Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Erfaranheter av Wii 4.3E softmod?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Erfaranheter av Wii 4.3E softmod?

    Av ren okunnighet så har Wii-konsolen uppgraderats till 4.3E. Det är bättre att utgå från 4.0 eller 4.1 om jag förstått det rätt - senare versioner försvårar bara softmod utan att egentligen tillföra något. Konsolen är bara chippad med Wiikey2 än så länge, men önskan är softmod med Homebrew Channel, USB Loader m.m. (dvd:erna börjar bli repiga iom ungarnas oförmåga att handskas försiktigt med skivorna - hårddisk med ISO-filer känns som ett vettigare alternativ...).

    Nå, jag har bara hittills hittat en guide för softmod med 4.3 och den kräver Lego Indiana Jones (tänkte försöka mig på den). I övrigt verkar det sparsmakat med guider och hänvisar bara till 4.2 eller äldre. Någon med erfarenhet kring detta? (lite moralisk support och glada tillrop bara innan jag sätter tänderna i det hela )

    Guiden jag läst är: http://www.chrislowthian.co.uk/ninte...od-guide/1522/

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte får bra svar på detaljerna idag så skall jag se till att någon av mina tekniker som har detaljerad koll på detta loggar in och skriver lite tips.

    Men eftersom din wii är chippad med wiikey 2 så är mitt tips att följa guiden och byta ut "original indiana jones" mot "backup indiana jones" om det gör det enklare för dig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du inte får bra svar på detaljerna idag så skall jag se till att någon av mina tekniker som har detaljerad koll på detta loggar in och skriver lite tips.

    Men eftersom din wii är chippad med wiikey 2 så är mitt tips att följa guiden och byta ut "original indiana jones" mot "backup indiana jones" om det gör det enklare för dig...
    Håller på skriver ihop hur man gör på någelunda enkel svenska, just nu så det lär inte behövas

    Guiden verkar använda gammla versioner av prorgam också >_< så fixar det med

    *edit:*

    Ok, done: http://forum.psxcare.com/support/sho...964#post241964
    Last edited by Swizzy; 2011-04-03 at 12:41.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Här är några länkar till 4.3 guider:
    http://**************/guide-softmodda...de-vt7344.html (Det är jag som skrivit den, med den kan du använda 4 olika spel för att hacka, det har dock tillkommit två till ("Super Smash Bros. Brawl" och "Tales of Symphonia: Dawn of the New World"))
    http://www.wiihacks.com/recommended-...d-any-wii.html
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Danke schön! Jo, jag var ju otålig och körde på med den engelska guiden och det visar sig ju att i stort sett alla följer närapå samma mall för de steg som behövs, nu när jag läser igenom och känner igen stegen. Det fungerar klockrent! Nu är det bara några småfix kvar med mediaspelare och kanske wiiflow o.d. Under installationen så dök det upp fråga om att uppgradera med en senare HackMii installer (med BootMii och Homebrew Channel) och det löste den frågan galant om man inte har det senaste redan från början.

    Wiikey2 gjorde ett bra jobb för att kunna använda hembränd backup av Lego Indiana Jones.

    2st SD-minnen (Sandisk Ultra 2GB) för NAND-backup och softmod-programmen.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Det är jätte enkelt att softmodda och jag rekomenderar guiden (som är gjord utav Swizzy). Har själv softmoddat följande Firmware: 3.2e 4.2e 4.3e har säkert gjort 4.1e också. den krångligaste av dem enligt mig är 4.3e då man inte kan använda bannerbomb utan först använt ett spel installerat priiloader och aktiverat ett system hack som tillåter bannerbomb V2, och i 4.3 måste man även aktivera än disabel remove check of disc etc. etc. etc. för att inte dem ska tas bort när man stänger av konsollen med strömbrytaren som jag har förståt det.

    OBS!! använda Bannerbomb då är ingen ide enligt mig då man redan har installerat priiloader och homebrew channel om man varit smart
    Last edited by Dynamit; 2011-04-07 at 10:07.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Har softmoddat mitt wii 4.3e.
    Tog även och gjorde den till en 4.1U.
    Var väldigt enkelt faktiskt, lånade lego star wars av en kompis. Sen följde jag en guide som fanns på en annan sida, följde den bara extremt noga och har inte haft ett enda problem ännu!
    XBOX 1.1 - Xecuter 2 bios - Random chipp - 160GB
    [br]
    Wii 4.1U softmoddat (var från början 4.3E)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lambdan Visa Inlägg
    Har softmoddat mitt wii 4.3e.
    Tog även och gjorde den till en 4.1U.
    Var väldigt enkelt faktiskt, lånade lego star wars av en kompis. Sen följde jag en guide som fanns på en annan sida, följde den bara extremt noga och har inte haft ett enda problem ännu!
    det är INTE att rekomendera att nedgradera en Wii, och varför i h-vete moddade du regionen?!?! uppdaterar du din maskin brickar du den garanterat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är INTE att rekomendera att nedgradera en Wii, och varför i h-vete moddade du regionen?!?! uppdaterar du din maskin brickar du den garanterat
    ja. Jag är medveten om att den brickar om jag nu skulle uppdatera. Har dock lagt priiloader som ska tydligen blocka online och disc updates. Skulle jag behöva uppdatera så gör jag det manuellt.. Varför jag böt till U är för att köra Ntsc virtual console.
    XBOX 1.1 - Xecuter 2 bios - Random chipp - 160GB
    [br]
    Wii 4.1U softmoddat (var från början 4.3E)

Liknande diskussioner

  1. Mina erfaranheter av att planka biltullarna :-)
    By Hansi in forum Knep för att lura biltullarna
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2013-07-22, 15:56
  2. Wii Softmod
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 16:18
  3. Softmod
    By freddan_91 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 14:39
  4. Softmod?
    By whad in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 22:13
  5. Mina erfaranheter av modchip och CD / DVD media
    By Mas71 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 11:03

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •