Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: System Update Crysis2

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0

System Update Crysis2

Hej,

Boxen vill uppdatera när jag drar igång Crysis 2. Har försökt uppdatera men det står bara att jag ska rengöra skivan...

Tog bort "uppdate"-mappen men då står det att "the game requires an aupdate, but could not be found"

What to do? game kväll med polarna och nu brinner det i knutarna!

Tack på förhand!

ps. kan meddela att jag inte gjort nån ändring i dashboarden sedan jag fick den från PSX om det kan ha batydelse

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    om du använder senaste dash launch borde det funka.
    annars kan du göra som jag å skaffa en patchad .xex fil, funkar även om man fortfarande kör 9199

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Tack för svaret,

menar du en patchad uppdateringsfil då? Har du länken till en sådan isf?

Skev i tråden ang att uppdatera dashen då jag fastnar i steg 6 i den guiden.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Bästa är om du gör om och gör rätt med uppdateringen av Freeboot, därefter kör du dashlaunch 2.11 installern och raderar $SystemUpdate om du inte får det o funka får du dyka förbi butiken på måndag då jag o psytroll jobbar igen, ingen i helgen som kan uppdatera JTAG's
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    nä jag menar en patchad default.xex för crysis 2, där man har tagit bort checken av dashboard versionen. Men det är såklart bäst att uppdatera freeboot, då slipper du göra samma sak för alla andra nya spel, och det är inte alltid det dyker upp patchade xex filer heller.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Sök på nätet..

..efter FreeBoot 12625 så kommer det lösa sig. Finns en del busenkla metoder för att få upp Dashen. Då funkar Crysis 2, Shift 2, Homefront mm.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av luciferion Visa Inlägg
    ..efter FreeBoot 12625 så kommer det lösa sig. Finns en del busenkla metoder för att få upp Dashen. Då funkar Crysis 2, Shift 2, Homefront mm.
    Det finns en metod för att bygga 12625 freeboot, men det e relativt meningslöst o hålla på med det då det inte finns ngn dashlaunch eller liknande som fungerar på det. Dashlaunch 2.11 fungerar lika bra det som att patcha spelen, då på 12611 men man måste radera mappen $SystemUpdate, det är ända nackdelen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Varför meningslöst?

Jag uppdaterade båda mina boxar då jag uppfattade att det var just det som spelen frågade efter? Har inte uppdaterat nåt annat på mina, (vad jag vet), och efter ...25 så funkade alla dessa spel, och tjatar inte efter uppdatering. /

Edit. Jag startar spelen med Xex Menu

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av luciferion Visa Inlägg
    Jag uppdaterade båda mina boxar då jag uppfattade att det var just det som spelen frågade efter? Har inte uppdaterat nåt annat på mina, (vad jag vet), och efter ...25 så funkade alla dessa spel, och tjatar inte efter uppdatering. /

Edit. Jag startar spelen med Xex Menu
    Fungerar det o köra regionsfritt? kan du autostart xexmenu?? kan du köra plugins för multidisk spel? tror inte det
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Hmm, har senaste dash launch men får ändå bara svart bild när jag försöker starta spelet :S Har provat både patchad och opatchad xex och systemupdate är såklart raderad.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Hmm, har senaste dash launch men får ändå bara svart bild när jag försöker starta spelet :S Har provat både patchad och opatchad xex och systemupdate är såklart raderad.
    svart bild = någonting fattas eller är korrupt.

Felet som uppstår när man försöker spela nyare spel är att den kräver update, simple... men när man tänker sig AP25 spel med LT+ är det för att man saknar AP25 svaren, men det påverkar inte en JTAG maskin då man ändå stänger av AP25 *iaf om man kör dashlaunch*
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    svart bild = någonting fattas eller är korrupt.

Felet som uppstår när man försöker spela nyare spel är att den kräver update, simple... men när man tänker sig AP25 spel med LT+ är det för att man saknar AP25 svaren, men det påverkar inte en JTAG maskin då man ändå stänger av AP25 *iaf om man kör dashlaunch*
    Okej tack för svar. Anledningen till att jag skjutit den möjligheten åt sidan är att jag var övertygad om att jag skulle fått "Disc unreadable" lr något liknande felmeddelande om något inte stod rätt till med filerna. Kanske nån iddi som rippat bort introfilmerna eller nåt sånt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Okej tack för svar. Anledningen till att jag skjutit den möjligheten åt sidan är att jag var övertygad om att jag skulle fått "Disc unreadable" lr något liknande felmeddelande om något inte stod rätt till med filerna. Kanske nån iddi som rippat bort introfilmerna eller nåt sånt?
    most likely, vissa fel ger det felmeddelandet medans andra fel gör att det blir svart och inget händer...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Hmm

Vet inte egentligen svaret på nån av dina frågor. Har massor av spel, men huruvida de är regionslåsta eller regionfree vet jag inte. Funkar gör dom. Har inte haft problem med nåt av dom i alla fall. Autostart är ingen funktion jag använt, och känner inget behov av den. Sitter just nu och pendlar mellan Forza 3 och Dead Space 2 som är multidisc. På forza tror jag den ena skivan är rippad till interna HD. Deadspace 2 är bara att starta den cd man vill köra. Så jag förstår fortfarande varför det var meningslöst? Meningslöst är att se system update varje gång man vill köra ett spel. Alla lösningar är väl bra?

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tja, det var ungefär 2008-9 som jag flashade min xbox. Vad jag vet är att den har stöd för wave 3 spel. För att kunna spela wave 4 måste jag använda en activation disc.

Så nu när Portal 2 kommit vart jag litet sugen på spela det. Jag laddade ner Portal.2.XBOX360-CHARGED. Jag tror det står att den är wave 10-11? I alla fall jag gjorde om den till wave 3 och kollade sedan med ABGX om den var okej. Jag hade inte spelat ett nytt spel på min xbox på ungefär 2 år så jag hade inte den nya uppdateringen av dashboarden.

När jag satte i spelet ville den göra en system update och jag valde "Yes" såklart men då står det efter en stund Disc Unreadable. Jag fick den nya dashboarden i alla fall utseendet, och det står att jag har Portal 2 i läsaren. Men så fort jag vill spela vill den uppdatera för att kunna spela spelet, och som sedan resulterar i Disc Unreadable.

Jag tog bort min HDD och provade spela och då får den igång spelet. Men det går ju inte att Spara spelet så det är onödigt. Provade även att installera spelet på HDD men samma problem uppstår.

Det var år sedan jag var insatt i vilken firmwire man skulle ha och så nu känns det som att man inte vet ett kvack om något. Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av tempan Visa Inlägg
    Tja, det var ungefär 2008-9 som jag flashade min xbox. Vad jag vet är att den har stöd för wave 3 spel. För att kunna spela wave 4 måste jag använda en activation disc.

Så nu när Portal 2 kommit vart jag litet sugen på spela det. Jag laddade ner Portal.2.XBOX360-CHARGED. Jag tror det står att den är wave 10-11? I alla fall jag gjorde om den till wave 3 och kollade sedan med ABGX om den var okej. Jag hade inte spelat ett nytt spel på min xbox på ungefär 2 år så jag hade inte den nya uppdateringen av dashboarden.

När jag satte i spelet ville den göra en system update och jag valde "Yes" såklart men då står det efter en stund Disc Unreadable. Jag fick den nya dashboarden i alla fall utseendet, och det står att jag har Portal 2 i läsaren. Men så fort jag vill spela vill den uppdatera för att kunna spela spelet, och som sedan resulterar i Disc Unreadable.

Jag tog bort min HDD och provade spela och då får den igång spelet. Men det går ju inte att Spara spelet så det är onödigt. Provade även att installera spelet på HDD men samma problem uppstår.

Det var år sedan jag var insatt i vilken firmwire man skulle ha och så nu känns det som att man inte vet ett kvack om något. Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand
    Har du en JTAG:ad xbox 360? isåfall måste du uppdatera dashboarden på ett annat vis, om du inte har det ja, då får du ta och ladda hem uppdateringen från nätet och installera manuellt genom USB istället eftersom du är snål och inte uppdaterat firmwaren på din DVD...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    JTAG:ad? Jag testade lägga ner uppdateringen på en CD skiva och installera genom den, det gick och nu har jag den nya uppdateringen. Men så fort jag stoppar in ett spel så står det Play DVD och sedan kommer Xbox-ikonen upp och jag kommer ingen vart?

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fungerar det o köra regionsfritt? kan du autostart xexmenu?? kan du köra plugins för multidisk spel? tror inte det
    Lite smått offtopic nu ang. Crysis2 men varför skulle man inte kunna köra Region Free eller autoboota in i XeXMenu med 12625? Det är ju just det jag gör nu. FreeBOOT 12625, DashLaunch 2.11, Autoboot in i XeXMenu och inget uppenbart krav på regionsstöd då jag kör både NTSC-titlar och PAL-titlar på den. Har inte testat pluginen för multidiskspel men då dashlaunch funkar i övrigt (styr via ini-filer i roten på HDD) så skall det väl inte vara ngt problem?

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    Lite smått offtopic nu ang. Crysis2 men varför skulle man inte kunna köra Region Free eller autoboota in i XeXMenu med 12625? Det är ju just det jag gör nu. FreeBOOT 12625, DashLaunch 2.11, Autoboot in i XeXMenu och inget uppenbart krav på regionsstöd då jag kör både NTSC-titlar och PAL-titlar på den. Har inte testat pluginen för multidiskspel men då dashlaunch funkar i övrigt (styr via ini-filer i roten på HDD) så skall det väl inte vara ngt problem?
    på den tiden när swizzy skrev det där fanns bara inofficiella freeboot 12625 som dashlaunch inte var kompatibelt med, om jag inte minns helt fel. Nu är det annorlunda

om du kollar noga ser du att hans inlägg år nästan 2 månader gammalt.
    Last edited by anden1; 2011-05-29 at 17:42.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    JTAG:ad? Jag testade lägga ner uppdateringen på en CD skiva och installera genom den, det gick och nu har jag den nya uppdateringen. Men så fort jag stoppar in ett spel så står det Play DVD och sedan kommer Xbox-ikonen upp och jag kommer ingen vart?
    Vilken version la du in då? 13xxx? isåfall har du failat totalt, och får vänta på att LT 2.0 kommer ut
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    jo jo, med Dashlaunch ja, men inte utan Dashlaunch och som anden1 skriver så fanns inte dashlaunch till 12625 vid det tillfället
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Jo jag agerade lite för snabbt där, fail :P Kan man inte degradera på något sätt då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jo jag agerade lite för snabbt där, fail :P Kan man inte degradera på något sätt då?
    Tyvär så går det inte i dagsläget... iofs borde jag ha sagt till dig att INTE ta 13xxx dashen sorry about that... menne, du får vänta på LT 2.0/LT+ 2.0 (det e svårt o säga vad den kommer heta då vissa säger "LT 2.0" och andra "LT+ 2.0" >_<)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. System Update
    By Skrotet in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 20:49
  2. System update 4,3
    By SWEwillow in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 09:21
  3. Wii system Update.
    By bombat40 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 22:34
  4. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 23:49
  5. Vad är wii system update???
    By leatherface696 in forum Nintendo WII - Allmänt