Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Uppgradering av DSTTi

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face Uppgradering av DSTTi

    Here we go...

    Ja, jag är PUCKAD! Jag uppdaterade båda mina barns DSi och nu sitter jag med 2 DSTTi som inte startar pga mitt fatala misstag. Det ligger numer ver. 1.4.1E på DSi och när jag skall starta kortet så säger den, som så många andra har upplevt här på forumet:
    An error has occurred.
    Press and hold... osv


    Jag har verkligen försökt allt. Tömt hela kortet, lagt in nya versioner i omgångar, t o m lagt in en gammal version för att göra exakt som tillverkaren säger:
    http://www.happydone.com/en/dstti-up...or-dsi-14.html
    Dock är det så att den bara refererar till Uppdateringen med 1.4, så felet kanske ligger där? Men den nya versionen som släpptes 15/12-10 borde ju täcka den. Nu har jag lånat hem en DSL och kört uppdateringen av kortet där, men den säger att den redan har den senaste versionen och ingen uppdatering behövdes. Och när jag sätter in kortet i DSi igen, så är det fortfarande nattsvart... *SUCK*

    Blir väldigt glad om någon kan hjälpa mig...
    *TACK*

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://gbatemp.net/t253134-dstti-1-4-1-u-j-fix-for-dsi <--- provat detta? (jag googlade på "DSTTi 1.4.1" och kom fram till detta )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej igen...
    Tack för Ditt svar! Men.
    Efter att ha läst en massa ren skit *ler* (satt och läste på det forumet länge igår), och kan bara konstatera:
    Det är ju detta jag har gjort som de föreslår. Inte på just den tråden som Du refererar till för den är tydligen fejk och kommer från något kinesiskt forum, men på denna:
    http://gbatemp.net/t257710-stop-excl...r-dstti-1-4-1?
    Och jag börjar tro att jag har ett RIKTIGT FEJK-kort, för jag har inget serienummer bakom kortet, och det är det som folk i slutändan refererar till.
    Blir så satans trött.

    Tro mig, jag HAR Googlat... *hehe* Och man kommer hela tiden tillbaka till gbatemp.net, och med tanke på alla dessa timmar jag lagt ner i natt och idag så skiter jag snart i det och köper ett acekard. Eller har Du kanske något bra annat förslag? För just nu är det dödläge...

    Grazie...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Hej igen...
    Tack för Ditt svar! Men.
    Efter att ha läst en massa ren skit *ler* (satt och läste på det forumet länge igår), och kan bara konstatera:
    Det är ju detta jag har gjort som de föreslår. Inte på just den tråden som Du refererar till för den är tydligen fejk och kommer från något kinesiskt forum, men på denna:
    http://gbatemp.net/t257710-stop-excl...r-dstti-1-4-1?
    Och jag börjar tro att jag har ett RIKTIGT FEJK-kort, för jag har inget serienummer bakom kortet, och det är det som folk i slutändan refererar till.
    Blir så satans trött.

    Tro mig, jag HAR Googlat... *hehe* Och man kommer hela tiden tillbaka till gbatemp.net, och med tanke på alla dessa timmar jag lagt ner i natt och idag så skiter jag snart i det och köper ett acekard. Eller har Du kanske något bra annat förslag? För just nu är det dödläge...

    Grazie...
    Jag skulle rekomendera att du köper ett M3i Zero istället, det är lättare att uppdatera vid behov om du inte har en DSLite eller en DSi som du aldrig uppdaterar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Thanx... Och dem kan jag självklart köpa hos Er... *hehe* Och det passar med vanligt SD-kort?
    Och... Det avgörande: Hur gör jag för att få dessa kort att funka med ver. 1.4.1E? Såg att det inte var samma förfarande med Acekard2i.
    Och tro mig, kommer ALDRIG uppdatera DSi:na igen!

    Tack återigen för att Du tog Dig tid! = )

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Thanx... Och dem kan jag självklart köpa hos Er... *hehe* Och det passar med vanligt SD-kort?
    Och... Det avgörande: Hur gör jag för att få dessa kort att funka med ver. 1.4.1E? Såg att det inte var samma förfarande med Acekard2i.
    Och tro mig, kommer ALDRIG uppdatera DSi:na igen!

    Tack återigen för att Du tog Dig tid! = )
    Ja, du kan köpa dom av oss, dock har vi slut på dom för tillfället (får nya typ måndag/tisdag)

    Hur du uppdaterar dom? peice of cake; du lägger en fil på ditt MicroSD kort som heter "F_Core.dat" sedan sätter du i en liten usb kabel som enbart är till för att ge kortet ström, vänta en liten stund medans kortet jobbar (det blinkar) och voila, done!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Och det passar med vanligt SD-kort?
    MICRO-sd :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    MicroSD - självklart... ;o)
    Thanx...

Liknande diskussioner

  1. Uppgradering
    By whacky in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:27
  2. Uppgradering!!
    By flaw_80 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 17:25
  3. Uppgradering?
    By roine_johnsson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-13, 23:19
  4. uppgradering! 2.2--->2.3
    By McClane in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 22:24
  5. uppgradering
    By the thermit in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 11:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •