Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Shift 2: Unleashed-problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    Shift 2: Unleashed-problem

    Okay, kanske inte finns något sätt att gå runt det, men värt att kolla med er mer kunniga

    Försökte starta Shift 2, "This game requires an update". Den updaten vill inte jag installera av förklarliga skäl. Har tagit bort sustemupdate-foldern så den hittas inte. Men kan jag gå runt det på något sätt? patcha spelet?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Okay, kanske inte finns något sätt att gå runt det, men värt att kolla med er mer kunniga

    Försökte starta Shift 2, "This game requires an update". Den updaten vill inte jag installera av förklarliga skäl. Har tagit bort sustemupdate-foldern så den hittas inte. Men kan jag gå runt det på något sätt? patcha spelet?
    Om du ligger på dashboard 2.0.12611.0 (freeboot 0.04) kan du installera Dashlaunch 2.11 för att få konsollen att inte fråga efter update på nyare spel (12625 spelen som finns just nu iaf)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du ligger på dashboard 2.0.12611.0 (freeboot 0.04) kan du installera Dashlaunch 2.11 för att få konsollen att inte fråga efter update på nyare spel (12625 spelen som finns just nu iaf)
    Tack! Ska testa detta Har dashlaunch 2.10 nu, så blir att uppdatera den!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du är säker på att du har 2.10 får du vänta på en annan lösning, 2.11'an har bara buggfixar för att ge dig stöd för Xbox 1 spel mer eller mindre...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du är säker på att du har 2.10 får du vänta på en annan lösning, 2.11'an har bara buggfixar för att ge dig stöd för Xbox 1 spel mer eller mindre...
    Var nog 2.04 jag hade vid närmare eftertanke, har nog varit lite för snabb vid install och tryckt Y istället för A (avbrutit istället för installerat). Så intelligent känner jag mig just nu....

    Allt funkade klockrent med 2.11! Tack igen

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Shift 2 Unleashed, är den skyddad av AP 2.5?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Shift 2 Unleashed, är den skyddad av AP 2.5?
    Nej, däremot kräver den att man har Dashboard 2.0.12625.0 eller senare (JTAG's körs helst på 2.0.12611.0 fortfarande, och kräver då en liten patch för att kringå det kravet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Nu när man väl börjar sätta sig in i det hela och får den här ödmjuka hjälpen : ) Så undrar jag fortfarande om dessa patcharna är specifika för dem olika spelen?

    Eller om tex nu ABGX auto fix ngt som kan fixa detta då? Eller vad handlade det nu om? När man skulle patcha samtliga spel efter man flashat om till LT+ ?

    För jag får patcha mina spel, till wave 3 (oops, dags att uppgradera), och då var Shift wave 11. . Men andra spel förutom då tex Hot Pursuit har jag inte haft problem med att ändra wave på. Men Hot Pursuit vet jag att det är AP 2.5 som jag läst : )

    Men skulle jag då tex med xbga eller en specifik patch kunna spela detta om det nu inte verkligen är AP 2.5?


    Tack igen! : )

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Patcharna är specifika för varje spel och region på majoriteten av spelen.

    ABGX360 autopatchar rätt, det är det som är det bästa med programmet, att det fixar allting åt dig utan att du behöver veta exakt vad som ska göras etc.

    Shift2 är INTE AP25/AP2.5 så det kommer inte vara något problem, det är iaf så på system version 2.0.12625.0 men 2.0.13xxx.0 har AP25 aktivt med MÅNGA fler spel än tidigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    OK! : )

    Men då kanske jag kan prova det spelet igen. . Det var det med wave 11 som jag var fundersam över också, om jag sedan kan köra från wave 11 ner till wave 3. . För det programmet jag använder, Mac, kör bara från 1-4. Och 11 hittar ju inte ens ABGX360 som jag provade nu, skickar med en skärmdump. Det blev ett par felmeddelande, fastän jag laddade ner deras senaste video-iso's som det stod : )

    Men ABGX kanske fixar så det blir ett universalt wave då?

    ( Äsch, ju mer jag läser desto mer osäker blir jag.. E ABGX360 enbart ett program för att inte synas på Live? Jag ville ju bara få igång det på min wave 3 )


    Tack igen Swizzy : )

    test.png

    Nu blev dem röda CRC's gröna när jag packade upp filen fräscht igen.

    Jisses vilket inlägg jag har börjat på nu som du kommer få bita i.. . .
    Asså, nu har jag suttit och läst i timmar, kommit fram till mer, men är fortfarande osäker på det här med om det kommer att funka med den där wave 11. För Call of Duty funkade på min maskin tills den uppdaterade dashboarden till 2.0.12625.0, det visste jag inte förrän jag läste skiten precis . . Har ju tom speldata sparat så långt jag kommit i spelet och nu funkar det inte.. Ska dock uppdatera till LT+, men sedan läser man om wave 12 också, brr..
    Last edited by phreakii; 2011-04-09 at 00:15.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    OK! : )

    Men då kanske jag kan prova det spelet igen. . Det var det med wave 11 som jag var fundersam över också, om jag sedan kan köra från wave 11 ner till wave 3. . För det programmet jag använder, Mac, kör bara från 1-4. Och 11 hittar ju inte ens ABGX360 som jag provade nu, skickar med en skärmdump. Det blev ett par felmeddelande, fastän jag laddade ner deras senaste video-iso's som det stod : )

    Men ABGX kanske fixar så det blir ett universalt wave då?

    ( Äsch, ju mer jag läser desto mer osäker blir jag.. E ABGX360 enbart ett program för att inte synas på Live? Jag ville ju bara få igång det på min wave 3 )


    Tack igen Swizzy : )

    test.png

    Nu blev dem röda CRC's gröna när jag packade upp filen fräscht igen.

    Jisses vilket inlägg jag har börjat på nu som du kommer få bita i.. . .
    Asså, nu har jag suttit och läst i timmar, kommit fram till mer, men är fortfarande osäker på det här med om det kommer att funka med den där wave 11. För Call of Duty funkade på min maskin tills den uppdaterade dashboarden till 2.0.12625.0, det visste jag inte förrän jag läste skiten precis . . Har ju tom speldata sparat så långt jag kommit i spelet och nu funkar det inte.. Ska dock uppdatera till LT+, men sedan läser man om wave 12 också, brr..
    Uppdatera ABGX360, det finns en nyare version än den du har nu, det kan jag se på att den inte känner igen waven... om du laddar hem senaste versionen och installerar kommer du inte ha några problem med waves, att "nedgradera" waves, alltså byta från en högre wave till wave 3 är inte att rekomendera, det bara strular till allting...

    ABGX360's huvud uppgift är väl att se till att spelen fungerar på live, men nu på senare tid har det mer blivit att se till att spelen fungerar i huvudtaget (AP25 spelen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Need for Speed: Shift
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 18:25
  2. Musik i Unleashed???
    By Bourbon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 10:22
  3. Nån som spelat MX Unleashed?
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 13:37
  4. Dancing Stage Unleashed (DSU)
    By anton_hjelmqvis in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 00:28
  5. Wakeboarding unleashed prb
    By Obi-Twice in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 18:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •