Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: AC:B problem med Sammy-läsare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

AC:B problem med Sammy-läsare

Hej alla,

Har en Xbox 360 Elite med en Samsung-läsare (inköpt på psxcare). Kör med activate.iso osv för att få igång spel. Har senaste dashboard. Kan köra alla Kinect-spel, Fable 3, Dragon Age 2, Crysis 2 osv osv. Har inte haft ett enda spel som inte fungerat.

Förutom AC:B ....

Har testat 2 olika releaser och även nu nyss en original-skiva ... Uppdaterat till senaste dashboard (iom DA:2) ... Kört DVD-cleaner ( ) ... Och installerat spelet till hårddisken. Inget fungerar Felmeddelandet blir detsamma som alla andra rapporterat om på forumet (disc unreadable).

Är jag försupen i huvudet som tror att min box klarar av ap25-spel iom att alla andra spel fungerar ? Eller är bara AC:B allmänt ondsint mot mig ?

Finns det något jag kan göra ? Flasha om till något annat ?

Tacksam för svar .. och hjälp.

edit: Misstänker att frågan kommer. Kollade på kvittot och det står inköpsdatum 2008-10-09. Troligen flashad nångång till efter det till då 1.6.
    Last edited by Punne; 2011-03-28 at 20:30.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du spelat något av följande spel efter uppdateringen?:

Need For Speed Hot Pursuit
    Halo Reach
    Call of Duty Black Ops
    Call of Duty Modern Warfare 2

Om alla ovanstående spelen också fungerar är det inte det som är problemet, dock är jag relativt säker på att du tyvär måste byta tillbaka till en liteon läsare då din Elite troligen är köpt under den tiden då vi bytte ut Liteon läsare mot Samsung läsare eftersom det då inte gick att flasha liteon läsarna direkt, Vad jag känner till ska inte elite maskiner ha något annat än Hitachi, BenQ och Liteon som standard... och alla dessa kräver LT+ för ovanstående spel, att Fable III fungerar kan bero på att det inte blir aktivt förrens man kört en spel uppdatering för det spelet har jag hört... men det är också ett AP25 spel

Du kan för säkerhets skull kolla på baksidan av din konsoll, är den tillverkad 2008 är det garanterat utbytt läsare... priset du kommer få betala om du vill ha det fixat är 650:- vid uppvisande av kvittot du har där
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Aha. Trodde jag var på det gröna iom med att Fable och DA:2 fungerade. Har för mig att COD också fungerade men det kanske jag iofs testade innan jag körde igång Kinect-dashboard'en.

Jag ska testa COD ikväll och få ett definitivt besked.

Tack!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Punne Visa Inlägg
    Aha. Trodde jag var på det gröna iom med att Fable och DA:2 fungerade. Har för mig att COD också fungerade men det kanske jag iofs testade innan jag körde igång Kinect-dashboard'en.

Jag ska testa COD ikväll och få ett definitivt besked.

Tack!
    Kolla din system version bara, du bör ligga på 2.0.12625.0 vid det här laget, och då kommer du få ett definitivt svar genom att testa en äldre version av COD
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Du hade rätt Fable 3 går igång men inte COD. Så jag kommer komma förbi och byter DVD'n hos er. Tar detta lång tid, dvs, bör jag ge er 1-2 dagar ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Punne Visa Inlägg
    Du hade rätt Fable 3 går igång men inte COD. Så jag kommer komma förbi och byter DVD'n hos er. Tar detta lång tid, dvs, bör jag ge er 1-2 dagar ?
    Det brukar vara klart inom en timme
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. problem med läsare ps2
    By Jonzeboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 21:41
  2. BenQ läsaren läser sämre än Hitachi/Sammy
    By Gemet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:23
  3. kvaddad sammy ms28??
    By hank in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 20:30
  4. skivor till sammy driven