Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Chip för HDD?

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Chip för HDD?

Jag hade en PS2 SCPH-50004 med ett DMS4 EZI Pro chip och kunde därför spela spel direkt från HDD. Först pajade lasern på PS2:an, vilket var konstigt, eftersom den bara använts till att lägga in spel på hårddisken och det var inte ofta vi bytte ut något spel. Sen blev det glapp i powerknappen så man var tvungen att starta genom att trycka på eject och sen slutade hårddisken att fungera och nu senast verkar inte handkontrollerna funka längre heller.
    Hur som helst så ska vi få en ny PS2, men vi vet ju inte vad det är för modell, så det är ju ganska stor chans det också behövs nytt chip, men de chipp ni har verkar inte ha stöd för hårddisk. Kan ni ta hem DMS4 chip fortfarande? Helst då EZI. Jag har för mig det var hos er jag köpte det för några år sedan.
    Eller något annat chip med stöd för hårddisk?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Jag hade en PS2 SCPH-50004 med ett DMS4 EZI Pro chip och kunde därför spela spel direkt från HDD. Först pajade lasern på PS2:an, vilket var konstigt, eftersom den bara använts till att lägga in spel på hårddisken och det var inte ofta vi bytte ut något spel. Sen blev det glapp i powerknappen så man var tvungen att starta genom att trycka på eject och sen slutade hårddisken att fungera och nu senast verkar inte handkontrollerna funka längre heller.
    Hur som helst så ska vi få en ny PS2, men vi vet ju inte vad det är för modell, så det är ju ganska stor chans det också behövs nytt chip, men de chipp ni har verkar inte ha stöd för hårddisk. Kan ni ta hem DMS4 chip fortfarande? Helst då EZI. Jag har för mig det var hos er jag köpte det för några år sedan.
    Eller något annat chip med stöd för hårddisk?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=353&xSec=8 eller minneskort exploiten
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Ja, det där kan ju vara ett alternativ. Tyvärr har jag inte längre någon dator som klarar PATA, utan har bara SATA och USB vill jag inte köra av uppenbara skäl.

Minneskortexploiten? Menar du att det finns en sån så man kan köra från hårddisk? Du menar inte ett sån memor 32 hoppas jag?

En lustig grej var att jag nyss startade PS2:an och den gick igång och läste från hårddisk. Handkontrollerna funkade också och den läste tom in en sparfil från minneskortet. Men när jag sen stängde av - Vilket man får göra med switchen på baksidan eftersom power-knappen inte fungerar - Ville den inte starta igen sen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Minneskortexploiten? Menar du att det finns en sån så man kan köra från hårddisk? Du menar inte ett sån memor 32 hoppas jag?
    FMCB heter den...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Tack. Kollade upp det lite snabbt och det kan ju va något att testa. Har ju två 128 Mb och ett original 8 Mb minneskort och även en AR MAX, så det ska ju funka. Får sätta mig in i hur man gör när vi får den nya PS2:an.

EDIT: Kollade lite och det var hur simpelt som helst, men snacka om att de krånglat till installationsanvisningarna
    Kan inte testa att boota backupper på skiva, men HDD'n gick igång. Funkar det alltså att köra från skiva också? Najs som tusan ju!
    Last edited by CompuTerror; 2011-10-23 at 12:59.

Liknande diskussioner

1. Xbox 360 chip - NME v 2.0 Löst chip
    By SuFFix in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 14:19
  2. xbox 1.4 tv-chip focus funkar ej med chip!
    By Hampa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 23:51
  3. Vilka chip passar "homebrew" chip?
    By turbofreddan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 22:34
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-30, 11:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner