Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Error 0001 tror jag, vad göra?

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22

Error 0001 tror jag, vad göra?

Tja alla. Har hållit på med min xbox nu ett tag tagit ur den, värmt upp med värmepistol flera ggr. Satt tillbaka den men samma error hela tiden, eller nästan hela tiden.
    Nu får jag bara 0001 antar jag det är, (även om jag trycker fyra ggr på eject knappen samtidigt som jag håller in den via så får jag 4 röda hela tiden, om jag trycker snabt så får jag fram en 1 också ibland så det måste vara 0001 error. Vad jag förstårr så är det inte själva boxen då utan nätdelen som är trasig?

Man orkar snart inte hålla på med sånt här skit snart längre. synd bara att man lagt ut så mycket pengar på den

tacksam för hjälp

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Tyvärr är det så att en gång RRoD så kommer det alltid tillbaka. Och när det väl kommer tillbaka en andra gång brukar det betyda död box för evigt. Jag kan bara rekommendera dig att köpa en ny Slim eller begagnad Jasper.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Tyvärr är det så att en gång RRoD så kommer det alltid tillbaka. Och när det väl kommer tillbaka en andra gång brukar det betyda död box för evigt. Jag kan bara rekommendera dig att köpa en ny Slim eller begagnad Jasper.
    Inte nödvändigt vis att den e stendöd på andra gången gillt, men 3:e... då är det dags o ge upp

0001 är inte automatiskt nätdels fel, det kan även vara kortis ngnstans, t.ex. att du använt för stora brickor, råkat kapa banor eller liknande när du tagit loss x-clamps etc. sådant kan orsaka 0001, 0002 eller 0003 (alla 3 är kortis/STORA ström problem)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    aha ok. aa då är det nog bara att låta dom vara och när man har råd skaffa en slim, tackar för svar.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte nödvändigt vis att den e stendöd på andra gången gillt, men 3:e... då är det dags o ge upp
    åja, jag lagade min 8ggr

<---- dum eller snål..?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    både och kanske? men om den går sönder x antal gånger i rad inom loppet av ngn månad eller så är det verkligen dags o ge upp, om den går sönder 3 gånger på 3 år då är det väl lite hopp iaf?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Reparerar MS felkod 0001?
    By laledan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 00:02
  2. Felkod 0001 - PSU problem
    By S2Andreas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 10:00
  3. RROD - Felkod 0001
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 15:05
  4. FAN!!!!!! tror jag
    By biffen34 in forum Ripper 2 GOLD
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 16:44
  5. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 17:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner