Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Svart skärm efter play game..

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Svart skärm efter play game..

    Hej! När jag startar xboxet ser allting bra ut, bilden på spelet kommer upp också. Men när jag trycker på "Play Game" så blir skärmen bara svart.. och stannar där. Jag kan heller då inte öppna cdn, det blinkar bara.

    Vad kan det vara för fel? Hjälp

    Xbox 360 Elite - iXtreme LT+

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Jag har samma problem men jag antar att det e för att spelet inte har ap25 så man får väl checka med abgx360 o patcha spelet på nån vänster med d o sen bränna....

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felet är att det fattas AP25 på skivan, det är en ny säkerhets funktion i LT+ som ska hindra dig från att bli flaggad för ban... spelet hade ändå inte fungerat om du inte haft LT+

    Gör om gör rätt, kolla spelen med ABGX360 version 1.0.5 eller senare så löser det sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Nackdelen med detta är ju att man måste vänta tills dessa filer kommer så att ABGX kan patcha.
    Ända fram till release om man har osis vad jag förstår det som.

    Jag är bannad redan. Märker att ett äldre spel jag har men som har AP25 inte lirar nu efter att jag uppdaterat till LT+ just för att jag brände den innan dessa filer kommit.

    Ska jag lira den igen någon gång så måste den brännas om helt enkelt. Gör ju inte så mycket om man redan spelat klart men lite trist ändå. Skönt att det bara gäller en handfull spel

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Nackdelen med detta är ju att man måste vänta tills dessa filer kommer så att ABGX kan patcha.
    Ända fram till release om man har osis vad jag förstår det som.

    Jag är bannad redan. Märker att ett äldre spel jag har men som har AP25 inte lirar nu efter att jag uppdaterat till LT+ just för att jag brände den innan dessa filer kommit.

    Ska jag lira den igen någon gång så måste den brännas om helt enkelt. Gör ju inte så mycket om man redan spelat klart men lite trist ändå. Skönt att det bara gäller en handfull spel
    Det beror på att MS tycker du ska sluta kopiera spel och köpa dom istället

    och att ABGX360 teamet inte vill slänga ut något som inte stämmer mot original eftersom det skulle göra att folk blir bannade för att det visas som grönt i programmet sen har du ju problemet med att inte alla release grupperna har det senaste, sen så finns det väl ingen rippnings firmware ute som stödjer att dumpa AP25 ännu vad jag känner till (officiell sådan från C4eva & Company)
    Last edited by Swizzy; 2011-03-29 at 22:55.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jo så är det ju men ska liren kosta 699:- styck så går det bort.. Samma lir på PC kan kosta 400. Rimligt vore kanske 300:- per spel men då skulle konsolerna kosta bra mycket mer än nu.
    Tycker att de borde tjäna ganska ordentligt på 50:-/mån för live per användare. Just nu tjänar de ingenting på mig men skulle utan problem betala för live igen om jag fick.

    Samma princip som med rakhyvlar, själva handtaget med första bladet kostar ingenting men extra blad därefter kostar svinet


    EDIT: Ingen rippnings firmware, hur menar du? Jag är inte speciellt insatt i det.
    Principen är väl att någon köper spelet och använder någon teknik för att få tag i AP25 filerna som behövs och sen laddar upp det till allas användning?
    Last edited by Yobaman; 2011-03-29 at 23:00.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jo så är det ju men ska liren kosta 699:- styck så går det bort.. Samma lir på PC kan kosta 400. Rimligt vore kanske 300:- per spel men då skulle konsolerna kosta bra mycket mer än nu.
    Tycker att de borde tjäna ganska ordentligt på 50:-/mån för live per användare. Just nu tjänar de ingenting på mig men skulle utan problem betala för live igen om jag fick.

