Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Köpt Kinect

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Köpt Kinect

    Köpte en/ett(?) Kinect och tänkte mig höra för lite innan man kör igång. Jag har nämligen 8955 på två av mina JTAG´s och jag har för mig att Kinect kräver 12611. Dock så aktiverades väl AP25 i någon av de senare systemuppdateringarna?

    Det finns ju en mängd spel, Fable 3, AC: Brotherhood och säkert alla nyare som har detta AP25-otyg aktiverat i sig. Om jag förstått det hela rätt så startar dessa spel utan problem på 8955 då AP25 ej är aktiverat på dessa maskiner. Men om jag då uppdaterar för att kunna köra Kinecten så aktiveras AP25 och jag får problem med dessa spel?

    Förslag eller lösning på hur man kan komma runt detta? Visst kan jag uppdatera en av boxarna och ha kvar den andra på 8955 men det känns ändå lite onödigt att behöva ha två boxar framme samtidigt.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Köpte en/ett(?) Kinect och tänkte mig höra för lite innan man kör igång. Jag har nämligen 8955 på två av mina JTAG´s och jag har för mig att Kinect kräver 12611. Dock så aktiverades väl AP25 i någon av de senare systemuppdateringarna?

    Det finns ju en mängd spel, Fable 3, AC: Brotherhood och säkert alla nyare som har detta AP25-otyg aktiverat i sig. Om jag förstått det hela rätt så startar dessa spel utan problem på 8955 då AP25 ej är aktiverat på dessa maskiner. Men om jag då uppdaterar för att kunna köra Kinecten så aktiveras AP25 och jag får problem med dessa spel?

    Förslag eller lösning på hur man kan komma runt detta? Visst kan jag uppdatera en av boxarna och ha kvar den andra på 8955 men det känns ändå lite onödigt att behöva ha två boxar framme samtidigt.
    Visst aktiveras det vid 2.0.12xxx.0 dashboard updates... men det påverkar inte JTAG's om man kör dashlaunch som alla med lite mer än luft innanför pannbenet gör stängs dom checkarna av helt och hållet

    Jag tycker du ska uppdatera båda boxarna till 12611 och installera dashlaunch 2.11, då kan du spela samtliga nya spel utan problem (dom allra senaste får du köra från hårddisk och radera mappen $SystemUpdate från...)

    Att Assassins Creed Brotherhood ska fungera på 8955 var mer än jag visste, iaf out of the box... kravet finns inte bara med uppdateringen på skivan vettu men man kan patcha ner spelen till 8955 om man vill, eller jag har för mig det är 9199 som krävs som minst? etheir way, lättaste är att bara uppdatera och installera dashlaunch, som är super enkelt o installera, det ända man får tänka på är att INTE använda sig av dashlaunch 2.09 då den brickar JTAG's vare sig du vill eller ej (brukar fungera bra till en början, men slutar starta efter ett tag) sen ska man vara försiktig med nyare spel också, vad du än gör, kör dom INTE med updaten!! hört av kunder med JTAG att dom satt i ett nytt spel i sin konsoll, skulle starta och får då självklart upp en ruta att dom måste uppdatera, som vi sagt åt dom har dom självklart svarat nej på den frågan, men likförbannat har det fuckat upp bootloadern för vissa...

    *edit:*

    Kinect updaten ska vara safe o köra på, det vill säga när du kopplar in din kinect kommer den säga att du behöver en uppdatering, kör på bara det ska vara grejer som läggs på hårddisken typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tack för ditt svar!

    Jag vet iaf till 100% att Fable 3 med AP25 fungerar på 8955. Trodde detsamma gällde med AC: Brotherhood. Men så kanske inte är fallet då.

    Ska kika lite på Dashlaunch då =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. kinect + flash
    By nisse30 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 19:30
  2. Kinect?
    By lind75 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 06:54
  3. Kinect update?
    By el-rey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 22:34
  4. Kinect
    By Guitar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 22:49
  5. Kinect
    By hammond_ in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •