Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: 3DS flashkassetter!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    3DS flashkassetter!

    Har hittat info om fungerande kort men inte lyckats få det bekräftat ännu, har en japansk 3ds jag köpte när de släpptes men de ligger bara och dammar i väntan på något fungerande piratalternativ. Någon som vet mer än jag om detta............

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    M3i Zero och DSTwo ska fungera med japanska 3DS konsoller, dock endast i DS mode
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    R4 platinum fungerar också. Uppdatering för Acekard är på gång om den inte redan är släppt, har inte kollat så noga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Personligen kommer jag nog att avvakta med att använda mitt M3i Zero kort på min 3DS tills jag vet att den inte förstör den. Enligt Nintendo så ska ju 3DS:en bli oanvändbar efter en system update om man har haft ett flashkort i den. Sen eftersom det ändå bara går att köra DS spel på M3i Zero kortet så är det ju bättre att köra de spelen på min DSi XL som har större skärmar. Men eftersom det än inte kommit någon sådan system update ännu så finns det ju inga bevis på att den blir förstörd av flaskkort.

    http://nintendo3dsblog.com/proof-nin...want-you-to-do
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har ett M3i Zero som jag använder i min 3DS.
    För någon dag sedan kom det ett meddelande i min 3DS om att det fanns en uppdatering att göra som också skulle ge mig en film av något slag.
    Har läst att det finns risk att bricka maskinen vid uppdatering om det funnits ett flashkort i den. Stämmer detta? Vågar jag uppdatera min 3DS? Finns det någon spärr i uppdateringen annars som gör mitt flashkort obrukbart i min 3DS?
    Tacksam för hjälp med svar på mina frågor.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Salubri Visa Inlägg
    Jag har ett M3i Zero som jag använder i min 3DS.
    För någon dag sedan kom det ett meddelande i min 3DS om att det fanns en uppdatering att göra som också skulle ge mig en film av något slag.
    Har läst att det finns risk att bricka maskinen vid uppdatering om det funnits ett flashkort i den. Stämmer detta? Vågar jag uppdatera min 3DS? Finns det någon spärr i uppdateringen annars som gör mitt flashkort obrukbart i min 3DS?
    Tacksam för hjälp med svar på mina frågor.
    Jag ser ingen anledning till att en ds/3ds skulle brickas eftersom flashkorten inte installerar något eller ändrar något i konsollen. Isåfall skulle det vara en medvetet utförd skadegörelse från nintendos sida och isåfall är det bara att reklamera konsollen där du köpte den. Brickning kan däremot inträffa om man avbryter uppdateringen, jag vet inte om det gör på ett säkert sätt med dubbla minnesbanker eller om den nya firmaren skriver över den befintliga utan möjlighet till återställning vid avbrott.

    Däremot är det mycket troligt att en uppdatering gör flashkortet obrukbart för en kortare eller längre tid. Avvakta lite tills du ser att andra på nätet hunnit testa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för det snabba svaret. Jag avvaktar och ser då.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej,

    Står och funderar själv om jag ska beställa en flashkort idag eller inte.
    en kille som jobbade på Gamestop sa något som låter vettig när man tänker efter.
    Både när man uppdatera och när man har internet (WLAN) igång så kan Nintendo kolla vad du kör och få information om ditt system så låt säga du spelar 4 spel på 5 minuter så är det suspect och då riskerar man att bli bannad eller få BSOD.
    Nintendo kanske kan också läsa annat om M3i/DSTWO korten, vad ser du idag i din 3DS log när du kollar? Det är nog där jag hade kollat först.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reza666 Visa Inlägg
    Hej,

    Står och funderar själv om jag ska beställa en flashkort idag eller inte.
    en kille som jobbade på Gamestop sa något som låter vettig när man tänker efter.
    Både när man uppdatera och när man har internet (WLAN) igång så kan Nintendo kolla vad du kör och få information om ditt system så låt säga du spelar 4 spel på 5 minuter så är det suspect och då riskerar man att bli bannad eller få BSOD.
    Nintendo kanske kan också läsa annat om M3i/DSTWO korten, vad ser du idag i din 3DS log när du kollar? Det är nog där jag hade kollat först.
    Ja, bannad kan man alltid bli eftersom du måste acceptera användaravtal för att använda onlinetjänster. Bryter du mot avtalet så kan du bli avstängd.

    Däremot skulle nog inte ens sony våga orsaka medveten skada på konsumentens köpta elektronik, du har för bra konsumentskydd i våra lagar så i ett sådant läge reklamerar du bara din konsoll och får en ny...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av reza666 Visa Inlägg
    Hej,

    Står och funderar själv om jag ska beställa en flashkort idag eller inte.
    en kille som jobbade på Gamestop sa något som låter vettig när man tänker efter.
    Både när man uppdatera och när man har internet (WLAN) igång så kan Nintendo kolla vad du kör och få information om ditt system så låt säga du spelar 4 spel på 5 minuter så är det suspect och då riskerar man att bli bannad eller få BSOD.
    Nintendo kanske kan också läsa annat om M3i/DSTWO korten, vad ser du idag i din 3DS log när du kollar? Det är nog där jag hade kollat först.
    Jag har gjort uppdateringen. Jag orkade inte vänta. :P Mitt M3i Zero fungerar fortfarande. I loggen sparas bara ett spel. M3i Zero visas i 3DS som ett specifikt spel oavsett vilket du kör sedan. Men jag har ingen aning om hur det blir med framtida uppdateringar för 3DS då de ska lansera onlinetjänsterna. Då kanske det händer något då min logg redan skickats till Nintendo antar jag.

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    När kan man förvänta sig 3DS roms ute?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zyhorn Visa Inlägg
    När kan man förvänta sig 3DS roms ute?
    Svårt att säga, när kan man förvänta sig att dom knäcker det? det är ingen som kan svara på det riktigt, only time will tell
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •