Tjena hansi
Skulle bara höra om du har kollat om det fungerar med en region X skiva på en 30004R maskin med messiah?
Har försökt att uppdatera koderna men den vill inte läsa dvd:n efter man valt region.
tack på förhand
Mvh
mårten
Tjena hansi
Skulle bara höra om du har kollat om det fungerar med en region X skiva på en 30004R maskin med messiah?
Har försökt att uppdatera koderna men den vill inte läsa dvd:n efter man valt region.
tack på förhand
Mvh
mårten
Hinner knappt med att svara i telefon och packa paket, förra veckan och nästa vecka har vi knappt haft någon personal alls på plats. Ingen tid över att sitta och experimentera tyvärr :-(
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Som du vet så måste man dubbel trycka på reset när man ska starta DVD filmer på en R modell.
Tryck alltså på dubbel reset redan vid starten av Region-X skivan så bör det fungera.
Steg för steg guide jag skrev förra veckan:
<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000028" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000028</a>
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack för hjälpen hansi!
Men jag det funkar inte hos mig. trycker jag 2 gånger på reset så kan jag inte starta ps2 spel, bara dvd filmer och ps1! Go figure
Mvh
Mårten
AR2 och DVD-Region-X skall gå igång trots att man tryckt 2ggr på reset. Har provat på flera PS2 och flera olika versioner av skivorna.
Jag fick igång den nu genom att trycka 2 ggr på reset men filmen gick inte i gång. Du uppdaterade väl region x koderna till dvd:n först eller den gick igång utan det?
tjena hansi
Nu fick jag igång skiten!
När jag uppdaterat koderna så gick det!
Tack så mycket på hjälpen.
Mvh
Mårten
Bookmarks