Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: problem att starta nfs hot pursit

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    problem att starta nfs hot pursit

    nån som vet varför nfs hot pursit inte startar skärmen blir bara svart när man startar spelet???? måste man göra något speciellt nån som vet tacksam för svar

    fråga två går ny nfs shift2 spela med cfw 3.55??

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    har samma problem med hot pursuit är bara det o marvel vs capcom jag inte fått igång ,shift 2 räcker nog att byta eboot på bara ( ska testa om en stund när kidsen ska sova

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    shift 2 får jag blackscreen med cfw 3.55 och sen kört med multiman MEN körde från usb disk!
    gaia manager hittar tyvärr inte min usb disk av nån anledning hoppas du får det funka !

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    nån som vet varför nfs hot pursit inte startar skärmen blir bara svart när man startar spelet???? måste man göra något speciellt nån som vet tacksam för svar

    fråga två går ny nfs shift2 spela med cfw 3.55??
    Din version är troligen patchad för 3.41 eller så är det något fel på releasen du har eller liknande, då blir det black screen

    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    shift 2 får jag blackscreen med cfw 3.55 och sen kört med multiman MEN körde från usb disk!
    gaia manager hittar tyvärr inte min usb disk av nån anledning hoppas du får det funka !
    Gaia har du troligen fel version för att den ska hitta, om du har spelen i usb:\GAMES\ ska du ha versionen märkt med "GAMES" samma gäller BRRIPS och GAMEZ, har du fått maskinen modd av oss på PSXCare har du GAMEZ varianten... eller om du köpt den av oss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    körde iaf över det till interna och det starta kanon så man måste välja USB eller INT.hdd med gaia ? :S

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    körde iaf över det till interna och det starta kanon så man måste välja USB eller INT.hdd med gaia ? :S
    Nu förstår jag inte riktigt hur du menar?? det jag syftade på med adresserna var usb diskars lagrings plats, motsvarande finns även för interna: dev_hdd0:\GAMEZ\
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    på interna heter mappen games och usb så heter den gamez o ligger i roten....

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Ok, om GAIA hittar GAMES mappen använder du GAMES versionen av Gaia, och det är därför du inte "hittar" USB enheten med Gaia
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    jag fattar inte riktigt jag har köpt maskinen på psx care och min mapp på usb disken heter gamez och de blir black screen vad gör nu?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    kan man ladda ner patch för 3.55 eller? och vad är eboot jag är ny inom de här området

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    jag fattar inte riktigt jag har köpt maskinen på psx care och min mapp på usb disken heter gamez och de blir black screen vad gör nu?
    Ditt fel beror på något av följande:

    1. Eboot.bin är utbytt
    2. Någon del av datan saknas
    3. Spelet fungerar inte från USB hårddisk
    4. Dålig release


    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    kan man ladda ner patch för 3.55 eller? och vad är eboot jag är ny inom de här området
    eboot.bin är en fil i spelet, den som man laddar hela spelet från, det är som en exe fil på en windows dator men i det här fallet för Playstation 3... du kanske kan ladda hem en original eboot.bin om det är så att den är utbytt? men kolla först att du har 18k filer (det är 18 tusen filer i NFS HP)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    i ps3 game så innehåller de 18556 filer

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    i ps3 game så innehåller de 18556 filer
    Antalet filer stämmer inte riktigt, det fattas 1 fil där åtminstone, det ska vara 18 558 enligt MultiMAN, men då är det hela spelet inkl filen PS3_DISC.SFB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ok men de va 18558 i nfs hot pursit mappen så de stämmer nog var laddar man ner ny eboot då

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    ok men de va 18558 i nfs hot pursit mappen så de stämmer nog var laddar man ner ny eboot då
    Provat med google?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hittar bara massa sidor som man ska ange konto nummer på att ladda ner:S känns sådär

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    hittar bara massa sidor som man ska ange konto nummer på att ladda ner:S känns sådär
    tog mig bara ngra sekunder o hitta: http://psx-scene.com/forums/f187/ebo...ository-74327/ som för övrigt är 4:e länken uppifrån om du klickade på länken jag gav dig (med rätt sökord) därefter kommer du till http://www.multiupload.com/5PUVRZWO28 och jag ser då ingenting om att betala för att få hem den här filen?? däremot finns det på rapidshare, megaupload etc. betalnings alternativ så du slipper vänta en viss tid och får snabbare nedladdningar... men det GÅR att få hem filen gratis också, utan problem...

    Jag tycker du får ta o lära dig googla lite bättre

    *edit:*

    För att lära dg hur enkelt det är att googla är sökorden jag använde följande: "Need for speed hot pursuit original eboot.bin"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    fan va sjysst jag e lite kass på de här enså länge tack för all hjälp nu ska ja gå och lägga in spelet på hdd och se om de funkar:=)

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    fan också nu står det fel vid start åtgärd 80010009 nått swizzy?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    fan också nu står det fel vid start åtgärd 80010009 nått swizzy?
    Kika längst upp i XMB under games, där du har Game Data utility... om du hittar något där från spel som strular, radera det... om problemet kvarstår... då vetefan vad som e fel kanske du gjort fel när du lagt in den?

    Prova att radera eboot.bin som ligger där redan istället för att skriva över om du kör via FTP eller liknande, gör även samma sak om du kör mot USB... spelet SKA fungera... det gör det för mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 3.10 OE-A Chili con carne och pursit...
    By MH_94 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:33
  2. Problem Med att starta spel
    By valium in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 09:54
  3. Problem att starta spel...
    By brassa in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 07:55
  4. Problem att starta boxen
    By mjacobsson in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-22, 01:27
  5. Problem med att starta!
    By Cool Dude in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •