Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hur får jag spelet att starta med Ixtreme 1.6?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hur får jag spelet att starta med Ixtreme 1.6?

    Hej!
    Har fram till nu inte haft problem med att få spelen att funka i min flashade box.
    Kör Iextreme 1.6 (tror jag)..var ca 1 år sen jag flashade den. Senast spelade jag Deadspace2 och Black-ops, och det funkade hur bra som helst.
    Nu får jag bara "DVD" symbolen när jag kör de senaste nedladdade spelen (Crysis2 och Homefront)
    Uppdaterade Xbox;en igår till den senaste realesen så Dashboard borde vara den
    senaste.

    Känner inte att jag vill flasha om denna boxen utan hellre vänta på att flash till Slim blir tillgängligt!

    Hjälp..hur får jag spelen att funka?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du uppdaterar din Xbox 360 till iXtreme LT+ 1.1 och sedan bränner du om spelen enligt guiden som finns i tråden nedan.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-med-iso-filen

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...636#post241636 <--- läs mitt svar här räcker med 1 inlägg eller 1 tråd, behöver inte 2, du får lika mycket svar oavsett vilket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Du uppdaterar din Xbox 360 till iXtreme LT+ 1.1 och sedan bränner du om spelen enligt guiden som finns i tråden nedan.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-med-iso-filen
    Är det enda sättet?
    Inte supersugen på att uppdatera i och med att Slim snart troligen får stöd och jag då uppgraderar till den.

    Har läst nånstans att man kan "bakdatera" Wave i ABGX!?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Concepta Visa Inlägg
    Är det enda sättet?
    Inte supersugen på att uppdatera i och med att Slim snart troligen får stöd och jag då uppgraderar till den.

    Har läst nånstans att man kan "bakdatera" Wave i ABGX!?
    Om spelet i fråga har AP25 MÅSTE du ha LT+ på en maskin som från början har en av följande läsare: Liteon 74850C, 83850C, 83850Cv2, 93450C (alla) BenQ VAD6038 (alla) Hitachi Rom Version 78, Hitachi Rom version 79 (alla varianterna av dom)

    Ett enkelt sätt att ta reda på detta är: Har maskinen HDMI? isåfall kommer du ha problem med AP25 spel om du inte uppdaterar till LT+

    Om maskinen varit inne på service efter 2008 kommer det också med största sannolikhet ha en av dom läsarna som det är problem med...

    Problemet som uppstår är att spelen går igång men att man får "Clean Disk" felmeddelande, det är "ok" att misslyckas med den checken typ 1 eller 2 gånger, därefter blir du flaggad...

    LT+ till slim driven är lite runt hörnet, men jag har märkt att min slim har haft en del läs problem ibland, vilket tyder på att dom läsarna inte är jätte jätte bra, men vad vet jag? kanske jag fått ett måndags exemplar? eller kanske jag pajat något under dom gångerna jag hållt på plockat isär den om och om igen?

    och för att svara på din fråga om att "bakdatera" waves med ABGX360... ja... det går att sänka waves med ABGX360, men det är INTE rekomenderat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jag har LT+ 1.1 som jag fixat med nya maximus lizard men jag undrar bara varför man inte ska patcha iso till tex wave 3? Nu behövs det ju inte längre, innan hade jag 1.6 och körde AP25 bypass metoden men det går ju bara till en viss gräns och den gränsen är nådd.

    Finns någon nackdel att patcha spel till wave 3? Vad är det som händer då exakt när man gör detta, AP25 checken finns väl där ändå om den är aktiverad i dashboarden?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du kommer garanterat bli direkt bannad om du patchar ner alla spel till Wave 3 misstänker jag. Dessutom är det bara massa krångligt jobb. Se till att ha nyaste firmware i din spelare istället så är du alltid så väl skyddad du kan bli, plus slipper extra jobb.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Du kommer garanterat bli direkt bannad om du patchar ner alla spel till Wave 3 misstänker jag. Dessutom är det bara massa krångligt jobb. Se till att ha nyaste firmware i din spelare istället så är du alltid så väl skyddad du kan bli, plus slipper extra jobb.

    Jag är bannad sedan länge så det spelar ingen roll för mig. Så då kanske det bara är live säkerheten som är problemet med att wavepatcha.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag är bannad sedan länge så det spelar ingen roll för mig. Så då kanske det bara är live säkerheten som är problemet med att wavepatcha.
    inte direkt, asså AP25 är ett nytt kopierings skydd som blev aktiverat nyligen, det kan du inte patcha bort, det är omöjligt... om du inte patchar i dashboarden, vilket du inte kommer åt att göra om du inte sitter på en JTAG:ad konsoll, i vilket fall du inte hade kört liren från skiva ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Ja precis, jag patchade spelen till wave 3 innan AP25 kom men nu behövs det alltså inte eftersom det inte gör någon skillnad.
    Men vad exakt gör en wavepatch? Den påverkar ju inte AP25 så vad är skillnaden om jag patchar från Wave 11 till 3 tex?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Ja precis, jag patchade spelen till wave 3 innan AP25 kom men nu behövs det alltså inte eftersom det inte gör någon skillnad.
    Men vad exakt gör en wavepatch? Den påverkar ju inte AP25 så vad är skillnaden om jag patchar från Wave 11 till 3 tex?
    Wave patchningen ändrar om video partitionen och PFI värdet så att det matchar en annan wave, det som skiljer mest är egentligen Video partitionen och det som gör att den skiljer sig så himmla mycket på senare tid är att man lagt in uppdateringen på video partitionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 23:46
  2. NÄr Jag FÖrsÖker Starta Spelet Blir De Bara Svart I Rutan
    By flaash in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 10:18
  3. PSP Slim silver kan inte starta spel eller hänger sig i mitt i spelet.
    By emil_brikha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 09:50
  4. De här fungerar när spelet vill ej starta
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:35
  5. Spelet vill inte starta från hdd.
    By axe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 19:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •