Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Usb Loader GX

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18

Usb Loader GX

Hej!

Uppdaterade nyss usb loader gx direkt via wii:t ny forwader.

Och då är problemet att när jag trycker på att starta usb loader gx så går den tillbaks till wii menyn bara,kör den som channel

Någon som vet problemet så vore jag tacksam?

Mvh
    Last edited by SWEwillow; 2011-03-26 at 18:22.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Troligen är det någonting som ändrats i sökvägen på minneskortet... det ska ligga: sd:\apps\usbloader_gx\boot.dol

där sd:\ = enhetens bokstav på datorn en forwarder ska inte påverkas av uppdateringar av programmet eftersom dom enbart pekar till en fil på ditt SD kort (i det här fallet till USBLoaderGX...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Hej!

Tack får kolla det sedan är på jobbet nu.

Tack åter igen för snabba svar

Kör med 4,2E

så ni vet om jag inte får igång det hör av mig annars
    Last edited by SWEwillow; 2011-03-26 at 20:59.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag kör på 4.3E och för mig fungerar det utan problem fram tills senast jag uppdaterade, kan prova o uppdatera igen och se om det gör ngn skillnad
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Vore snällt om du kunde testa

Så du tror att det inte är några problem att uppdatera själva wii:t till 4,3 med ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du ska göra det, börja med att uppdatera HBC till den senaste (0.8) genom att ha internet anslutning inställt och helt enkelt vänta i HBC tills den har anslutning (syns nere i hörnet) eller ladda hem uppdateringen från nätet ngnstans manuellt...

När du väl har uppdaterat måste du installera om alla mods du vill ha också...

*edit:*

Uppdaterar just nu till R1079 av USBLoaderGX, ska prova o köra forwarden när detta e klart

*edit2:*

Fungerar utmärkt bra för mig... om du vill vara säker på att du har samma USBLoaderGX Forwarder som mig kan du läsa om hur jag installerade det i den här guiden: http://swizzy.se/Guider/USBLoaderGX_Forward.php på länken kan du även ladda hem forwardern

** OBS: USBLoaderGX versionen som följer med är ganska gammal då jag inte uppdaterat packet på länge **
    Last edited by Swizzy; 2011-03-26 at 21:58.
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Senaste usb loader gx är 2.0 alltså?

+ Hittade ej forwaden du hade

Får ta detta när jag har tid i morgon bitti när jag går av mitt pass,är ju envis så skall fan få det att funka

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Senaste usb loader gx är 2.0 alltså?

+ Hittade ej forwaden du hade

Får ta detta när jag har tid i morgon bitti när jag går av mitt pass,är ju envis så skall fan få det att funka
    Japp, det är senaste USBLoaderGX, provade nu även att ta hem senaste manuellt (USBLoaderGXV2.0.dol) fungerar lika bra det

om du vill ta hem senaste forwardern finner du den här: http://code.google.com/p/usbloader-g...+DownloadCount

den forwarder jag använder finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...rward_pack.rar *den ligger i WAD mappen*
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Hej!

Tackar för hjälpen nu har jag fixat usb loader gx 2.1 som channel och allt funkar än så länge

Stort tack för att det finns sådana människor som vill hjälpa och lära ut till noviser som jag

Tja på dig och god natt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Channel är inte att rekomendera, om det är så du kör är det troligen därför det blev mongo när du uppdaterade... kör forwarder och lägg allting på SD kort istället
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Ok kanske skall ta bort den då,men mycket enklare att komma in på usbloader via det,men är det inte bra så ryker den direkt.

Stabilitet går före skönhet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok kanske skall ta bort den då,men mycket enklare att komma in på usbloader via det,men är det inte bra så ryker den direkt.

Stabilitet går före skönhet
    Du kan köra forwarder, inte channel... dom är helt olika, forwarder är inga problem då den enbart agerar länk till programmet på SD kortet men channel då är boot.dol filen inbyggd i kanalen...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Respekt
    18
    Då tar jag bort den i morgon dags att jobba 12 timmar igen ,hur funkar forwarden?

Vilken mapp lägger jag dom i,för forward är väl typ update eller

Tja

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Då tar jag bort den i morgon dags att jobba 12 timmar igen ,hur funkar forwarden?

Vilken mapp lägger jag dom i,för forward är väl typ update eller

Tja
    En forwarder är som en kanal men den riktar sig vidare mot sd:\usbloader_gx\boot.dol
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Channel är inte att rekomendera, om det är så du kör är det troligen därför det blev mongo när du uppdaterade... kör forwarder och lägg allting på SD kort istället
    Jag har råkat pröva uppdatera WiiFlow som Channel och det hände ingenting,
    den laddade ner o packade upp det var bara köra channel'n som vanligt borde vara samma sak med Usb Loader GX som channel.

Det som hände eller inte var att uppdaterings försöket var meningslös då den inte uppdaterade WiiFlow, eftersom i channel så är dol inmatad i channeln.

Liknande diskussioner

1. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:06
  2. GC Loader
    By vattenspridarn in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 11:15
  3. Usb Loader
    By joakim_brand in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 13:23
  4. Ftp PS2 med HD-Loader
    By Brollan1 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 00:04
  5. HDD Loader
    By MFF Tar Guldet in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 15:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner