Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: NAS till ps3

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    NAS till ps3

    nån som testat o kopplat in NAS hd till ps3 o kört?
    känns som det skulle vara väldigt smidigt iaf enda tråkiga är NTFS stödet som saknas .
    skulle vara smidigt att köra ner alla filmer/tv serier direkt till nasen o köra direkt på ps3an med mediashow och sen samtidigt lägga över spelen på den oxå eftersom jag inte bytt hd i ps3an ännu

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det vore ju schysst om det fungerade, men det lär det inte göra om du inte kopplar in det via USB tyvär, inte i dagsläget iaf nu vet inte jag riktigt hur NAS fungerar men är väl typ nätverks delning man snackar om främst isåfall?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    har ingen koll på NAS men tänkte ha den kopplad till PS3an via USB via lan är det nog ingen risk att funkar på ett tag iaf , är mest för jag inte vill byta hd i ps3an och flytta usb disken upp o ner hela tiden , med en nas kopplad till ps3an via usb så kan jag ju ladda ner allt vi uttorent direkt dit eller nja inte spelen dom blir nog jobbiga o packa upp på det sättet ....

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    15
    Tror nog att man kan glömma att använda en nas kopplad via usb till ps3, nasarna brukar bara känna igen skrivare/hdd osv för utdelning.
    Har en nas med alla tv-serier osv på men jag tänker inte lägga ner nån tid på att försöka få det att funka med ps3 förrän de kommer en vettig lösning

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    okej tack för svaret , trodde att det funkade som en vanlig usb disk men att man kunde komma åt det via nätverket oxå men att det inte krävdes nått för använda den via usb :S

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    okej tack för svaret , trodde att det funkade som en vanlig usb disk men att man kunde komma åt det via nätverket oxå men att det inte krävdes nått för använda den via usb :S
    Det finns nas-diskar som har både USB och nätverk, men det brukar inte fungera att ha både nätverkskabel och usb i samtidigt. Nätverksuttaget brukar kopplas ur när du kopplar i USB. Jag försökte samma sak för några år sedan när jag köpte min första divx-kompatibla dvd-spelare med USB-uttag.
    Men har du en sån kan du ju alltid ha den stående vid din PS3 och ha den uppkopplad mot nätverket under tiden du tankar ner, sen är det ju bara att koppla ur nätverkskabeln och i med usb-kabeln så slipper du flytta den fram och tillbaka. Går ju bra att packa upp spel över nätverket till den också.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Det går bra att använda en nas till ps3 som nätverksdelning för media vet dock inte hur det fungerar om man vill ha den över usb då ps3an inte stödjer ntfs.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    vet dock inte hur det fungerar om man vill ha den över usb då ps3an inte stödjer ntfs.
    Menar du att det inte skulle gå att formattera en hdd i en nätverksdisk med Fat32?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •