Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: nån som vet om de går att spela nya NEED FOR SPEED SHIFT 2 med 3.55

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

nån som vet om de går att spela nya NEED FOR SPEED SHIFT 2 med 3.55

när jag försöker starta spelet så så står de att jag måste uppdatera till 3.56??
    tacksam för svar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jkjkjk Visa Inlägg
    när jag försöker starta spelet så så står de att jag måste uppdatera till 3.56??
    tacksam för svar
    Som med alla andra 3.56 spel... du behöver patchad eboot.bin samt radera uppdateringen (PS3_UPDATE mappen)

Deank har gjort ett program för att göra det möjligt för hemanvändare o modda själv... http://www.ps3-hacks.com/2011/04/01/ebootfix-ebootmod/
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    jag håller på bli galen jag har kollat mappen högst upp där finns inget tilll hot pursit sen har jag skapat en ny eboot bin i programmet du hänvisa de till och de som har hänt är att fel koden har blivit 80010006 förut va de 80010009

sen va de gäller shift 2 så har jag också skapat en ny eboot och raderat ps3 update mappen men de va tom men den säger endå att jag måste uppdatera till 3.56

allting blir så svårt när man inte riktigt förstår hur systemet är upp byggt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag håller på bli galen jag har kollat mappen högst upp där finns inget tilll hot pursit sen har jag skapat en ny eboot bin i programmet du hänvisa de till och de som har hänt är att fel koden har blivit 80010006 förut va de 80010009

sen va de gäller shift 2 så har jag också skapat en ny eboot och raderat ps3 update mappen men de va tom men den säger endå att jag måste uppdatera till 3.56

allting blir så svårt när man inte riktigt förstår hur systemet är upp byggt
    eboot.bin ligger här: *spelmapp*\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.BIN

Du ska helt enkelt patcha den som finns där redan, eller googla efter en färdig patchad...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    de är så jag har gjort jag har dragit eboot bin till eboot fix programmet då har den skapat en modified eboot endå begär den att jag måste upp datera till 3.56

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    nu prova jag starta med multi man då säger den game requires ps3 firmeware virsion 3.56 do you want to change param.sfo version to 3.55 ja eller nej?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nu prova jag starta med multi man då säger den game requires ps3 firmeware virsion 3.56 do you want to change param.sfo version to 3.55 ja eller nej?
    Japp, det vill du göra sorry, tänkte inte på att den också måste ändras...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    DE FUNKAR: tack som fan
    de är bara hot pursuit som inte funkar. men handlar allt om att ha rätt eboot bin eller är de fler saker som har betydelse
    och sen jag köpte mitt ps3 den 5 mars på psxcare behöver jag uppdatera multiman , gaia med mer och i så fall ur gör man då

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    DE FUNKAR: tack som fan
    de är bara hot pursuit som inte funkar. men handlar allt om att ha rätt eboot bin eller är de fler saker som har betydelse
    och sen jag köpte mitt ps3 den 5 mars på psxcare behöver jag uppdatera multiman , gaia med mer och i så fall ur gör man då
    MultiMAN kan du behöva uppdatera, senaste versionen kom igår det är super enkelt o uppdatera multiman, koppla in den i ditt nätverk hemma *OSB: se till att du INTE uppdaterar när den frågar om du vill göra det!!* därefter startar du bara MultiMAN och trycker ner R3 (högra stickan) följ sedan instruktionerna

Ja, det har betydelse vilken eboot.bin du kör, om du kör 3.41 eboot.bin filerna kommer dom troligen inte fungera, just NFS Hot Pursuit kräver original på 3.55-kmeaw, som är den mjukvaran du har på din maskin såvida du inte ändra om något efter installationen.
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Shift 2: Unleashed-problem
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 10:08
  2. Need for Speed: Shift
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 19:25
  3. Need For Speed Undercover
    By Jocce_84 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 20:01
  4. Need for speed Most Wanted
    By aes in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 14:50
  5. FTP speed
    By joakimd in forum X-BOX Hårdvaruforum