Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Trasigt matrixinfinity chip i ps2 slim scph-77004

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Trasigt matrixinfinity chip i ps2 slim scph-77004

    Hej jag har en ps2 slim med matrixinfinity i och när jag lägger in en backup på dvd händer det här spelen funkar bra i någon vecka och ligger i maskinen hela tiden och blir dålig sen, har även testat andra märken där och det blir likadant. Min slim ps2 var ny när den chipades men chipet låg i en annan maskin v9 av ps2 som hade laser problem men laser problemen på v9 på cd verbatim mfl sen på v9 testade jag en cd skiva med musik i och dvdfilmer det funkade utmärk när chipet togs bort från v9 av ps2an .Men när chipet kom på min ps2 slim då efter 2månader då uppstod följande problem av chiphet som gör så att min ps2 slim får svårt att läsa pga chipet
    jag kastade min garanti papper efter en månad då jag trodde att jag inte skulle behöva någon garanti efter som det finns psxcare sigil på maskinen.Nu till frågan kan jag få nytt chip i ps2 slim?
    Last edited by Abosin; 2011-04-04 at 19:34.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om backuperna fungerar och sedan blir sämre så är det ingenting som chippet kan påverka. Mer troligt din brännare som orsakar fenomenet, speciellt om det handlar om kvalitetsdvd som t.ex. verbatim. Om du aldrig stänger av din pstwo eller om den av någon anledning står placerad så att det blir väldigt varmt så kan det skada skivorna.

    Kolla även så att dina skivor inte blivit repiga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. XBOX Original Mjukvara - Trasigt Chip
    By young_devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:25
  2. Trasigt chip?
    By LaserFaser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 22:01
  3. Chip trasigt?
    By kevito in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 15:52
  4. Trasigt chip?
    By Phalle in forum Xenium Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33
  5. Trasigt chip?
    By abc_1234 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 16:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •