allt en undermapp i programmet...)
    Gick då bra att ta bort och allt löste sig med bilden/menyn när jag installera genom .pkg istället för r3 funktionen. =)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad bra, ja ibland så kan det hända att något blir fel vid överföringen av pkg'n från uppdaterings servern.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Känner mig lite smått puckad nu, men hur sjutton byter man till extern HDD (som t ex. min minnepinne) i multiMAN?

    Jag ser i multiMAN att den är inkopplad, men jag kan bara inte hitta hur jag byter.


    Äeeh, det var så enkelt att bara skapa en mapp som heter GAMEZ så funkade det. Ha ha ha ha
    Last edited by mog; 2011-04-08 at 23:11.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    till er som inte har senaste uppdateringen fixa den NU o kolla in XMB temat det är så JAG VILL HA MIN PS3 när den bootar DIREKT

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    till er som inte har senaste uppdateringen fixa den NU o kolla in XMB temat det är så JAG VILL HA MIN PS3 när den bootar DIREKT
    Tema? nja, det är ett helt nytt visnings läge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    jahaa så var han där igen o kom med sina små rättningar visste ju inte vad jag skulle kalla det men håll med om det skulle va nice o ha det när ps3an startar

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    jahaa så var han där igen o kom med sina små rättningar visste ju inte vad jag skulle kalla det men håll med om det skulle va nice o ha det när ps3an startar
    hehe, rätt ska ju vara rätt

    Jao, visst vore det nice om man kunde starta upp maskinen i ett läge är du kan ladda spel direkt, med en meny likt det nya XMB visningsläget i multiman
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. NTFS stöd i senaste multiman :)
    By telgetok in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 12:50
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Uppdatera spel (Kmeaw och Multiman) ?
    By Klonka in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 20:14
  4. Multiman avcHD
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 18:15
  5. multiMAN
    By binnet in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 19:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •