Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: comhem spionerar på mig och roar sig med att köpa upp varor som man kollar på!!

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0

Angry comhem spionerar på mig och roar sig med att köpa upp varor som man kollar på!!

Hej det är så här att jag har comhem 5mb och i min hotmail och tv.nu ,flashback. nu gör dem reklam för sina tjänster och när jag jag pratar i comhem telefonen ekar det som att det är någon som avlyssnar samtalet
    i samtalet för 5min sedan så sa jag att jag tänker säga upp comhem så fort jag kan och bytta till någon annan internetleverantör sen gick jag till psxcares hemsida och fick reklam för bredbandsbolaget och även när jag gick till ett ställe där man kunde gemföra priser på saker det bevisar att jag är avlyssnad av comhem
    och jag är jätte arg på comhem ideoterna som avlyssnar och kollar varenda sida jag går till!!!
    en dag vet jag att det fanns 10återförsäljare av den här hpdatorn HP Pavilion dv6-3138eo och alla hade många av dem i lagret dem många av dem 10återförsäljarna försvann på bara 2dagar och nu är det bara 3 säljare av datorn kvar
    Fan ta comhem som roar sig med att köpa saker som man ofta kollar på har ni inget bättre för er en spionera på mig och köpa upp varor som jag kollar på !! håller ni med mig att det är dåligt att dem avlysnar mitt internet och mig i telefonen samt att dem roar sig med att köpa saker som man ofta kollar på?
    vad man en gör välj alldrig comhem av dem anledningarna som skrivs säg upp ert bredband och bytt till någon annan internet leverantör!!!
    Last edited by Abosin; 2011-03-23 at 21:38.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Stäng av cookies i din webläsare så slipper du att annonsörerna kan styra annonser till dig med vägledning av vad du tittat på för hemsidor/annonser tidigare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och lova nu att du kollar extra mycket på varor i vår webshop, om någon från comhem köper upp vårt lager så lovar jag att bjuda på en glass.

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Ja jag lovar att göra 10klick i 3dagar för att se om dem köper upp era produker!
    Jag förstår första inlägget som du gjorde.Det är bara inbillning att jag är bevakad enligt dig.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Abosin Visa Inlägg
    Ja jag lovar att göra 10klick i 3dagar för att se om dem köper upp era produker!
    Jag förstår första inlägget som du gjorde.Det är bara inbillning att jag är bevakad enligt dig.
    Jag använder också comhem, aldrig haft samma som du... det är bara inbillning, seriöst varför skulle dom bevaka just DIG? jag menar vad gör du som ingen annan gör? och varför skulle det vara just comhem om ngn som gör det? det kan ju likväl vara någon annan som skulle göra det om du i huvudtaget är bevakad
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Sandhem (liten byhåla 5 mil NV om Jönköping)
    Respekt
    0
    i samtalet för 5min sedan så sa jag att jag tänker säga upp comhem så fort jag kan och bytta till någon annan internetleverantör sen gick jag till psxcares hemsida och fick reklam för bredbandsbolaget och även när jag gick till ett ställe där man kunde gemföra priser på saker det bevisar att jag är avlyssnad av comhem
    Nyfiken fråga: Varför skulle ComHem AB ge dig reklam för BredBandsBolaget efter att du pratat om att byta ISP (Internet Service Provider), i det fallet så borde dom, för att gynna sig själva visa dig ett kanonerbjudande som bara gäller förlängning eller utökning av det utbud du redan har.
    Nej jag säger som Hansi att vill du inte ha direktreklam i din webläsare så får du nog börja med att stänga av Cookies och dessutom kanske försöka kasta av dig lite konspirationsteorier för du verkar lite (enligt mig) "nojjig"

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gute[X] Visa Inlägg
    Nyfiken fråga: Varför skulle ComHem AB ge dig reklam för BredBandsBolaget efter att du pratat om att byta ISP (Internet Service Provider), i det fallet så borde dom, för att gynna sig själva visa dig ett kanonerbjudande som bara gäller förlängning eller utökning av det utbud du redan har.
    Nej jag säger som Hansi att vill du inte ha direktreklam i din webläsare så får du nog börja med att stänga av Cookies och dessutom kanske försöka kasta av dig lite konspirationsteorier för du verkar lite (enligt mig) "nojjig"
    Det hjälper inte att stänga av Cookies i webläsaren.Det blir endå lika mycket reklam för mig

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det hjälper inte att stänga av Cookies i webläsaren.Det blir endå lika mycket reklam för mig
    Ja, det blir lika mycket reklam. Men reklamen kommer inte påverkas av vilka hemsidor du besöker.

De flesta banners kommer via bannernätverk som är gemensamma för måååånga olika hemsidor. Har du varit inne på en sida och jämfört priser på bredband så kan du få massor med banners med erbjudande om bredband.

Har du varit inne på en sida som handlar om pc/datorer så kommer du få massor med banners till pc-säljare.

Annonsnätverket använder "cookies" som lagras på din hårddisk för att kunna hålla koll på om du varit inne på andra hemsidor där dom haft banners uppe och kan med hjälp av detta styra vilka banners som skall visas för dig.

Ser inget problem med det, jag ser hellre annonser från motorcykel eller dykbutiker än från läppstift.se

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Sandhem (liten byhåla 5 mil NV om Jönköping)
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Annonsnätverket använder "cookies" som lagras på din hårddisk för att kunna hålla koll på om du varit inne på andra hemsidor där dom haft banners uppe och kan med hjälp av detta styra vilka banners som skall visas för dig.

Ser inget problem med det, jag ser hellre annonser från motorcykel eller dykbutiker än från läppstift.se
    Hahaha jag kan inte annat än hålla med dig Hansi jag är inte mycket för sidan läppstift.se heller

Liknande diskussioner

1. comhem o netgear öppna portar
    By pimmen in forum PC - Övrigt
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 22:30
  2. Regeringen kollar dig!
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 13:26
  3. ps2 med comhem
    By TPsys master in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 20:47
  4. xbox live med comhem
    By Binion in forum X-BOX Hårdvaruforum