    Samma princip som med rakhyvlar, själva handtaget med första bladet kostar ingenting men extra blad därefter kostar svinet


    EDIT: Ingen rippnings firmware, hur menar du? Jag är inte speciellt insatt i det.
    Principen är väl att någon köper spelet och använder någon teknik för att få tag i AP25 filerna som behövs och sen laddar upp det till allas användning?
    japp, och den processen kallas att "rippa" den datan... man kan inte bara ta spelet och säga: här har du en kopia... utan du måste "rippa" spelet för att få ut speldatan och allting, göra en kopia helt enkelt, det är ganska komplicerat o förklara för någon som är nybörjare inom det området, men basicly att rippa ett spel kräver speciell mjukvara och speciell hårdvara (i det här fallet en 360 läsare med en special firmware för att rippa spel och ett program på datorn som kan tolka det som inte Datorn förstår... och göra om det till en ISO)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så.. Jag har alltså ~ 100 spel som är totalt värdelösa nu? Måste jag bränna om varenda spel?.. Åh herregud..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RazZ91 Visa Inlägg
    Så.. Jag har alltså ~ 100 spel som är totalt värdelösa nu? Måste jag bränna om varenda spel?.. Åh herregud..
    Nej? alla dom gamla spelen har inte AP25... det är enbart ett fåtal gamla spel som har det, och majoriteten nya spel kommer troligtvis ha det... dom spelen jag känner till just nu som har AP25 är:

    Fable III
    Need for speed: Hot Pursuit
    Assassins Creed: Brotherhood
    Halo Reach
    Call of Duty: Black Ops
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jo så är det ju men ska liren kosta 699:- styck så går det bort.. Samma lir på PC kan kosta 400. Rimligt vore kanske 300:- per spel men då skulle konsolerna kosta bra mycket mer än nu.
    Om du verkligen vill köpa spel, kolla Media Markt inom 3 dagar efter att ett spel du vill ha har släppts. De har då nedsatt pris. Jag köpte Assassins Creed: Brotherhood för 350kr på releasedagen, Call of Duty: Black ops gick på 300 dagen efter release.
    Och innan alla börjar påstå att alla butiker borde sänka priserna, Media Markt säljer spelen med förlust de 3 första dagarna (för att locka kunder)

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej? alla dom gamla spelen har inte AP25... det är enbart ett fåtal gamla spel som har det, och majoriteten nya spel kommer troligtvis ha det... dom spelen jag känner till just nu som har AP25 är:

    Fable III
    Need for speed: Hot Pursuit
    Assassins Creed: Brotherhood
    Halo Reach
    Call of Duty: Black Ops
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Jaha, okej! Trodde alla var kaputt då jag testade Black ops först, och sedan MW2.. Lite otur där kanske. Tack så mycket för hjälpen.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Flikar in en fråga, om man har iextreme 1.6, den som kom innan LT+ och kör ett spel som har ap25, kan man då uppdatera till LT+ efter?
    Läst på ett forum att det inte går men vet inte om det stämmer?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Flikar in en fråga, om man har iextreme 1.6, den som kom innan LT+ och kör ett spel som har ap25, kan man då uppdatera till LT+ efter?
    Läst på ett forum att det inte går men vet inte om det stämmer?
    iXtreme LT 1.x är mjukvaran som kom före LT+ 1.0

    1.6 är ganska mycket äldre... kom typ strax innan sommaren 2009...

    Men ja, du kan uppdatera även efter och spela dom spelen utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, och den processen kallas att "rippa" den datan... man kan inte bara ta spelet och säga: här har du en kopia... utan du måste "rippa" spelet för att få ut speldatan och allting, göra en kopia helt enkelt, det är ganska komplicerat o förklara för någon som är nybörjare inom det området, men basicly att rippa ett spel kräver speciell mjukvara och speciell hårdvara (i det här fallet en 360 läsare med en special firmware för att rippa spel och ett program på datorn som kan tolka det som inte Datorn förstår... och göra om det till en ISO)
    Rippa vet jag om, tänkte mest att du sa att det inte finns någon firmware för rippning och då undrade jag hur de som rippar spelen gör. Det finns alltså sådan firmware men inte för allmänt bruk, antar att det var det du menade?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Rippa vet jag om, tänkte mest att du sa att det inte finns någon firmware för rippning och då undrade jag hur de som rippar spelen gör. Det finns alltså sådan firmware men inte för allmänt bruk, antar att det var det du menade?
    Well, jag är inte helt hundra på hur dom gör, men dom har väl någon form av sådan firmware ja, eller så har dom någon annan special metod för att få fram maskinen, kanske dom kör ett program på en dev maskin?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Svart skärm efter Wiibrickblocker???
    By High in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 11:15
  2. Grön lampa och svart skärm efter flashning.
    By Krejsy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:59
  3. Svart skärm efter montage.
    By cygor in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 16:03
  4. svart skärm...
    By Zidane in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 23:36
  5. svart skärm...
    By Zidane in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •