Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Ändra Region på spel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Ändra Region på spel

    Går det på något sätt att byta region på ett 360-spel? Tror att jag redan vet att svaret är NEJ, men hoppas på att någon hittat ett sätt att komma runt problemet =)
    Maskinen är bannad så det spelar ingen roll om det blir påverkat.
    Den går inte att j-tagga, uppdaread redan med andra spel.
    Anledningen till frågan är ett nytt spel som släpps endast för NTSC och inte kommer som PAL ; Nascar - the game 2011
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nej.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Finns på gameshop inom kort verkar det som.

    Då borde det finnas en PAL version förr eller senare.. Eller så köper du.

    Ser dock väldigt trist ut

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, får se vad som händer på den fronten, läste nämligen på en sida att det skulle endast släppas i USA eftersom det inte räknas med att det säljer speciellt bra utanför.
    Släpps det inte som PAL så blir det inte bättre av att köpa då det inte heller fungerar med NTSC original.
    Tråkigt eller inte, om man skulle följa vad jag tycker ser tråkigt ut hade det inte sålts ett enda FPS-spel, RPG eller äventyrsspel över huvud taget, så det är ju tur att smaken är olika, eller hur =).
    Jag personligen skulle inte heller orka sitta i timmar och köra runt, runt, (pallar inte ens ta de banorna på GT5 för att komma vidare i level...) men grabben tycker att det är skitkul med Nascar.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, får se vad som händer på den fronten, läste nämligen på en sida att det skulle endast släppas i USA eftersom det inte räknas med att det säljer speciellt bra utanför.
    Släpps det inte som PAL så blir det inte bättre av att köpa då det inte heller fungerar med NTSC original.
    Tråkigt eller inte, om man skulle följa vad jag tycker ser tråkigt ut hade det inte sålts ett enda FPS-spel, RPG eller äventyrsspel över huvud taget, så det är ju tur att smaken är olika, eller hur =).
    Jag personligen skulle inte heller orka sitta i timmar och köra runt, runt, (pallar inte ens ta de banorna på GT5 för att komma vidare i level...) men grabben tycker att det är skitkul med Nascar.
    Tekniskt sätt går det att byta region på en Xbox 360 slim *inte kunnat verifiera att det faktiskt fungerar, men min slim startade fortfarande upp efter att jag pulat med nanden och bytt region i configen... dock bör det vara på samma sätt som med dom andra 360'na att det styrs främst av keyvaulten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara för att spelet är NTSC behöver det inte betyda att det är regionspärrat. Vill dom inte marknadsföra det i europa så borde dom ju släppa det regionsfritt så att den som verkligen är intresserad kan importera själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Men den måste ju gå att köra på svenska boxar eftersom den säljs i sverige inom kort. Det värsta som kan hända är att TS får köpa den helt enkelt.

    Tråkigt eller inte, om man skulle följa vad jag tycker ser tråkigt ut hade det inte sålts ett enda FPS-spel, RPG eller äventyrsspel över huvud taget, så det är ju tur att smaken är olika, eller hur =)
    Just de spel som säljs absolut mest är de du räknar upp där, den största marknaden. Jag gillar RPG och äventyr till viss mån men långtifrån allt. WoW tex tycker jag är kass.

    Gillar vissa bilspel men inte nascar då jag tycker att det är riktigt trist även i verkligheten

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bara för att spelet är NTSC behöver det inte betyda att det är regionspärrat. Vill dom inte marknadsföra det i europa så borde dom ju släppa det regionsfritt så att den som verkligen är intresserad kan importera själv.
    Håller med att de borde göra så. Jag vet som sagt inte, men det skrevs så på en sida. Just denna versionen av spelet är ren NTSC och man får ett meddelande att det är fel region när man försöker starta det.
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Men den måste ju gå att köra på svenska boxar eftersom den säljs i sverige inom kort.
    Ingen som vet om det kommer i Sverige. Varför har t.ex. inte Gamestop eller ******** det som kommande?
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Det värsta som kan hända är att TS får köpa den helt enkelt.
    Vet inte vem TS är, men som jag skrev innan så sägs det inte komma som PAL, men vi får se om det kanske gör det ändå.
    Min fråga om att ändra region på 360 grundar sig givetvis på att visa spel inte kommer som PAL, inte om man kan köpa de eller ej.
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Just de spel som säljs absolut mest är de du räknar upp där, den största marknaden. Jag gillar RPG och äventyr till viss mån men långtifrån allt. WoW tex tycker jag är kass.
    Där ser du vilken tur att alla inte tycker likadant ang vilka spel som är kul eller ej. Samma är det med andra genrer, t.ex. amerikansk fotboll VS Fifa. Är övertygad att många fler i europa gillar fifa bättre och vise versa.
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Gillar vissa bilspel men inte nascar då jag tycker att det är riktigt trist även i verkligheten
    Då föreslår jag att du inte fixar detta spelet till dig själv om det nu dyker upp, men som sagt...grabben gillar det så då ser jag ett visst värde i att ordna det ÄVEN om folk i största allmänhet, inklusive jag själv tycker att det är helt bortkastad tid och ork att spela det.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tyvärr är nascar the game regionslåst till ntsc så det är inte mkt att göra åt det. endera får du importera en ntsc-konsol eller inhandla en jtag. riktigt surt när tillverka får för sig att låsa titlar till regioner.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    angående Nascar 2011. Kollade just NFO för Nascar_The_Game_2011_USA_XBOX360-SPARE. I NFO står region: PAL / NTSC. Senare i nfo står det NOT RF! Men det borde bara innebära att asiaterna går miste om spelet. Ladda ner det och kör i abgx så märker du

    edit: Ni andra kanske redan har kollat?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har redan kollat, det är inte pal och inte rf.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Har mailat gameshop och de svarade att de får in det den 8:e april. Bara att vänta och se om det är import eller ej.
    Just denna (SPARE) är:
    Region Code: 0x0000FDFF
    NTSC/J (Excludes China)
    NTSC/U
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    TS betyder TrådSkaparen.

    Ingen som vet om det kommer i Sverige. Varför har t.ex. inte Gamestop eller ******** det som kommande?
    Jag kollade Gameshop och den står som kommande som jag sa i första inlägget.


    Lycka till!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    TS betyder TrådSkaparen.
    Ok, borde jag kanske förstått....

    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag kollade Gameshop och den står som kommande som jag sa i första inlägget.
    Japp, jag kollade med Gameshop och mailade dessutom dem. Nu visar det sig att det är amerikansk NTSC-version som de får in och inte PAL. Det står till och med på deras sida att det är amerikansk version, men skall fungera på svenska maskiner, men det vet vi ju redan att den inte gör. Osannolikt att det släpps 2 versioner, en regionslåst och en regionsfri.
    Så då återstår fortfarande frågan. Vad gör men om man vill spela det spelet =)
    Givetvis fattar jag att man får köpa en NTSC-maskin om man nu inte orkar/klarar pula med nand och byta region i config. Det var visst inte så lätt som att beställa den där....
    Hur som helst så är det tråkigt att det skall bli diskussioner om huruvida man skall köpa spel, byta box eller vad folk tycker att man kan göra som alternativ till det som man undrar över, i detta fallet om det går att byta region på spel.
    Eftersom det inte går utan man måste in och löda i den för att komma åt nanden så får det vara. Hade det gått att jtagga så kunde det varit värt besväret, men inte för att enda spel. Då givetvis oavsett om jag köper spelet eller ej
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. 360 spel+program/Region
    By labbz0re in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 11:10
  2. Ändra region på spel?
    By chief wiggum in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 13:02
  3. Region till regionsfria spel
    By HockeySteffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 14:31
  4. Ändra språk i spel..
    By roche in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 08:41
  5. Ändra eeprom till annan region?
    By Larscha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 22:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •