Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: ring of death? chippad.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    ring of death? chippad.

    har tagit fram ett gammalt xbox som jag fick för något år sedan. ej använt på ja vet inte hur länge.
    Men problemet är att jag får den där ring of death blinkningen.
    Den är chippad och det går en jävla massa kablar från smartxx chippet på undersidan av moderkortet.
    hittade inte den här versionen av chippet på eran sida då det bara finns en dipswitch på den.
    tror jag har ett moderkort med 1.6 då det står xbox på den lite större kretsen emellan processor och video ut.

    Skall tillägga att jag ej har någon cd till den heller om det kan ha med saken att göra?

    Tacksam för svar så snart som möjligt.

    //Emil S
    Last edited by redhead85; 2011-04-02 at 15:12.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    har tagit fram ett gammalt xbox som jag fick för något år sedan. ej använt på ja vet inte hur länge.
    Men problemet är att jag får den där ring of death blinkningen.
    Den är chippad och det går en jävla massa kablar från smartxx chippet på undersidan av moderkortet.
    hittade inte den här versionen av chippet på eran sida då det bara finns en dipswitch på den.
    tror jag har ett moderkort med 1.6 då det står xbox på den lite större kretsen emellan processor och video ut.

    Skall tillägga att jag ej har någon cd till den heller om det kan ha med saken att göra?

    Tacksam för svar så snart som möjligt.

    //Emil S
    Om det blinkar om konsollen och det är en Xbox 1:a så Fragar den, vanligtvis pga ngt fel med lödningarna... men det kan vara annat också, är du säker på att det är SmartXX chip du har? det låter som att det skulle kunna vara DUO-X2 annars, blinkar det rött? och är vitt/blått? då är det DUO-X2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det ser står SmartXX på det lilla chipet som är pålött. jag hade gärna tagit lös det och kollat om det funkar utan men jag vet inte hur det skall vara utan chip? är det bara att löda lös det?
    själva chippet är blått.
    ring of death pendlar mellan röd och grön. frst försöker den starta 2 gånger sen fastnar den vid ringen.

    Kan ta en bild på det om detta är önskvärt.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0


  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är ett SmartXX v2 med 1.6 mobo
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Då återstår bara att komma på vad felet är på den. Som sagt har jag ej lött den själv. finns lite kladd med tusch men jag kan ej se vad det står.

    Kan det faktum att ingen cd är inkopplad fiffla till det?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    Då återstår bara att komma på vad felet är på den. Som sagt har jag ej lött den själv. finns lite kladd med tusch men jag kan ej se vad det står.

    Kan det faktum att ingen cd är inkopplad fiffla till det?
    Har för mig det ska fungera ändå, men kan vara det som är problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hmm. går ej att koppla in datorcd ?
    Andra problem?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    Hmm. går ej att koppla in datorcd ?
    Andra problem?
    du behöver ha en DVD enhet med special ström matning... antingen att du gör om en själv eller att du kör på en Xbox DVD enhet... men som sagt, jag är osäker på om det är det som är problemet... kan kolla med lite vänner o se om dom har koll på det...

    *edit:*

    Polare till mig googlade åt mig, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=306241 <--- han kom fram till detta, alltså du behöver ha en DVD enhet inkopplad för att det ska fungera, om inte måste du flasha om biosen så att den skippar DVD checken...
    Last edited by Swizzy; 2011-04-02 at 17:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    så man kan säga att jag är fu***d när det gäller att flasha då jag ej kan detta utan att få igång boxen?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    finns det någon bra guide till att göra en egen strömgrej?

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hittade en av mina adaptrar till ide diskar som hade en separat strömförsörjning.
    Men fortfarande samma fel. Vad är kontaktstycket med gula kablar till för?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    Hittade en av mina adaptrar till ide diskar som hade en separat strömförsörjning.
    Men fortfarande samma fel. Vad är kontaktstycket med gula kablar till för?
    ge dvd enheten ström och kommunicera med den för eject funktionen, troligen där DVD checken görs
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    så man kan säga att jag är fu***d när det gäller att flasha då jag ej kan detta utan att få igång boxen?
    inte fullt ut, man kan hotswapp flasha chip... sätta det i en annan maskin, köra igång den med ett chip och initera flash programmet för att sedan swappa chip och flasha typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    kort sagt. jag är fu**ad .
    skulle va kul å se något litet schema på den där gula kabelhärvan. läst mej till att man måste ha en disk i för att kunna mygla med en pc disk.
    men om man kan lura xboxet med en liten traditonell bygling hade det varit najs. men kalrt att MS inte gjort det så lätt. eller?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag är inte så kunnig inom Gammel boxen tyvär så jag har ingen aning den är lite för "gammal" för mig jag kan Xbox 360 mera, mycket mycket mer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm. försökte skicka ett PM till hansi men hans inkorg är tydlgen grymt full. men han verkar vara chef på den annars.
    doh!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av redhead85 Visa Inlägg
    hmm. försökte skicka ett PM till hansi men hans inkorg är tydlgen grymt full. men han verkar vara chef på den annars.
    doh!
    Jao, Hansi är chefen på PSXCare, skicka ett mail till oss annars på PSXCare... Hansi kan det mesta, men vissa saker måste han tänka efter lite och kika bakåt bland minnena för att kunna hjälpa till med han är en man med mycket o tänka på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    gör så att jag skickar ett mail och länkar tråden. så får vi se vad som händer. kommer eventuellt köpa lite plast av er inom en snar framtid.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lite plast?? o.O inte visste jag att vi sålde "plast"

    Men jag kan höra med min kollega på måndag, han som egentligen har bäst kunskaper om Xbox'en på bygget eller om jag får tag på honom tidigare så ber jag honom kika i den här tråden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    bra bra. tänkte på översta kåpan på xboxet när jag sa plast.
    behöver även de skruvar den sitter med. min xbox är något slaktad. men ja fick med 4 dosor.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    cool

    Om du vill veta förresten hur jag kunde identifiera chippet åt dig:

    http://www.xbox-scene.com/modchips/s..._pictures.html <--- SmartXX v1, saknar extra switchen som du har, och lite sådär...

    http://www.xbox-scene.com/modchips/s..._pictures.html <--- SmartXX v2, läs ovan

    http://www.xbox-scene.com/modchips/s..._pictures.html <--- SmartXX v3, Helt annorlunda mot din

    http://www.xbox-scene.com/modchips/s..._pictures.html <--- SmartXX LT OPX, även detta väldigt mycket annorlunda mot ditt chip

    Sen såg jag att det var just SmartXX eftersom det står det på chippet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm. såg vettigt ut. nu blev man sugen på andra chip men NEJ. jag får inte. jag skall skaffa annan konsol senare.
    har redan ett sega megadrive och en psone

Liknande diskussioner

  1. Red Ring Of Death
    By Doxster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 14:59
  2. Red ring of death
    By emo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:18
  3. Red ring of death
    By hejpådig in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 03:13
  4. Ring of death - what now?
    By Mfah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 14:26
  5. Red ring of death
    By Foughman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 14:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •