Hej på er,
Tänkte dela med mig lite om fin support man kan få från de som jobbar på PSX Care. För ett tag sedan så tog jag mitt pick o pack och flyttade utomlands, till en del av världen där teknik är dyr, frågor får inte enkelt svar då folk kan lite om modding osv. Med mig på min resa tog jag dock mitt Wii (samt XBOX 360 men det tillhör inte denna historia.)
Wiiet var varken moddat eller hade några chip osv så en kväll här en bit bort från Svea Rike så bestämde jag mig för att chippa mitt WII. Frågade runt bland mina nya vänner samt folk på teknik-butiker, de flesta hade ingen aning om hur man kunde göra det ännu mindre om var man kunde få tag på chips osv.
Så jag tänkte hmmm jag slänger i väg ett email till PSXCare och ser om de kan hjälpa. Ett par timmar senare damp det ner ett mail som sa att visst kunde de skicka mig det jag behöver, dock kunde det ta tid samt att priset kunde öka med eventuell skatt i tullen. Efter att betalning osv var klar så tog det ca 3 veckor för paketet att dyka upp, men fram kom det och nu sitter jag här med ett chippat Wii =) Rätt nöjd!
Tack för all hjälp!,
Mitzi
Bookmarks